Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Vraag over installatie Adobe Flash Player  (gelezen 1499 keer)

Vraag over installatie Adobe Flash Player
« Gepost op: 2014/04/05, 22:32:34 »
Sinds deze week heb ik voor het eerst op een wat oudere laptop Ubuntu 12.04.4 geïnstalleerd.
Dit is mijn eerste ervaring met Linux en op zich gaat het verder best goed maar ik loop nu tegen een installatieprobleem aan.

Ik gebruik bij voorkeur Chromium en als ik een aantal sites opvraag krijg ik de melding dat Adobe Flash Player versie 11.2.202.346 ge-updated moet worden.
Nu dacht ik dat ik dergelijke updates automatisch zou krijgen maar misschien vergis ik mij wel.
Als ik de download pagina van Adobe Flash Player in beeld krijg staat duidelijk bij dat mijn systeem Linux 32-bit, Nederlands, Chrome is maar toch wordt gevraagd welke versie ik wil downloaden,
YUM voor Linux
.tar.gz voor andere Linux
.rpm voor andere Linux
APT voor Ubuntu 10.04+

Ook al zou ik nu de juiste keuze kunnen maken dan weet ik niet hoe de gedownloade versie te installeren.
Zoals al geschreven dit is mijn eerste ervaring met Linux en mijn leeftijd (bijna 70) helpt ook niet echt.

Kan mij misschien iemand op weg helpen.
Ubuntu 14.04
Asus N550JV-CN270H met Intel i7 en 512 SSD Drive

Offline jan11000

  • Lid
Re: Vraag over installatie Adobe Flash Player
« Reactie #1 Gepost op: 2014/04/05, 22:36:38 »
https://sites.google.com/site/computertip/multimedia
Zo codecs en flash installeren.

Chromium, heeft die deze niet al ingebouwd, maar dat weet ik niet zeker.

Wat zegt firefox met de site tav flash.

En niet van vreemd website's iets installeren, dit is geen windows, mag natuurlijk wel als je zeer zeker bent of het goed is.
Alle software staat op de linux server, en die zijn veilig.
« Laatst bewerkt op: 2014/04/05, 22:39:07 door jan11000 »

Re: Vraag over installatie Adobe Flash Player
« Reactie #2 Gepost op: 2014/04/05, 22:56:24 »
Dat had ik al begrepen dat ik alleen iets moet installeren wat via de server binnenkomt, maar toch bedankt voor de waarschuwing.

Als ik dezelfde site in FireFox opstart komt ook het update aanbod in beeld maar in tegenstelling Cromium gaat Firefox de Adobe Flash Update correct automatisch uitvoren.
Misschien moet ik dan toch maar FireFox gebruiken, maar ja, het moet toch ook met Chromium kunnen om te upgraden.

Ik begrijp overigens bij de opgegeven link niet waarom ik een codex moet installeren.
Ubuntu 14.04
Asus N550JV-CN270H met Intel i7 en 512 SSD Drive

Re: Vraag over installatie Adobe Flash Player
« Reactie #3 Gepost op: 2014/04/06, 01:15:57 »
-Open het Ubuntu Softwarecentrum
-Zoek op extras en installeer zo het pakket Niet-vrije multimedia extra's

Dat pakket installeert Flash Player en de benodigde codecs. Na een herstart van Firefox of Chromium werkt Flash Player naar behoren :)

Offline jan11000

  • Lid
Re: Vraag over installatie Adobe Flash Player
« Reactie #4 Gepost op: 2014/04/06, 05:55:56 »
De site die boven staat is, een manier van installeren van codecs en flash, etc, die door iemand wordt getest met elke versie van ubuntu, en dus weet je zeker het goed werkt, en je niks van andere sites moet downloaden.

-Ik heb nog nooit iets gezien van je moet nog iets extra downloaden via een website(voor flash dan).
-Via een website een update installeren is heel erg verkeerd, je weet dus nooit waar de update vandaan komt, gehackte site, gehackte update site, dus heel erg verkeerd. Lijkt wel windows tijdperk,  kijk automatische update via een website, gewoon klikken, en virussen en spyware installeren. Denk eraan dat elke website wordt nagemaakt ook flash.

Laat de website ook eens zien.
« Laatst bewerkt op: 2014/04/06, 05:57:38 door jan11000 »

Offline jan11000

  • Lid
Re: Vraag over installatie Adobe Flash Player
« Reactie #5 Gepost op: 2014/04/06, 06:11:29 »
http://www.webupd8.org/2013/04/install-pepper-flash-player-for.htm
http://webwereld.nl/development/56489-linux-krijgt-geen-flash-meer-van-adobe
Of je dit moet doen weet ik niet, dus google er flink op los,
Zoek op, met google,
linux chromium flash

Re: Vraag over installatie Adobe Flash Player
« Reactie #6 Gepost op: 2014/04/06, 09:59:11 »
Volgens mij is het probleem opgelost want toen ik vanmorgen de laptop opstartte zag ik dat er 64 updates ter beschikking stonden.
Nadat ik die had geïnstalleerd was het probleem verholpen dus is Adobe Flash Player schijnbaar nu wel ge-updated.

Bedankt voor de reacties.
« Laatst bewerkt op: 2014/04/06, 10:20:19 door SRNA513006 »
Ubuntu 14.04
Asus N550JV-CN270H met Intel i7 en 512 SSD Drive

Re: Vraag over installatie Adobe Flash Player
« Reactie #7 Gepost op: 2014/04/06, 11:49:43 »
http://www.webupd8.org/2013/04/install-pepper-flash-player-for.htm
http://webwereld.nl/development/56489-linux-krijgt-geen-flash-meer-van-adobe
Of je dit moet doen weet ik niet, dus google er flink op los,
Zoek op, met google,
linux chromium flash

O ja, je hebt volkomen gelijk, Jan. Ik was even vergeten dat Chromium de oude Flash voor Linux niet meer kan gebruiken. Voor Chromium moet je inderdaad Chrome's Pepper Flash installeren, zoals jou link van Webupd8 beschrijft.