Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Graag Uw uitleg...  (gelezen 1313 keer)

Graag Uw uitleg...
« Gepost op: 2007/08/10, 15:42:47 »
Gisteren op de Packard Bell van Monique misérie... Hopen...
Ik volle moed vanochtend om vier uur, een verse installatie begonnen van Ubuntu-Feisty. Onbegonnen werk, internet noppes...
Niet normaal want dit had ik vlot voorheen. Nu dacht ik, ga er maar proberen de Gutsy, tribe-4 opzetten. Ook noppes, zelfde probleem. Nochthans op de laptop, ook Packard Bell, draait de Gutsy tribe 4 en op de pc boven ook.
Op de Packard Bell van Monique draait bijna niets, van Sabayon tot Freespire, Debian Sidux... enz.
Zelfde cd's op de overige computers, geen probleem. Vind de Packard Bell van Monique een SPUL, nochthans heeft hij wel genoeg gekost. Doch er zat Vies-Ta op voor-geïnstalleerd, zou het daaraan liggen of zou het kunnen dat de volledige architectuur niet goed is, hij heeft nochthans 1024 MB.
OF, blijft na de voor-installatie van Vies-Ta nog ergens iets achter wat hinder bijbrengt voor andere stuursystemen ? Moedwillig aangebracht bedoel ik, kan dit of niet.
HEEL GRAAG jullie goede raad of bedenkingen.
Dank bij voorbaat,
Freddy
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

Graag Uw uitleg...
« Reactie #1 Gepost op: 2007/08/10, 17:45:32 »
Eigenlijk best verdrietig zeg dat er alleen maar Windows op kan draaien (slecht teken ook). Maar ik kan me niet voorstellen, dat het aan MicroZacht zou liggen.

Hoe heb je Vista eraf gegooid? Ik bedoel: heb je dat met enig beleid gedaan? Normaliter zou formatteren moeten volstaan de schijf helemaal leeg te krijgen. Maar ik neem aan dat je dat ook gedaan hebt (anders kan linux er sowieso niet op).

Is de HD misschien aan gort?

Probeer anders een de LiveCD van Ubuntu. Draait die wel goed?

Graag Uw uitleg...
« Reactie #2 Gepost op: 2007/08/10, 18:24:27 »
Citaat van: sisosteven
Eigenlijk best verdrietig zeg dat er alleen maar Windows op kan draaien (slecht teken ook). Maar ik kan me niet voorstellen, dat het aan MicroZacht zou liggen.

Hoe heb je Vista eraf gegooid? Ik bedoel: heb je dat met enig beleid gedaan? Normaliter zou formatteren moeten volstaan de schijf helemaal leeg te krijgen. Maar ik neem aan dat je dat ook gedaan hebt (anders kan linux er sowieso niet op).

Is de HD misschien aan gort?

Probeer anders een de LiveCD van Ubuntu. Draait die wel goed?
Heb inderdaad de harde schijf helemaal geformateerd en daarna Ubuntu Feisty geïnstalleerd, heeft zo'n goede twee maand gedraait zonder misérie. De harde schijf is nieuw en nog ok. Gisteren begonnen met haperen... Weet echt de reden niet.
Ga gans de zaak nog eens opnieuw doen als ik tijd heb. Nu draait de zaak voorlopig goed.
Draai Ubuntu reeds van de 5.10 en nog héél weinig misérie gehad. Laten we hopen dat ik haar Packard Bekk in orde krijg.
Bedankt voor uw antwoord.
Prettig weekend,
Freddy
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Graag Uw uitleg...
« Reactie #3 Gepost op: 2007/08/10, 18:28:10 »
Wat ging er precies mis met Ubuntu? Kreeg je alleen geen netwerkverbinding meer, of was er meer aan de hand?

Graag Uw uitleg...
« Reactie #4 Gepost op: 2007/08/11, 12:54:51 »
Citaat van: Johanvd
Wat ging er precies mis met Ubuntu? Kreeg je alleen geen netwerkverbinding meer, of was er meer aan de hand?
Neen, geen netwerk. Op mijn pc is er nooit een probleem, doch op Packard Bell van ons Monique liggen de zaken niet zo simpel.
Heeft nochthans zonder problemen gedraait zo'n twee maand lang, en plotsklaps internetproblemen. NIET met Ubuntu Feisty zelf, noch met Ubuntu Gutsy. Het is eerder en probleem die komt vanuit de pc zelf, weet niet hoe het komt af zo, ben geen programmeur natuurlijk. Maar wat ik wel weet dat deze relatief nieuwe pc wel veel lawaai maakt als ik een schijf instop om te installeren, zal er eens moeten doen naar kijken.
Begrijp de pc van Monique dient voor het Atelier, boekhouding enzoverder. Mag niet te veel haperen. Ze doet immers het Secretariaat voor het ateliertje. Voorlopig schrap ik hem uit de lijst op het Forum, want ze heeft haar Mandriva schijf erin gepleurd. ( Voorlopig ? Zal ik met haar eens overleggen vandaag )
Prettig weekend,
Freddy
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

Graag Uw uitleg...
« Reactie #5 Gepost op: 2007/08/11, 18:56:36 »
Om nu af te sluiten, hebben er over gepalaverd, en zijn tot de conlusie gekomen dat er niets anders zal opzitten dan een gloednieuwe harde schijf te plaatsen... Volledig leeg.
Als we een cd in de schuif leggen, bvb, vooor Ubuntu te installen, maakt de pc een lawaai dat het niet meer mooi is.
Ik denk dat de HD om zeep is, of toch vergaande. Zullen hem eens opereren als we een HD gekocht hebben en het boeltje zou moeten draaien als gek.
Case closed.
Prettig weekend allen,
Freddy
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Graag Uw uitleg...
« Reactie #6 Gepost op: 2007/08/11, 19:01:26 »
Weet je zeker dat het de harde schijf is die voor problemen zorgt?
Als de computer herrie gaat maken na het invoeren van een cd, dan zou ik eerder denken aan een kapot cd station.
Waar komt het geluid precies vandaan? Maak de kast eens open en luister goed bij alle onderdelen.

Het is zonde als je voor niets een nieuwe harde schijf koopt als je cd speler kapot is.

servaas-xubuntu-user

  • Gast
Graag Uw uitleg...
« Reactie #7 Gepost op: 2007/08/11, 19:04:04 »
of een cd die niet gelezen kan worden door brandfouten krassen vuil

Graag Uw uitleg...
« Reactie #8 Gepost op: 2007/08/12, 11:10:04 »
Citaat van: servaas-xubuntu-user
of een cd die niet gelezen kan worden door brandfouten krassen vuil
Nee, ook niet, draait heel vlot op pc in kantoor boven. Is gebrand op de I-Mac en daar heb ik nog nooit foutieven cd's gebrand. Voorlopig heb ik er nog geen passende uitleg voor. MAAR, we werken eraan.
Kan voorkomen, laten de zaak nazien, we kunnen nu niet meer doen denk ik.
Als ik er een cd instop welke is verkregen door Ship-It, is het idem. Het probleem is te zoeken bij de pc zelf denk ik.
Groetjes,
Freddy
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

Graag Uw uitleg...
« Reactie #9 Gepost op: 2007/08/12, 11:11:10 »
Citaat van: Johanvd
Weet je zeker dat het de harde schijf is die voor problemen zorgt?
Als de computer herrie gaat maken na het invoeren van een cd, dan zou ik eerder denken aan een kapot cd station.
Waar komt het geluid precies vandaan? Maak de kast eens open en luister goed bij alle onderdelen.

Het is zonde als je voor niets een nieuwe harde schijf koopt als je cd speler kapot is.
Gaan we doen, bedankt voor de raad.
Groetjes,
Freddy
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux