Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ubuntu / windows  (gelezen 4065 keer)

Re: ubuntu / windows
« Reactie #25 Gepost op: 2012/07/14, 14:27:33 »
Pech hebben met je ijzerwaar, kan inderdaad erg vervelend zijn. Maar lastige ijzerwaar komt tegenwoordig gelukkig niet veel meer voor.  :)

Eigenlijk juist wel, zolang nVidia Optimus zo slecht ondersteund. Optimus zit tegewoordig op veel nieuwe PC's, dus eigenlijk komt lastige ijzerwaar juist weer terug.

@Wout: Dat hoef ik niet te raden. Ik zei dat het VAKER voorkomt bij ATI dan bij nVidia, ik zei niet dat het nooit voorkomt met nVidia.
« Laatst bewerkt op: 2012/07/14, 20:30:51 door Vistaus »

Offline Wout55

  • Lid
Re: ubuntu / windows
« Reactie #26 Gepost op: 2012/07/14, 15:00:43 »
Vroeger had ik gedonder met een oude bVidia kaart, op mijn laatste twee machines verschillende ATI kaarten. Tot Unity nooit problemen mee gehad. Nu werkt het op de ene machine goed, daar pakt hij doorgaans de goede driver maar nu en dan om onverklaarbare redenen vind hij een andere driver leuker en zie ik boven in het scherm een flikkerende stippellijn tot die het het na een paar minuten helemaal begeeft. >:(  Dan weer zeggen welke driver hij moet gebruiken en de boel loopt weer. Op de andere machine krijg ik hem niet zover de goede driver te pakken. Maar hij doet het wel maar dan zonder toeters en bellen.  :(

Offline Dave

  • Lid
Re: ubuntu / windows
« Reactie #27 Gepost op: 2012/07/14, 20:23:32 »
Zie dat ook niet zo. Enkel vragen om een aangepaste reactie die wat dieper gaat.

edit: bericht waar ik op reageerde is verwijderd.
« Laatst bewerkt op: 2012/07/14, 20:40:42 door Dave »

Re: ubuntu / windows
« Reactie #28 Gepost op: 2012/07/14, 20:27:35 »
moderator-edit: ,draadje opgekuist. Niet op de man spelen, denk aan de forumregels... :D
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline emiel1976

  • Lid
Re: ubuntu / windows
« Reactie #29 Gepost op: 2012/07/14, 20:38:54 »
ben het wel met jullie eens mja, ubuntu huilt niet om illegale software (A)
dualboot is voor mij niet echt een optie gewoon omdat ik performance en snelheid wil zien van m'n ssd :$
mja ik zit nu weer op ubuntu, beetje jammer dat mn laptop altijd op de 80/90 graden zat, heb nu programmatje gedownload dat m onderclockt dus mn nieuwe ubuntu systeem is:
samsung 830 128gb ssd
i5 2430m 2x 2,40 @ 800mhz! (A)
8gb of Ram
1gb Nvidia OPTIMUS :'(

 ;D

Hoezo gaat de performence weg van een SSD bij dualboot? Bij de grub kiezen en enter geven en klaar of zet de tijd wat korter.
Verder totaal geen effect op de performence.

Als je maar je illegale meuk op je eigen systeem houd en niet verder verspreid met torrent's of aan anderen geeft.


Re: ubuntu / windows
« Reactie #30 Gepost op: 2012/07/15, 11:10:49 »
nja mn opstart tijd ligt nu rond de 11 sec en vind ik wel mooi :) en met dualboot word dat allemaal weer slomer

Re: ubuntu / windows
« Reactie #31 Gepost op: 2012/07/15, 11:23:54 »
nja mn opstart tijd ligt nu rond de 11 sec en vind ik wel mooi :) en met dualboot word dat allemaal weer slomer

Dan zetje de GRUB-timeout op 1 seconde. Dan doe je er 12 seconden over wat nog steeds supersnel is :)

Re: ubuntu / windows
« Reactie #32 Gepost op: 2012/07/15, 11:30:09 »
mja dan heb ik weer keuze menu en kost me teveel moeite, nee ik ben echt niet lui hoor $

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: ubuntu / windows
« Reactie #33 Gepost op: 2012/07/15, 11:31:26 »
In elk geval: veel plezier met je Ubuntu! Een mooi, degelijk en veilig besturingssysteem.  :)