Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Processen eindigen voor suspend modi en weer opstarten bij ontwaken  (gelezen 647 keer)

Sebastian

  • Gast
Voor suspend en hybernate modi moet bijvoorbeeld efax (efax-gtk) worden afgesloten, en wanneer het systeem uit deze modi ontwaakt efax-gtk opnieuw worden opgestart, om het modem opnieuw te initialiseren.

Hoe kan dit het beste worden gedaan?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Processen eindigen voor suspend modi en weer opstarten bij ontwaken
« Reactie #1 Gepost op: 2007/03/13, 18:50:22 »
Slaapstand en pauzestand, werken niet erg lekker in Ubuntu. Bij mij raakt de PC in een coma, waar hij alleen uitkomt met een druk op de knop (harde reset).

Ik heb slaapstand en pauzestand dus ook uitgeschakeld. Alleen mijn scherm gaat op zwart na een poosje.

De knoppen voor slaapstand en pauzestand kun je overigens ook verwijderen uit het afsluitmenu.

Sebastian

  • Gast
Processen eindigen voor suspend modi en weer opstarten bij ontwaken
« Reactie #2 Gepost op: 2007/03/13, 19:38:43 »
Standby, suspend en hybernate (ACPI) werken bij mij uitstekend. De vraag is hoe efax (efax-gtk) automatisch netjes kan worden afgeloten wanneer het systeem in suspend danwel hybernate modus gaat, en, wanneer het systeem uit een van deze modi ontwaakt efax-gtk opnieuw kan worden opgestart (bij voorkeur efax-gtk -r) , om het modem opnieuw te initialiseren.

Het afsluiten van efax-gtk is opzich niet het probleem door in /etc/acpi/suspend.d een script te maken dat bruut killall -g efax-gtk doet.

Ik krijg efax-gtk (efax-gtk -r) echter niet zoƫven met een script in /etc/acpi/resume.d weer opgestart en zal ik vast iets heel simpels over het hoofd zien.

Wanneer dit lukt dan kan met Ubuntu gewoon faxen worden ontvangen, ook wanneer deze uit suspend of hybernate modus moet ontwaken (bijvoorbeeld omdat iemand probeert te faxen).