Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Upgrade naar 11.4 eindigt in teleurstelling  (gelezen 1051 keer)

Offline Louis

  • Lid
Upgrade naar 11.4 eindigt in teleurstelling
« Gepost op: 2011/04/29, 22:18:04 »
Nadat mijn desktop keurig was overgegaan van versie 10.10 i386 naar 11.4 i386 (Dat was eerst even slikken, daarna wennen, nu lijkt het wel aardig) was mijn Medion laptop aan de beurt. (Intel Pentium dual CPU T2330)
Dezelfde methode als bij de desktop: upgrade via het net liep vast in de laatste 3 minuten. Op dat moment kon ik niet meer booten.  >:(
Met de life CD probeerde ik hieruit te komen. De "probeer" optie verloopt prima, alles lijkt goed. Dus geprobeerd de upgrade door de life CD te laten doen. (Op het scherm verscheen "Upgrade van versie 11.4 naar 11.4  :o) Al snel kreeg ik een fatale melding dat de bestanden niet konden worden ingeladen. ("maak de CD schoon en de drivekoppen, misschien is de HD niet meer in orde")  Nogmaals downloaden, langzaam branden en verifieren leverde geen beter resultaat op.  :| Toen een schone installatie geprobeerd met hetzelfde resultaat. Terug installeren van versie 10.10 verliep zonder enig probleem, zij het dat ik het systeem weer helemaal opnieuw mag inrichten.
Heeft iemand een idee of ik met deze laptop ooit nog mee kan in de ontwikkeling van Ubuntu? ???

Offline heir4c

  • Lid
Re: Upgrade naar 11.4 eindigt in teleurstelling
« Reactie #1 Gepost op: 2011/04/29, 22:27:23 »
Kan je de 11.04 niet direct installeren (maar nu in dualboot met je 10.10) (Upgraden blijft altijd een risico hoor)
Wat je kon doen is de grub herstellen/herinstalleren en daarna (indien je dan wel kon booten) via de recovery mode in het recovery-menu de optie kiezen van het repareren van de gebroken pakketten en daarna de optie: rootshell met internet verbinding om even te updaten en upgraden (apt-get update && apt-get upgrade (zonder sudo ervoor want je werkt reeds als root))
Dus probeer de dualboot om de 11.04 uit te proberen of het wel samengaat met je hardware.

Veel succes!

Met vriendelijke groet,
heir4c
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline Louis

  • Lid
Re: Upgrade naar 11.4 eindigt in teleurstelling
« Reactie #2 Gepost op: 2011/04/29, 23:09:03 »
Ik heb net geprobeerd de dual installatie te doen, maar net als bij de volledige schone installatie eindigde dat met een input/output error 5. De HD heeft nu een extra partitie, maar er is geen versie 11.04 op geplaatst. De versie 10.10 die ik vanavond eerder weer had terug gezet is er in ieder geval nog, en GRUB heeft nog niet in de gaten dat er een tweede Ubuntu zou moeten zijn. Overigens heb ik bij de eerste keer dat de installatie crashte de gevraagde crash-informatie doorgestuurd, zodat misschien vanuit de inwikkelaarshoek ook een reactie kan komen.
VrGr, Louis
(PS, ik moet nu stoppen met mijn pogingen, en kan vermoedelijk pas maandag weer verder)

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Upgrade naar 11.4 eindigt in teleurstelling
« Reactie #3 Gepost op: 2011/04/29, 23:19:33 »
Beste Louis,

input/output error klinkt niet goed. Dat zou met je HDD te maken kunnen hebben, maar (meer waarschijnlijk) met je CD/DVD drive.
Probeer het eens met een live-usb. Dus niet een cd branden, maar een opstart-usb aanmaken.
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline Louis

  • Lid
Re: Upgrade naar 11.4 eindigt in teleurstelling [Opgelost]
« Reactie #4 Gepost op: 2011/05/20, 11:02:48 »
Het is alweer een poosje geleden, maar het is inmiddels gelukt versie 11.04 op de laptop te installeren. Onduidelijk wat er eerder mis ging. Wel liep ik, net als bij enkele andere computers, aan tegen de hardwarebeperking bij de nieuwe 3-d desktop. Daar is gelukkig een simpele oplossing voor door te kiezen voor de klassieke desktop.