Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ubuntu installeren op externe harde schijf samsung mislukt  (gelezen 3188 keer)

sorrize

  • Gast
ubuntu installeren op externe harde schijf samsung mislukt
« Gepost op: 2011/02/13, 22:26:27 »
Beste mensen,

Vandaag had ik een nieuwe samsung g3 station externe harde schijf gekocht van 2tb,
zodat ik mooi ubuntu hier o.a. op kon zetten.
Jammer genoeg is dit nogal mislukt.
Op mijn PC staat ook al een windows xp en windows 7 geinstalleerd.
Via mijn windows xp had ik de installatie cd van ubuntu 10.10 uitgevoerd,
en vervolgens op de externe harde schijf in een partitie laten installeren.
Alles was toen goed gegaan,
maar tijdens het opnieuw opstarten wilt hij niet laden en blijft het maar hangen op
het paarse opstartscherm.
Daarnaast maakt de HDD nogal wat raar geluid tijdens dat laden...
Opstarten op allerlei manieren heeft geen nut.
Ik had ubuntu weer verwijderd, en probeerde het na het opstarten van ubuntu via de cd (zonder geinstalleerd te zijn)
ubuntu weer te installeren op mijn HDD.
Dat installatieprogramma was m aan het crashen, en ook bij het aansluiten maakt de hdd weer rare geluidjes.
na een minuutje stopt dit en wordt het wel zo'n beetje half vaag herkend maar de map openen is niet mogelijk.
Terwijl mijn iomega hdd wel werd herkend, wordt deze van samsung niet herkend :S

Heeft iemand hier een oplossing voor?!
« Laatst bewerkt op: 2011/02/13, 22:28:12 door sorrize »

Offline emiel1976

  • Lid
Re: ubuntu installeren op externe harde schijf samsung mislukt
« Reactie #1 Gepost op: 2011/02/13, 23:12:13 »
Heb je al eens geprobeerd om je harde schijf te installeren vanaf de cd en niet vanuit windows?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: ubuntu installeren op externe harde schijf samsung mislukt
« Reactie #2 Gepost op: 2011/02/13, 23:23:04 »
Ubuntu installeren op een externe harde schijf is een slecht idee.... onder andere, omdat je computer dan ineens alleen nog maar kan opstarten met die externe harde schijf erin geprikt.

Een besturingssysteem, elk besturingssysteem, hoort op een *interne* harde schijf. Zo zet je Ubuntu naast Windows op een interne harde schijf, zodat je PC tweevoudig opstartbaar wordt:
http://sites.google.com/site/computertip/installeren

Offline emiel1976

  • Lid
Re: ubuntu installeren op externe harde schijf samsung mislukt
« Reactie #3 Gepost op: 2011/02/13, 23:44:44 »
mijn externe harde schijf heeft nog Ubuntu en win 7 er op staan van toen het in mijn pc zat.
Moet hem nog formatteren. Wou eigenlijk het zelfde doen maar dat is dus geen goed idee.
Wou het gebruiken om te testen.
Dan is het dus beter om de harde schijf in te bouwen en te installeren en dan er pas uit halen en weer als usb gebruiken?

Offline vanadium

  • Lid
Re: ubuntu installeren op externe harde schijf samsung mislukt
« Reactie #4 Gepost op: 2011/02/14, 10:20:19 »
Dan is het dus beter om de harde schijf in te bouwen en te installeren en dan er pas uit halen en weer als usb gebruiken?
Helemaal niet. Een besturingssysteem van een computer staat op een (interne) schijf die permanent met de computer verbonden is. Met een partitie van amper 10 GB heb je al genoeg om Ubuntu te installeren. Je gebruikersgegevens, die bewaar je op andere partities en schijven.


Re: ubuntu installeren op externe harde schijf samsung mislukt
« Reactie #5 Gepost op: 2011/02/17, 12:19:27 »
Hoi,

Ik heb Ubuntu geinstalleerd op een externe harde schijf.
Ik heb daarbij wel aangegeven dat GRUB moet worden geinstalleerd op die externe harde schijf.

Als je die schijf in je USB poort steekt, en opstart van USB, wordt het systeem wat op die externe harde schijf is geinstalleerd, opgestart.

mvg, Flip