Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Installatie probleem dummie  (gelezen 485 keer)

Offline landmarq

  • Lid
Installatie probleem dummie
« Gepost op: 2015/12/15, 19:43:29 »
Beste mensen,

Ik probeer ubuntu naast mijn windows 7 te laten draaien.
Ik heb  Ubuntu 14.04.3 LTS gebrand op een dvd

Nadat ik boot van deze dvd doorloop ik een aantal stappen, maar dan blijft de installatie hangen
Ik heb het driemaal geprobeerd waarbij ik het 1 keer een nacht aan heb laten staan helaas zonder resultaat.

Wie kan mij op weg helpen

Grt.


Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Installatie probleem dummie
« Reactie #1 Gepost op: 2015/12/16, 12:06:42 »
Doe vanuit de uitprobeersessie van de Ubuntu-DVD eens het volgende:

Start GParted, maak een schermafdruk en post die hier met behulp van www.postimage.org

Trek daarna een terminalvenster open in de uitprobeersessie en installeer als volgt het progje inxi:
sudo apt-get install inxi
Maak het terminalvenster daarna schermvullend, om afgekapte regels te voorkomen, en voer de volgende opdracht uit:
inxi -Fxz
(als je intikt i.p.v. kopieert en plakt: de F is een hoofdletter!)

Kopieer en plak de uitvoer in je antwoordbericht.

Offline landmarq

  • Lid
Re: Installatie probleem dummie
« Reactie #2 Gepost op: 2015/12/18, 19:36:26 »
Gedaan

Sudo opt-get install inxi  lukt niet




Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Installatie probleem dummie
« Reactie #3 Gepost op: 2015/12/18, 19:42:21 »
Het is apt, niet opt. Doe het eens over?

En aan die schermafdrukken heb ik niks: onleesbaar. Klik op copy to clipboard bij Thumbnail for forums.

Offline landmarq

  • Lid
Re: Installatie probleem dummie
« Reactie #4 Gepost op: 2015/12/20, 10:01:11 »
opt apt was een tik fout hier op het forum, resultaat blijft helaas gelijk






Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Installatie probleem dummie
« Reactie #5 Gepost op: 2015/12/20, 10:42:58 »
Voor inxi moet er waarschijnlijk eerst wat worden ingesteld in de pakketbronnen, en dat wordt wat te ingewikkeld voor een uitprobeersessie van de DVD....

Doe eens dit:
https://sites.google.com/site/computertip/tipsentrucs#TOC-Maak-automatisch-een-handig-totaaloverzicht-van-alle-apparatuur-in-uw-computer
(punt 18, rechterkolom)

Lees vooral ook de vetgedrukte tekst op het einde van die instructie, voor het posten op dit forum.

Offline landmarq

  • Lid
Re: Installatie probleem dummie
« Reactie #6 Gepost op: 2015/12/21, 18:36:06 »
Als ik het goed begrepen hebt moet je dit bestand hebben  :o

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Installatie probleem dummie
« Reactie #7 Gepost op: 2015/12/21, 18:57:30 »
Klopt..... Apart apparaat, trouwens. Geinig om zoiets tegen te komen.  :)

Drie dingen:

1. Voordat je aan de installatie begint, verwijder eerst de diapresentatie, met de volgende terminalopdracht:
sudo apt-get remove ubiquity-slideshow-*
2. Vereenvoudig de apparatuur: je hebt er twee harde schijven in zitten. Koppel er eentje los, en laat alleen die schijf erin zitten waar je Ubuntu op wil hebben. Let op: dat moet dezelfde schijf zijn als waar Windows al op staat: dat heeft te maken met de opstartvolgorde van de harde schijven in het BIOS.

(Ze kunnen ook allebei op hun eigen schijf, maar dat is wat ingewikkelder. Ik hou van simpel.)

3. Voor je draadloze kaart gebruikt Ubuntu het stuurprogramma rtl8192se. Daar is een betere, nieuwe versie van voorhanden. Mogelijk heeft de storing daarmee te maken.

Die nieuwe versie van rtl8192se kun je pas installeren na afloop van de installatie van Ubuntu, wanneer je bent opgestart in je nieuwe systeem.

Dus schakel je draadloos tijdelijk uit. Met een schakelaar of een Fn-toetscombinatie. Zorg er wel voor, dat je internetverbinding hebt via een andere wijze, bijvoorbeeld bedraad via de netwerkkabel.

Nadat de installatie is voltooid en nadat je bent opgestart in je nieuwe systeem: zet je draadloze kaart aan en controleer of-ie goed werkt. Zo niet, dan kun je het nieuwe stuurprogje als volgt installeren:
https://sites.google.com/site/computertip/reserve-8#TOC-Het-stuurprogramma-rtlwifi_new-van-lwfinger
(punt 8, rechterkolom)
« Laatst bewerkt op: 2015/12/21, 19:56:53 door Pjotr »

Offline landmarq

  • Lid
Re: Installatie probleem dummie
« Reactie #8 Gepost op: 2015/12/21, 20:12:45 »
Er rijden al genoeg corsa's en polootjes :)

Ik heb dit ding al een jaar of 4 en heel tevreden, groot scherm draadloos muis toetsenbord  touch screen voor de kleine :)

Het werkt die tweede harde schijf is een externe harde schijf, even losgekoppeld en liep gelijk door, ik had hem al voor de zekerheid bedraad aangesloten, heb het niet zo op draadloos installeren.

Hartelijk dank Pjotr voor je tijd en uitleg.

En nu ff op me gemak kijken of ik er wat mee kan als leek.

Grt.

Raymond