Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Show je computerwerkplek!  (gelezen 157314 keer)

tuxido_devito

  • Gast
Show je computerwerkplek!
« Reactie #75 Gepost op: 2007/09/15, 16:57:03 »
vette mac, ik zit er over na te denken om ooit een macbook te kopen, werkt macos een beetje goed?

Offline Patch

  • Lid
Show je computerwerkplek!
« Reactie #76 Gepost op: 2007/09/15, 17:45:42 »
Citaat van: tuxido_devito
vette mac, ik zit er over na te denken om ooit een macbook te kopen, werkt macos een beetje goed?
lol, rijdt een Ferrari een beetje lekker?
Computing is not about computers any more. It is about living.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Show je computerwerkplek!
« Reactie #77 Gepost op: 2007/09/15, 18:32:25 »
Citaat van: Patch
Citaat van: tuxido_devito
vette mac, ik zit er over na te denken om ooit een macbook te kopen, werkt macos een beetje goed?
lol, rijdt een Ferrari een beetje lekker?
Nah, OS/X is meer een Volkswagen. Ferrari, da's weer een ander besturingssysteem....  
Maar goed, ook een Volkswagen rijdt goed en betrouwbaar...  :-)

enanoe

  • Gast
Show je computerwerkplek!
« Reactie #78 Gepost op: 2007/09/15, 20:00:45 »
Mac Os is gewoon een cult-os. Het is zo mooi!

Show je computerwerkplek!
« Reactie #79 Gepost op: 2007/09/16, 09:40:22 »
Die I-Mac van mij werkt zonder problemen. Hij is inderdaad zoals potjr123 zegt mijn Volkswagen... Weinig problemen, maar nooit te hard roepen zeg ik altijd.
Maar heb zeker ook geen klagen van mijn pc's met Ubuntu, lopen ook lekker, doch op de MacOS kan ik wel wat meer... Mag wel voor de prijs die je betaald, anders droeg je hem gewoon terug.
Doch muziek, fotos, en dat beeldscherm en z'n kwaliteit, T'ja, ik vind het een aardig machien.
Freddy
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

enanoe

  • Gast
Show je computerwerkplek!
« Reactie #80 Gepost op: 2007/09/16, 12:08:59 »
Mijn vernieuwde computerplek:

Show je computerwerkplek!
« Reactie #81 Gepost op: 2007/09/16, 13:13:09 »
Ik vind Mac OS X niet te plaatsen, als je het dan toch vergelijkt met auto-merken, naast volkswagen.
Alle mogelijkheden, gemakken, inovatie, snelheid, etc...
Mischien op een lijn met een Jaguar?

Na opstarten en een beetje browsen gebruikt ie maar +- 120 MB, wat bijna gelijk is aan wat Xubuntu gebruikt.
Boot-tijd vanaf powerbutton tot helemaal klaar om te gebruiken, 30 seconden, afsluiten is gebeurd in 3 seconden.
Ook draait het besturings systeem zeer licht en direct.
Over Multimedia prestaties ga ik het niet hebben...dat er geen besturingssysteem is welke de prestaties evenaart, of zelfs overtreft, is algemeen bekend.

Show je computerwerkplek!
« Reactie #82 Gepost op: 2007/09/17, 08:21:16 »
Citaat van: CORVUS_CORAX
Ik vind Mac OS X niet te plaatsen, als je het dan toch vergelijkt met auto-merken, naast volkswagen.
Alle mogelijkheden, gemakken, inovatie, snelheid, etc...
Mischien op een lijn met een Jaguar?

Na opstarten en een beetje browsen gebruikt ie maar +- 120 MB, wat bijna gelijk is aan wat Xubuntu gebruikt.
Boot-tijd vanaf powerbutton tot helemaal klaar om te gebruiken, 30 seconden, afsluiten is gebeurd in 3 seconden.
Ook draait het besturings systeem zeer licht en direct.
Over Multimedia prestaties ga ik het niet hebben...dat er geen besturingssysteem is welke de prestaties evenaart, of zelfs overtreft, is algemeen bekend.
Moet ik toch toegeven, zou mijn IMac niet meer willen missen. Ga me als ik kan de nieuwe IWorks aanschaffen, daar zitten rekenbladen in. Mis ik met mijn nu bestaande IWorks. T'ja kost weer wat geld, doch er gaat zoveel geld verloren aan andere onbenulligheden. Dus als ik wat spaar...
En nog iets wat ik vergeten ben, dit machien is ongeloofelijk STIL, hoort hem niet eens draaien.
Wel leuk.
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

Show je computerwerkplek!
« Reactie #83 Gepost op: 2007/09/17, 14:21:30 »
Citaat van: Artfreddy
Citaat van: CORVUS_CORAX
Ik vind Mac OS X niet te plaatsen, als je het dan toch vergelijkt met auto-merken, naast volkswagen.
Alle mogelijkheden, gemakken, inovatie, snelheid, etc...
Mischien op een lijn met een Jaguar?

Na opstarten en een beetje browsen gebruikt ie maar +- 120 MB, wat bijna gelijk is aan wat Xubuntu gebruikt.
Boot-tijd vanaf powerbutton tot helemaal klaar om te gebruiken, 30 seconden, afsluiten is gebeurd in 3 seconden.
Ook draait het besturings systeem zeer licht en direct.
Over Multimedia prestaties ga ik het niet hebben...dat er geen besturingssysteem is welke de prestaties evenaart, of zelfs overtreft, is algemeen bekend.
Moet ik toch toegeven, zou mijn IMac niet meer willen missen. Ga me als ik kan de nieuwe IWorks aanschaffen, daar zitten rekenbladen in. Mis ik met mijn nu bestaande IWorks. T'ja kost weer wat geld, doch er gaat zoveel geld verloren aan andere onbenulligheden. Dus als ik wat spaar...
En nog iets wat ik vergeten ben, dit machien is ongeloofelijk STIL, hoort hem niet eens draaien.
Wel leuk.
Heb jij ooit een reïnstall nodig gehad op je iMac?? Ooit meegemaakt dat ie traag werd of onstabiel?
Hele gave dingen zijn het, en de prijs zeker waard, want je krijgt er gewoon echt iets heel uitgebreids en degelijks voor.

Show je computerwerkplek!
« Reactie #84 Gepost op: 2007/09/17, 16:16:08 »
Citaat van: CORVUS_CORAX
Citaat van: Artfreddy
Citaat van: CORVUS_CORAX
Ik vind Mac OS X niet te plaatsen, als je het dan toch vergelijkt met auto-merken, naast volkswagen.
Alle mogelijkheden, gemakken, inovatie, snelheid, etc...
Mischien op een lijn met een Jaguar?

Na opstarten en een beetje browsen gebruikt ie maar +- 120 MB, wat bijna gelijk is aan wat Xubuntu gebruikt.
Boot-tijd vanaf powerbutton tot helemaal klaar om te gebruiken, 30 seconden, afsluiten is gebeurd in 3 seconden.
Ook draait het besturings systeem zeer licht en direct.
Over Multimedia prestaties ga ik het niet hebben...dat er geen besturingssysteem is welke de prestaties evenaart, of zelfs overtreft, is algemeen bekend.
Moet ik toch toegeven, zou mijn IMac niet meer willen missen. Ga me als ik kan de nieuwe IWorks aanschaffen, daar zitten rekenbladen in. Mis ik met mijn nu bestaande IWorks. T'ja kost weer wat geld, doch er gaat zoveel geld verloren aan andere onbenulligheden. Dus als ik wat spaar...
En nog iets wat ik vergeten ben, dit machien is ongeloofelijk STIL, hoort hem niet eens draaien.
Wel leuk.
Heb jij ooit een reïnstall nodig gehad op je iMac?? Ooit meegemaakt dat ie traag werd of onstabiel?
Hele gave dingen zijn het, en de prijs zeker waard, want je krijgt er gewoon echt iets heel uitgebreids en degelijks voor.
Nee, nog nooit traag, instabiel en geen reïnstall moeten maken. Werkt gewoon prachtig. Ik vind de prijs zeker niet te hoog in vergelijking wat dit machien te bieden heeft.
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

Offline shappie

  • Lid
Show je computerwerkplek!
« Reactie #85 Gepost op: 2007/09/17, 16:19:57 »
Ik heb de oude Apple van mijn vader gehad :). Een G3 met wat opgekrikte specs! 350 Mhz -- 20 GB -- 512 MB -- DVD speler. Met Mac OS X erop (versie 10.3 nog met office 2004). Zelfs die draait nog best soepel.
- Intel i7 860 - ATi HD3580 - 4GB DDR3 - Intel X25-M 80GB - Dual Screen Samsung 206BW - Win7/Kubuntu dualboot -

Show je computerwerkplek!
« Reactie #86 Gepost op: 2007/09/17, 16:55:41 »
Citaat van: shappie
Ik heb de oude Apple van mijn vader gehad :). Een G3 met wat opgekrikte specs! 350 Mhz -- 20 GB -- 512 MB -- DVD speler. Met Mac OS X erop (versie 10.3 nog met office 2004). Zelfs die draait nog best soepel.
Ik heb momenteel 3 PowerMacs:

Quicksilver 2002 933 MHz
1 GB RAM
60 GB + 160 GB
Superdrive
Nvidia GeForce4 MX 64 MB DDR
Mac OS X 10.4.10, iLife '06, MS Office 2004 NL, etc...

Digital Audio 733 MHz
1 GB RAM
60 GB
LITE-ON DVD-RW
Nvidia GeForce2 MX 32 MB
Mac OS X 10.3.9, iLife '06, NeoOffice, etc...

Blue & white G3 350 MHz
512 MB RAM
6,2 GB + 20 GB
DVD-Rom
Ati rage 128 pro 16 MB
Mac OS X 10.3.9, MS Office 2004 NL

De onderste gaat binnenkort de deur uit, doet het verder prima, alleen is ie overbodig.

Daarnaast heb ik natuurlijk nog 2 PC's met (K)Ubuntu.

Offline shappie

  • Lid
Show je computerwerkplek!
« Reactie #87 Gepost op: 2007/09/17, 17:37:42 »
Ik heb dezelfde Blue & White. Alleen iets meer geheugen en iets minder schijf ruimte. Maar ik heb nog wel wat schijven die erbij kunnen. Alleen is mijn side window waar G3 op staat zo vies van binnen. Hoe kan ik die even poetsen?
- Intel i7 860 - ATi HD3580 - 4GB DDR3 - Intel X25-M 80GB - Dual Screen Samsung 206BW - Win7/Kubuntu dualboot -

Show je computerwerkplek!
« Reactie #88 Gepost op: 2007/09/17, 18:07:50 »
Citaat van: shappie
Ik heb dezelfde Blue & White. Alleen iets meer geheugen en iets minder schijf ruimte. Maar ik heb nog wel wat schijven die erbij kunnen. Alleen is mijn side window waar G3 op staat zo vies van binnen. Hoe kan ik die even poetsen?
Met een imbiss-sleutel kun je de ronde schroeven in de hoeken los draaien en dan kunststof kappen eraf halen, de apple in het midden klemt wel, maar met een beetje beleid laat ie uiteindelijk onbeschadigt los.
Ik heb al bij menigeen PowerMac alle kappen, incl, top en front + handles eraf gehaald.

Kheb zojuist ff het geheugen van de G3 geüpgrade naar 512 MB (256+128+64+64).

Offline Tom4

  • Lid
Show je computerwerkplek!
« Reactie #89 Gepost op: 2007/09/18, 19:37:42 »
vraagje waarvan ik het aantwoord misschien later kan gebruiken : gaat de installatie op een apple (dual-boot dan) net zo vlot als wanneer je ze op een windows installeert ?

Show je computerwerkplek!
« Reactie #90 Gepost op: 2007/09/18, 20:11:44 »
Citaat van: batelje
vraagje waarvan ik het aantwoord misschien later kan gebruiken : gaat de installatie op een apple (dual-boot dan) net zo vlot als wanneer je ze op een windows installeert ?
Hoe bedoel je dit? Het is best lastig een dual-boot, althans op een intel-mac, sterker nog, linux op een intel-mac als single-boot is al zeer lastig.

Dual-boot op een PPC Mac (G3, G4, G5) is zeker mogelijk.
Ipv GRUB wordt er op een Mac Yaboot gebruikt. Dat werkt dus wel wat anders.
Verder moet ik eerlijk zeggen nog nooit een dual-boot uitgeprobeert te hebben, ik draai alleen Mac OS X op mn Mac's.
Mac OS X is een zeer degelijk afgeleide BSD-UNIX besturings systeem, waarbij je ook een terminal kunt gebruiken.
Dus ik persoonlijk zie het nut niet van linux op een Mac.

Show je computerwerkplek!
« Reactie #91 Gepost op: 2007/09/18, 20:52:54 »
Citaat van: CORVUS_CORAX
Citaat van: batelje
vraagje waarvan ik het aantwoord misschien later kan gebruiken : gaat de installatie op een apple (dual-boot dan) net zo vlot als wanneer je ze op een windows installeert ?
Hoe bedoel je dit? Het is best lastig een dual-boot, althans op een intel-mac, sterker nog, linux op een intel-mac als single-boot is al zeer lastig.

Dual-boot op een PPC Mac (G3, G4, G5) is zeker mogelijk.
Ipv GRUB wordt er op een Mac Yaboot gebruikt. Dat werkt dus wel wat anders.
Verder moet ik eerlijk zeggen nog nooit een dual-boot uitgeprobeert te hebben, ik draai alleen Mac OS X op mn Mac's.
Mac OS X is een zeer degelijk afgeleide BSD-UNIX besturings systeem, waarbij je ook een terminal kunt gebruiken.
Dus ik persoonlijk zie het nut niet van linux op een Mac.
Ik ook niet, heb in den beginne eens geprobeert Ubuntu, toen nog de 6.10 geloof ik, op mijn I-Mac te installen, en ben er zéér vlug van teruggekomen.
Inderdaad het installeren van een Linux op een mac is nutteloos. Wat niet wil zeggen dat ik Ubuntu niet ten zeerste in het hart draag, doch niet op mijn Mac.
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

tuxido_devito

  • Gast
Show je computerwerkplek!
« Reactie #92 Gepost op: 2007/09/19, 22:30:28 »
Nog een vraagje over Mac OS, hoe werkt het nou precies met programma's installeren en verwijderen?

Show je computerwerkplek!
« Reactie #93 Gepost op: 2007/09/20, 12:43:41 »
Citaat van: tuxido_devito
Nog een vraagje over Mac OS, hoe werkt het nou precies met programma's installeren en verwijderen?
Je download het pakketje, zip, dmg, sit etc...wanneer je het gedownload hebt met Safari pakt het automatisch het pakketje uit en opent de inhoud in een venster.
Dan zie je een binary, soms volstaat het om de binary alleen naar de map 'Programma's' heen te slepen, soms moet je er op klikken om te installeren.
Het wordt aangegeven wanneer je er op moet klikken om te installeren.

tuxido_devito

  • Gast
Show je computerwerkplek!
« Reactie #94 Gepost op: 2007/09/20, 13:24:51 »
en gaat het dan ook gelijk de menu's in?

Offline Patch

  • Lid
Show je computerwerkplek!
« Reactie #95 Gepost op: 2007/09/20, 18:57:59 »
we gaan wel lekker offtopic zo...
Computing is not about computers any more. It is about living.

Show je computerwerkplek!
« Reactie #96 Gepost op: 2007/09/21, 13:20:55 »
Citaat van: tuxido_devito
en gaat het dan ook gelijk de menu's in?
Menu's?

Apple, heeft geen start-menu of programma menu, al deze zaken gaan met 'Finder' en met de Mac OS X Start balk (je weet wel de geanimeerde balk beneden)
Als je een programma in de balk beneden wil hebben moet je het meestal zelf in de balk sleuren en pleuren.
Sommige programma's voegen zich ook automatisch toe aan de start-balk. (bijv de iLife set)

Maar we gaan nu idd echt te offtopic, excuses.

Show je computerwerkplek!
« Reactie #97 Gepost op: 2007/09/26, 17:46:36 »


Mijn nieuwe pc. Een 22" lcd komt dinsdag waarschijnlijk en over het bureau, mooi roze is niet lelijk:P

Show je computerwerkplek!
« Reactie #98 Gepost op: 2007/09/26, 19:37:08 »
Binnenkort wanneer hier alles op orde is zal ik weer eens een foto van mn werkplek posten. :)
Het blijft echt leuk om dit topic zo nu en dan te bekijken!

tuxido_devito

  • Gast
Show je computerwerkplek!
« Reactie #99 Gepost op: 2007/09/27, 22:36:02 »
Citaat van: Vintendo
http://www.hardware.info/images/usersys/large/001476-4.jpg

Mijn nieuwe pc. Een 22" lcd komt dinsdag waarschijnlijk en over het bureau, mooi roze is niet lelijk:P
Jouw workspace is vet hard! :)