Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Goede Java IDE voor beginner?  (gelezen 3295 keer)

Goede Java IDE voor beginner?
« Gepost op: 2010/11/10, 16:51:42 »
Hi allen,

Ik wil naast C# ook eens met Java aan de slag gaan. Welke IDE komt het meeste overeen met Visual Studio volgens jullie?
Krijg zoveel opties om mijn oren als BlueJ, NetBeans, Eclips. Hoor het graag van een van de forum vrienden of vriendinnen die er mee bekend zijn. Hecht meer waarde aan jullie bevindingen dan het gebrul van Google  ;)

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Goede Java IDE voor beginner?
« Reactie #1 Gepost op: 2010/11/10, 17:02:04 »
Persoonlijk vind ik Eclipse de fijnste. Ik heb ook wel eens met NetBeans gewerkt, maar die vind ik minder fijn in stellen zoals ik het wil. Maar dat is puur smaak. Volgens mij werkt in NetBeans sleuren/pleuren een stuk beter (klikkend een GUI maken). Maar gezien dat poepcode genereert gebruik ik dat nooit.

Welke het meest overeenkomt met VS weet ik niet. En eerlijk gezegd kun je denk ik beter gewoon wennen aan de nieuwe IDE.

Ik zou kiezen voor Eclipse of NetBeans. Beide zijn volwaardige en uitgebreide IDE's.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline bram103

  • Lid
Re: Goede Java IDE voor beginner?
« Reactie #2 Gepost op: 2010/11/10, 19:44:27 »
Wat Eclipse betreft sluit ik me bij Wazzzaaa aan. NetBeans heb ik nooit geprobeerd daar kan ik dus niets over zeggen.

Ik heb de ervaring dat je 'als beginner' met Eclipse snel op gang bent en dat het voor de meer gevorderde gebruiker egenlijk alles biedt wat je nodig hebt. En ultimo kun je ook nog je eigen plugins in elkaar sleutelen. Eclipse is helemaal met java gemaakt dus wat dat betreft uitdaging genoeg.

Gr,
Bram

Offline ward073

  • Lid
Re: Goede Java IDE voor beginner?
« Reactie #3 Gepost op: 2010/11/10, 21:32:09 »
Ik ben zelf een 2e jaars informatica student.
Ik heb in het eerste jaar java geleerd met blue-J aan de hand van dit boek: Programmeren in java met blueJ Een 'Objecten eerst'-benadering 4e editie. Ik denk dat het slim is om met blue-J aan de gang te gaan als je object georienteerd programmeren echt goed wilt leren.
ik wens je heel veel succes

gr ward

Offline MitchD.

  • Lid
Re: Goede Java IDE voor beginner?
« Reactie #4 Gepost op: 2010/11/11, 00:07:37 »
Ik gebruik Netbeans, werkt goed genoeg naar mijn zin :D
Maar Eclipse schijnt inderdaad ook goed te zijn.  :)

Re: Goede Java IDE voor beginner?
« Reactie #5 Gepost op: 2010/11/11, 11:03:15 »
NetBeans. Zonder twijfel.

PS. Dat mijn naam in de credits van NetBeans verschijnt heeft daar niets mee te maken :P
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline lemio

  • Lid
    • Lemio
Re: Goede Java IDE voor beginner?
« Reactie #6 Gepost op: 2010/11/11, 13:43:41 »
Zelf gebruik ik Eclipse, voor als je het wilt leren kan ik je
http://www.youtube.com/watch?v=KkMDCCdjyW8&feature=BF&list=PL84A56BC7F4A1F852&index=1
deze colleges aanraden, rechtstreeks van Stanford University. Is echt goed te volgen als je een beetje Engels kunt. En anders zijn er nog ondertitels.

Re: Goede Java IDE voor beginner?
« Reactie #7 Gepost op: 2010/11/11, 23:22:21 »
Zelf gebruik ik Eclipse, voor als je het wilt leren kan ik je
http://www.youtube.com/watch?v=KkMDCCdjyW8&feature=BF&list=PL84A56BC7F4A1F852&index=1
deze colleges aanraden, rechtstreeks van Stanford University. Is echt goed te volgen als je een beetje Engels kunt. En anders zijn er nog ondertitels.

Die gast is echt grappig, legt het simpel uit en dat snoepjes gooien is briljant! Inderdaad een aanrader.

Zie dat het voornamelijk Netbeans of Eclipse is. Het topic begint intressant te worden  ;)

Offline MitchD.

  • Lid
Re: Goede Java IDE voor beginner?
« Reactie #8 Gepost op: 2010/11/12, 17:17:58 »
Geweldig die lessen! Hij weet de aandacht van de studenten er zo wel bij te houden, en alles wordt echt vanaf 0 opgebouwd. En Karel is echt geniaal, haha!  XD