Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu loopt vast bij verbinding maken  (gelezen 1228 keer)

Jesjor

  • Gast
Ubuntu loopt vast bij verbinding maken
« Gepost op: 2008/08/19, 22:50:21 »
Hallo allemaal,

Sinds kort ben ik wat aan het prutsten met Ubuntu en probeer ook mijn draadloze internet verbinding aan de praat te krijgen.
Hij is met wep beveiligt en aangezien ik mijn eminent draadloze netwerk kaart niet aan de praat krijg probeerde ik het maar eens met een usb dongle. Het is er een die wifi kan verzenden en ontvangen die ik voordat ik een draadloze router had gebruikte om mijn console mee te voorzien van internet.
Nou had ik deze met de driver geïnstalleerd op Ubuntu en vind hij mij netwerk.
Na een tijdje via de bekabeling op internet hebben gezeten ging ik het weer eens proberen, nu ging er zelfs een balletje blauw worden rechts boven in het scherm, dat leek me goed, helaas nog geen internet.
Toen nog eens geprobeerd maar inplaats van iets met open heb ik gedeelde sleutel ofzo gedaan en hij kreeg geen foutmelding meer maar liep vast. Ik kon echt niks meer doen geen knop hielp en op mijn toetsenbord gingen er 2 lampjes de hele tidj aan en uit van caps lock en scroll lock, num lock bleef uit terwijl ik die aan heb staan. ik heb maar op het reset knopje gedrukt op de computerkast en Ubuntu opnieuw opgestart. meteen begon hij verbinding te maken en weer kwam dat blauwe bolletje. Totdat er ineens weer 2 lampjes op mijn toetsenbord gingen knipperen en ik niks meer kon doen.
ik ben wat gaan googlen maar kon niks vinden en dacht dat ik dan hier maar even een berichtje achterlaat.

Ik hoop dat jullie er wat voor weten.

Groeten, Jesjor

Offline Willem_D

  • Lid
Ubuntu loopt vast bij verbinding maken
« Reactie #1 Gepost op: 2008/08/20, 10:25:45 »
Welkom op het forum, Jesjor!

Als je het nog eens met de netwerkkaart wilt proberen, heb je hier misschien iets aan:

http://computertip.googlepages.com/geennetwerkverbinding

(van Pjotr123)



P.S.,de website van Pjotr123:
http://computertip.googlepages.com/home bevat zeer veel nuttige informatie; als je er nog niet mee bekend bent, blader hem dan eens door.
Acer 5930G laptop met nVidia 9600M GT


"Je verschijnt niet in je lichaam, maar je lichaam verschijnt in Jou."
Francis Lucille

Jesjor

  • Gast
Ubuntu loopt vast bij verbinding maken
« Reactie #2 Gepost op: 2008/08/20, 18:01:54 »
Bedankt voor de site, ik had hem al eens eerder gezien maar was hem vergeten.

Ik kan nu verbinden met via mijn usb dongle. Er gaan 2 balletjes blauw worden en dan komen er van die balkes die aangeven hoe sterk het signaal is dus ik dacht hé mooi!! maar toen drukte ik op firefox en whoop, meteen viel hij weer uit. hij reageerde op niks meer en weer ging het lampje van caps en scroll lock knipperen. als ik hem opnieuw opstart en ik wacht even dan en hij verbind met internet dan gaat hij er meteen weer af....

Jesjor

  • Gast
Ubuntu loopt vast bij verbinding maken
« Reactie #3 Gepost op: 2008/08/22, 21:41:41 »
Het lukt me nog steeds niet. elke keer loopt hij vast als ik hem opstart en er een paar seconde de balkjes van de verbindingssterkte in beeld zijn...

Offline Drummies

  • Lid
Ubuntu loopt vast bij verbinding maken
« Reactie #4 Gepost op: 2008/08/22, 21:56:14 »
Jesjor

die usb dongle moet je daar niet iets instellen zoals ip adress subnet mask, default gateway??

of is het een usb adapter
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Jesjor

  • Gast
Ubuntu loopt vast bij verbinding maken
« Reactie #5 Gepost op: 2008/08/22, 23:36:52 »
nou ik heb een DHCP aan staan in de router dus dan zou dat toch niet hoeven?  of wel? morgen maar eens proberen

Ubuntu loopt vast bij verbinding maken
« Reactie #6 Gepost op: 2008/08/23, 09:40:05 »
Het lijkt erop dat het iets met DELL hardware te maken heeft ???
(kernel/WLAN/Dell combinatie)

niet 100% maar mensen met een DELL hebben er het meeste last van.

Enyway,
Veel mensen hebben al succes gehad door de huidige netwerk kaart driver te uninstallen en vervolgens met Ndiswrapper nieuwe drivers te installeren.

Andere mensen waren van het probleem af toen ze een andere netwerk kaart gebruikten.

duszzz ??
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Jesjor

  • Gast
Ubuntu loopt vast bij verbinding maken
« Reactie #7 Gepost op: 2008/08/24, 00:18:34 »
ik heb geen DELL ??