Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Krusader : beschikbare medialijst klopt niet in Ubuntu 18.04  (gelezen 471 keer)

Krusader : beschikbare medialijst klopt niet in Ubuntu 18.04
« Gepost op: 2018/04/30, 19:59:07 »
Sinds lange tijd ben ik tevreden gebruiker van de Krusader filemanager.
Nu in Ubuntu 18.04 kamp ik echter met volgend probleem :
- Na drukken op de knop bovenaan een venster 'Beschikbare medialijst openen', opent zich een venster met verkeerde info.
- Normaal zie ik dan alle harddisks, geheugensticks enz.
- Nu zie ik daar ook nogal wat inhoud van de map /snap
- In die map /snap zit een readme-file die naar volgende info verwijst : https://forum.snapcraft.io/t/the-snap-directory/2817
Om een en ander te verduidelijken heb ik een screenshot on-line geplaatst :

Weet iemand wat ik moet doen om enkel de 'echte media' te zien ?
Nautilus doet het wél goed, maar die mist veel functionaliteit tegenover Krusader.
Don't limit your challenges, challenge your limits.

Re: Krusader : beschikbare medialijst klopt niet in Ubuntu 18.04
« Reactie #1 Gepost op: 2018/05/02, 12:09:05 »
Na twee dagen zoeken nog geen stap verder...ik blijf zoeken...

Ik heb eens via Synaptik een volledige uninstal gedaan van Krusader, daarna pc herstarten en opnieuw installeren.
Al mijn instellingen waren behouden, dus bij uninstal wordt niet alles gewist.
Weet misschien iemand hoe ik een ECHT KOMPLETE uninstal van Krusader moet uitvoeren ?
« Laatst bewerkt op: 2018/05/02, 12:20:01 door den boete »
Don't limit your challenges, challenge your limits.

Offline jan11000

  • Lid
Re: Krusader : beschikbare medialijst klopt niet in Ubuntu 18.04
« Reactie #2 Gepost op: 2018/05/02, 12:55:00 »
Uninstall doen,
dan in je home naar verborgen mappen zoeken(mappen met een . ervoor) die naar krusader wijzen, deze verwijderen.
Dan een install doen van krusader.

Offline vanadium

  • Lid
Re: Krusader : beschikbare medialijst klopt niet in Ubuntu 18.04
« Reactie #3 Gepost op: 2018/05/02, 12:59:01 »
Dat zal het probleem niet oplossen van het feit dat Krusader (getrouw) *alle* aangekoppelde volumes toont.

Volgens mij moet jij naar de KDE desktop overgaan als je Krusader verkiest. Daar zit Krusader in zijn natuurlijke omgeving, en zal hij deze "ruis" niet toten. Krusader is net als Nautilus voor Gnome Shell, diep geïntegreerd in de desktopomgeving. - Fout van mij: Dolphin, niet Krusader, is de standaard FM van de KDE Desktop.
« Laatst bewerkt op: 2018/05/02, 13:00:52 door vanadium »

Offline vanadium

  • Lid
Re: Krusader : beschikbare medialijst klopt niet in Ubuntu 18.04
« Reactie #4 Gepost op: 2018/05/02, 13:12:41 »
Uit schuldgevoel  =D heb ik nu ook Krusader eens geïnstalleerd. Ziet er inderdaad "neat and powerfull" uit. Ik denk echter dat Krusader trouw zijn werk doet en alle aangekoppelde bestandssystemen toont. Sedert Ubuntu 18.04 werkt het systeem met enkele pakketten in "snap" formaat. Dat formaat houdt in dat er een klein bestandssysteempje aangekoppeld wordt voor elk van die applicaties. Geeft dus wat "clutter", en hier specifiek is dat een nadeel.

Ik heb toch de indruk in mijn proefdraaien hier dat een externe USB bovenaan in de lijst komt. Het nadeel van de "visuele vervuiling" door die snap-volumes is dus beperkt.

Re: Krusader : beschikbare medialijst klopt niet in Ubuntu 18.04
« Reactie #5 Gepost op: 2018/05/02, 13:48:04 »
Als het niet anders kan, dan leer ik wel leven met die kleine tekortkoming.
Mocht zich ooit een oplossing aanbieden, dan zal ik deze zeker hier publiceren.
Alvast dank voor het meezoeken.
Don't limit your challenges, challenge your limits.

Offline jolo

  • Lid
Re: Krusader : beschikbare medialijst klopt niet in Ubuntu 18.04
« Reactie #6 Gepost op: 2018/05/02, 16:00:56 »
Ik heb hier ook een klein testje gedaan, op de pc op regel twee uit mijn onderschrift. Dat snap probleem met Krusader heeft zo te zien alleen Ubuntu 18.04. Daarentegen Xubuntu 18.04 heeft dit probleem niet. Daarin worden de harddisk partities en usb-stick partities getoond.

Echter waar de usb-stick partities getoond wordt, hangt af of deze een volumenaam heeft. De FAT partitie zonder volumenaam staat bovenaan. De EXT4 partitie met volumenaam Data komt onderaan te staan. Zie onderstaande afbeelding.
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Offline vanadium

  • Lid
Re: Krusader : beschikbare medialijst klopt niet in Ubuntu 18.04
« Reactie #7 Gepost op: 2018/05/02, 18:47:31 »
Waarschijnlijk komt Xubuntu niet met standaard geïnstalleerde snaps. Vandaar dat die "vervuiling" er daar (nog) niet is. Komt wel als je een snap installeert.