Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Eminent usb 2.0 Video Grabber.  (gelezen 2151 keer)

Dwarrel

  • Gast
Eminent usb 2.0 Video Grabber.
« Gepost op: 2008/12/26, 18:19:57 »
Mijn ouders zijn zo verstandig geweest om weer eens een product te kopen zonder overleg met mij.
Het gaat hier om de Eminent usb 2.0 video grabber (EM3705), het is bedoelt om via usb beelden van een video camera over te zetten naar de pc.
De camera heeft een standaard waarmee hij word verbonden met de video grabber via s-video of scart plugjes (geel rood wit).
Ubuntu herkent de usb wel maar het lukt me niet om ook beeld of audio te krijgen in vlc of kino.
jan@jan-ubuntu:~/v4l-dvb-kernel$ lsusb
Bus 002 Device 003: ID eb1a:2861 eMPIA Technology, Inc.
Bus 002 Device 001: ID 0000:0000 
Bus 001 Device 003: ID 046d:c505 Logitech, Inc. Cordless Mouse+Keyboard Receiver
Bus 001 Device 001: ID 0000:0000 
jan@jan-ubuntu:~/v4l-dvb-kernel$
Weet iemand of het mogelijk is dit apparaat onder ubuntu te laten werken? Onder windows werkt het wel maar mijn ouders kennende wil ik niet dat ze onder windows werken want dan moet ik weer binnen een week alles in orde maken.

Indien het niet mogelijk is om dit te laten werken in ubuntu weet dan iemand een zelfde soort apparaat wat wel goed werkt in Ubuntu/linux?

Alvast hartelijk bedankt!
Gr Dwarrel.

Dwarrel

  • Gast
Re: Eminent usb 2.0 Video Grabber.
« Reactie #1 Gepost op: 2009/01/09, 23:46:30 »
Ik weet niet zeker of dit mag maar aangezien dit op pagina 4 terecht is gekomen zonder antwoord wou ik toch even bumpen.
Een alternatieve oplossing om dit voor elkaar te krijgen in linux is ook welkom.

Dwarrel

  • Gast
Re: Eminent usb 2.0 Video Grabber.
« Reactie #2 Gepost op: 2009/02/13, 00:11:35 »
dit probleem begint nu toch echt een groot probleem te worden. De woorden terug gaan naar windows is al gevallen. Opzich mogen ze dat doen van mij maar jah ik ben dan weer de gene die elk weekend 2 uur moet reizen om hun pc optelappen. Niemand hier een alternatieve oplossing voor?