Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Steunpunten: hulp/vragen/tips&tricks  (gelezen 372471 keer)

Re: Steunpunten: hulp/vragen/tips&tricks
« Reactie #675 Gepost op: 2014/03/27, 12:46:08 »
Om op je edit te antwoorden: je ziet inderdaad niet alles als je niet ingelogd bent. Als je nu op mijn profiel klikt, zie je o.a. mijn e-mailadres. Als je niet ingelogd bent zie je dit niet. Zie mijn screenshot:


Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Steunpunten: hulp/vragen/tips&tricks
« Reactie #676 Gepost op: 2014/03/27, 15:44:10 »
Alle leden hieronder hebben van mij een PB gekregen.
En je hebt antwoord gehad :lol:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Steunpunten: hulp/vragen/tips&tricks
« Reactie #677 Gepost op: 2014/03/27, 20:13:28 »
Tip voor de mensen die twijfelen of ze hun e-mailadres wel willen prijsgeven: je kunt een speciaal e-mailadres aanmaken bij je provider, GMail, Live Mail, Vivaldi, etc. voor je steunpunt. Voeg die gewoon toe aan de te controleren accounts in je mailclient en klaar :)

Re: Steunpunten: hulp/vragen/tips&tricks
« Reactie #678 Gepost op: 2014/03/28, 06:48:58 »
Ik ben er ook nog!

d PUNT schoneveld AT hotmail PUNT com :)
The box said: "Requires Windows XP or better."
So i installed Linux.


Steunpunt Leiden en omstreken

Offline TonH

  • Promotieteam
Re: Steunpunten: hulp/vragen/tips&tricks
« Reactie #679 Gepost op: 2014/03/31, 21:33:26 »
Vanmorgen werd ik gebeld door iemand uit Doetinchem die graag hulp wil bij het installeren van iets anders op zijn oude laptop IBM.
Nu had hij verschillende keren steunpunt Doetinchem geprobeerd, maar geen gehoord gekregen.

Nu moet die man uit Doetinchem komen helemaal naar Almere en dan later weer om hem op te halen.

Mocht iemand dit hier lezen en dan voornamelijk het steunpunt uit Doetinchem (TonH!!!!) dan mag je wel het telefoonnummer van die man krijgen, want eigenlijk is dit van de zotte.
De man vroeg wat het kostte, ik zeg altijd dat het gratis is, maar dat ze een donatie kunnen doen wat zij denken dat het waard is. Het kan dus zijn dat ik niets krijg, maar het kan ook zijn dat je iets leuks krijgt. Dat ga ik nu uiteraard missen hahahaha!! Als iemand anders het over gaat nemen.

Kijk, ik wil die man best helpen, maar joh....iedereen snapt toch wel dat dit eigenlijk te gek is.

Edit: omdat mensen ook van buitenaf steunpunten willen opzoeken, wil ik eigenlijk op de lijst die nu hier staat, of telefoonnummers of e-mail adressen van iedereen erbij zetten.
Want zoals deze meneer, hoe heeft hij contact gezocht? Als ik kijk naar Doetinchem dan krijg ik alleen het profiel (zoals bij de meeste) maar verder staat er niets. Hoe kunnen ze dan contact op nemen? Kan iemand die geen lid is van het forum, überhaupt de profielen wel zien?  Daarom, ik wil het anders doen.......en zal tzt jullie allemaal een pb sturen met daarin de vraag of je je e-mail adres erbij wilt of je telefoonnummer desnoods.
Je bent steunpunt of niet. Ik werd gebeld, maar ja......mijn steunpunt op de lijst wordt verwezen naar mijn website en mijn gegevens.

Vreemd ,ik heb de laatste tijd geen reacties uit Doetinchem gehad. Afgelopen weekend wel een verzoek uit Zevenaar waar ik vanavond op gereageerd heb.  Laat hem mij maar een email sturen. Het adres kun jij wel zien

Offline TonH

  • Promotieteam
Re: Steunpunten: hulp/vragen/tips&tricks
« Reactie #680 Gepost op: 2014/03/31, 21:34:39 »
Tja, hoe kunnen mensen dan contact opnemen?  :o

Ik ga maar eens een bulk pb de deur uitsturen hahahaha!! En eerst naar TonH.

Je hebt net antwoord van me gahad.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Steunpunten: hulp/vragen/tips&tricks
« Reactie #681 Gepost op: 2014/04/18, 10:11:59 »
Ondanks dat het er op begint te lijken dat er een nieuwe steunpuntenkaart in de lucht is, behoud en onderhoud ik de lijst die in deze topic wordt benoemd.
Het voordeel van deze lijst is dat men een e-mail kan sturen naar het steunpunt. Men hoeft dus niet eerst lid te worden van dit forum, willen ze een steunpunt aan kunnen schrijven.
Deze discussie is net gestart (bij de vrijgave van de beta), dus dit lijkt me wat voorbarig. Wie weet wordt het nav die discussie wel aangepast.

Frederik

  • Gast
Re: Steunpunten: hulp/vragen/tips&tricks
« Reactie #682 Gepost op: 2014/08/04, 11:44:33 »
Sinds ik als steunpunt sta vermeld krijg ik opeens en iedere dag bakken met spam binnen. Als ik nu naar de bron van de steunpuntenkaart kijk zie ik dat de e-mail adressen niet gecodeerd zijn. Kan daar niet iets aan gedaan worden. Zo moeilijk is dat toch niet ?

Re: Steunpunten: hulp/vragen/tips&tricks
« Reactie #683 Gepost op: 2014/08/04, 11:47:44 »
Kost codering geen geld? Net zoals échte HTTPS?

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Steunpunten: hulp/vragen/tips&tricks
« Reactie #684 Gepost op: 2014/08/04, 11:58:41 »
Sinds ik als steunpunt sta vermeld krijg ik opeens en iedere dag bakken met spam binnen. Als ik nu naar de bron van de steunpuntenkaart kijk zie ik dat de e-mail adressen niet gecodeerd zijn. Kan daar niet iets aan gedaan worden. Zo moeilijk is dat toch niet ?
De mailadressen zijn niet (extern) beschikbaar, dus kunnen ook niet van de kaart gehaald worden. Als ik de broncode van de kaart bekijk, zie ik die dan ook niet. Waarschijnlijk is er iets anders aan de hand. Een correlatie wil niet zeggen dat er een oorzakelijk verband is.

Frederik

  • Gast
Re: Steunpunten: hulp/vragen/tips&tricks
« Reactie #685 Gepost op: 2014/08/04, 13:58:30 »

Re: Steunpunten: hulp/vragen/tips&tricks
« Reactie #686 Gepost op: 2014/08/04, 14:04:10 »
Echt wel:
http://steunpunt-almere.nl/steunpunten-nl-be/


Echt niet. Steunpunt Almere staat volledig los van de Ubuntu-NL Steunpuntenkaart/het aanvinken in je profiel of je steunpunt wilt zijn.

Frederik

  • Gast
Re: Steunpunten: hulp/vragen/tips&tricks
« Reactie #687 Gepost op: 2014/08/04, 16:06:01 »
En omdat die kaart niet werkt, wordt er verwezen naar deze pagina. Maar goed, als het zo moet zal ik een verzoek indienen om mijn e-mail adres te verwijderen.

Offline Henkp

  • Lid
Re: Steunpunten: hulp/vragen/tips&tricks
« Reactie #688 Gepost op: 2014/08/04, 16:54:05 »
En omdat die kaart niet werkt, wordt er verwezen naar deze pagina. Maar goed, als het zo moet zal ik een verzoek indienen om mijn e-mail adres te verwijderen.

Tja ik wil niet moeilijk doen, maar die e-mail adressen openlijk plaatsen is vragen om spam.
Daar er progjes op het internet in omloop zijn die alle e-mail adressen uit kunnen lezen die op Website's of Weblog staan.
En dat is al een tien tal jaren zo en er dus ook genoeg voor gewaarschuwd is.

Vandaar dat de meeste nu een 06 nummer plaatsen wat ze makkelijk kunnen veranderen.

Frederik

  • Gast
Re: Steunpunten: hulp/vragen/tips&tricks
« Reactie #689 Gepost op: 2014/08/04, 19:39:15 »
Natuurlijk heb ik zelf toestemming gegeven maar  niet wetende dat het e-mail adres niet gecodeerd zou worden. In de populaire systemen zoals Joomla en Wordpress wordt dat automatisch gedaan en heb je er geen omkijken naar. Ik heb niet gekeken waar je website mee gemaakt is. Maar als er geen plugin of iets dergelijks beschikbaar is, kun je het handmatig doen:
http://www.freelancephp.net/email-encoder-formulier/

Jij krijgt ook bakken met spam alleen wordt dat waarschijnlijk al weggevangen voordat het je postbus bereikt en lijkt het alsof er op je e-mail adres niet gespamd wordt.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Steunpunten: hulp/vragen/tips&tricks
« Reactie #690 Gepost op: 2014/08/04, 19:44:49 »
De nieuwe steunpuntenkaart van Ubuntu NL die binnenkort definitief wordt kan je nu al hier vinden: http://kaart.ubuntu-nl.org/beta/
Contact opnemen met een steunpunt verloopt via het forum, dus je mailadres blijft verborgen voor ongenode gasten.

Re: Steunpunten: hulp/vragen/tips&tricks
« Reactie #691 Gepost op: 2014/08/04, 20:02:15 »
Ziet er al goed uit Johan. :)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Steunpunten: hulp/vragen/tips&tricks
« Reactie #692 Gepost op: 2014/08/04, 20:06:29 »
En omdat die kaart niet werkt, wordt er verwezen naar deze pagina. Maar goed, als het zo moet zal ik een verzoek indienen om mijn e-mail adres te verwijderen.

Ja maar daar gaat het niet om; het gaat erom dat jij een verzoek plaatste zonder erbij te vermelden dat je het over femke's site had. Dit forumgedeelte heet 'Ubuntu-NL' dus als jij nergens vermeld dat je het over femke's site hebt, ga ik er automatisch vanuit dat je het over Ubuntu-NL hebt. En aan markba's reactie te zien dacht hij hetzelfde als ik...

Ben overigens benieuwd of meer mensen hier last van hebben die op de lijst staan. Ik heb op mijn eigen e-mailadres (wat dus ook in die lijst staat) nog nooit spam gehad, dus ik snap het niet goed.

Zoals je weet was ik tot voor kort ook steunpunt en tot die tijd heeft mijn e-mailadres dus ook op jou site gestaan. Ik heb nooit "bakken met spam" ontvangen.

Frederik

  • Gast
Re: Steunpunten: hulp/vragen/tips&tricks
« Reactie #693 Gepost op: 2014/08/04, 21:15:25 »
De nieuwe steunpuntenkaart van Ubuntu NL die binnenkort definitief wordt kan je nu al hier vinden: http://kaart.ubuntu-nl.org/beta/
Contact opnemen met een steunpunt verloopt via het forum, dus je mailadres blijft verborgen voor ongenode gasten.

Dat ziet er heel mooi en netjes uit :)

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Steunpunten: hulp/vragen/tips&tricks
« Reactie #694 Gepost op: 2014/08/05, 16:49:14 »
Zeker niet, er komt nog een opt-in zodat steunpunten zelf kunnen bepalen of hun e-mail openbaar wordt.

Frederik

  • Gast
Re: Steunpunten: hulp/vragen/tips&tricks
« Reactie #695 Gepost op: 2014/08/05, 20:58:01 »
Automatisch gecodeerd in Wordpress, dan is het naar jouw mening dus wel gecodeerd, want je had kunnen zien dat de site in Wordpress is gemaakt.
De e-mail adressen zijn niet automatisch gecodeerd en daarom wil ik er niet tussen staan. Je moet (mag) een plugin activeren/installeren.
http://www.mustmedia.nl/nieuws/veilig-je-e-mailadres-op-je-wordpress-website-plaatsen/

als de e-mail adressen gecodeerd zijn heb ik er geen enkele moeite meer mee.

Frederik

  • Gast
Re: Steunpunten: hulp/vragen/tips&tricks
« Reactie #696 Gepost op: 2014/08/06, 11:59:38 »



Je schrijft toch echt het volgende:

Citaat
In de populaire systemen zoals Joomla en Wordpress wordt dat automatisch gedaan

Het spijt mij en excuus! Ik had moeten schrijven in Joomla gebeurd dat automatisch en ik denk in Wordpress ook. Dat heb ik verkeerd gedacht.

Frederik

  • Gast
Re: Steunpunten: hulp/vragen/tips&tricks
« Reactie #697 Gepost op: 2014/08/06, 13:12:59 »
Perfect :)   :-*
Alle adressen zijn nu gecodeerd. PM onderweg.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Steunpunten: hulp/vragen/tips&tricks
« Reactie #698 Gepost op: 2014/11/24, 12:35:13 »
Het heeft even geduurd, maar de nieuwe steunpuntenkaart is eindelijk af.

In je forumprofiel kan je je locatie op de kaart zetten, aangeven of je steunpunt wil zijn of niet en zo ja of je mailadres openbaar gemaakt mag worden.

Let er op dat als je wil dat de hele wereld je mag mailen dat je mailadres openbaar moet zijn. Wil je dat niet dan is de enige manier om contact op te nemen via een persoonlijk bericht op het forum. Mensen die hulp zoeken moeten dan ook lid zijn van het forum.

Was je al steunpunt voor vandaag? Dan is je mailadres nog steeds verborgen vanwege privacyredenen. We gaan niet ongevraagd je mailadres openbaar maken. Wil je wel voor iedereen bereikbaar zijn dan moet je zelf even de instellingen aanpassen.

Nieuwe steunpunten kunnen zelf de keuze maken op het moment dat ze aangeven steunpunt te willen zijn.

Re: Steunpunten: hulp/vragen/tips&tricks
« Reactie #699 Gepost op: 2014/11/24, 12:42:04 »
Ziet er mooi uit!