Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: 4:3 beeldverhoudiong met DeVeDe en kraken bij hard geluid  (gelezen 783 keer)

4:3 beeldverhoudiong met DeVeDe en kraken bij hard geluid
« Gepost op: 2011/10/25, 15:54:01 »
Ik wil graag een Xvid bestand omzetten naar dvd formaat met DeVeDe, het beeld formaat is 16:9
ik wil dit omzetten naar 4:3 voor iemand met een 4:3 TV. nu heb ik al bij de opties 4:3 aangevinkt maar krijg nog steeds 16:9
formaat terug. ik heb al 1 dvd gemaakt maar het valt mij op dat bij harde geluids passage`s er een kraakje te horen is. hoe kom ik
hier vanaf.

bedankt Robert

Offline vanadium

  • Lid
Re: 4:3 beeldverhoudiong met DeVeDe en kraken bij hard geluid
« Reactie #1 Gepost op: 2011/10/25, 16:22:43 »
Je houdt het best op 16:9: meer beeldinformatie voor hetzelfde geld (hoewel het van een divx-je niet noodzakelijk veel meer uitmaakt). Het is aan je DVD speler (check de instellingen), en niet aan je DVD, om het beeld passend weer te geven op een 4:3 TV.

Het "kraakje" zou een gevolg kunnen zijn van oversturing van die harde passages. Het geluidssignaal van de originele video eerst wat afzwakken zou dit kunnen verhelpen. Ik denk niet dat er in devede een instelling voor volumeaanpassing zal zijn, want die transcodeert alleen maar.

Re: 4:3 beeldverhoudiong met DeVeDe en kraken bij hard geluid
« Reactie #2 Gepost op: 2011/10/25, 21:02:32 »
Dank je wel voor de hulp, en ja in DeVeDe zit een optie om het geluid ook te regelen tot meer als 100% Standaard, of minder. ik zal daar eens mee experimenteren. groeten Robert