Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Auto detectie IP camera  (gelezen 802 keer)

Offline Anna

  • Lid
Auto detectie IP camera
« Gepost op: 2016/05/23, 11:11:30 »
Het programma Xeoma heb ik met succes geïnstalleerd om mijn D-Link camera te detecteren. Helaas kom ik niet verder. Er wordt een wachtwoord gevraagd (local host) en alle wachtwoorden heb ik geprobeerd.
Ik heb KPN als provider, dat heeft er waarschijnlijk niets mee te maken.

Wie weet raad, hoe krijg ik het aan de praat?

Anna

Offline Anna

  • Lid
Re: Auto detectie IP camera
« Reactie #1 Gepost op: 2016/05/24, 11:06:57 »
Is er niemand die hier iets vanaf weet?

Anna

Offline kuifje09

  • Lid
Re: Auto detectie IP camera
« Reactie #2 Gepost op: 2016/05/25, 12:51:49 »
Ik denk niet dat ik de oplossing heb, maar kan je wel bij de webcam via een browser?
Is de webcam nieuw of had je die al ? Kan je er wel bij met een snoertje ( utp )?
Zit die webcam in je eigen of een ander netwerk ??
Xeoma is een programma dat "slimme" dingen doet met de plaatjes van cameraas. Dat wachtwoord, waarvoor wordt dat en door wie gevraag. Misschien geeft dat een licht op het probleem ?
« Laatst bewerkt op: 2016/05/25, 14:31:41 door kuifje09 »

Offline sidonia

  • Lid
Re: Auto detectie IP camera
« Reactie #3 Gepost op: 2016/05/25, 17:41:01 »
Als je de camera via Wifi gebruikt, zal het wachtwoord dat van je router zijn denk ik.

Re: Auto detectie IP camera
« Reactie #4 Gepost op: 2016/05/25, 17:58:37 »
Staat er op de D-link camera zelf geen wachtwoord vermeld?

Verder is "local host" de computer zelf.
Kan je hier wat anders invullen? Zo ja, dan moet je waarschijnlijk het IP-adres van de camera invullen.
« Laatst bewerkt op: 2016/05/25, 18:16:49 door Erik Krom »

Offline Anna

  • Lid
Re: Auto detectie IP camera
« Reactie #5 Gepost op: 2016/05/29, 14:45:52 »
Ik had het inmiddels opgegeven.

Deze camera heb ik altijd gebruikt met de  Sitecom router, ik had toen UPC. Nu heb ik KPN en wil de Sitecom er niet tussen plaatsen hoeft ook niet.
Er wordt een naam en wachtwoord gevraagd door Xeoma. Later bedacht ik me  - toen ik het inmiddels had opgegeven - dat het misschien het wachtwoord van mijn KPN is. Dat moet ik nog even proberen.

Anna

Offline Anna

  • Lid
Re: Auto detectie IP camera
« Reactie #6 Gepost op: 2016/05/29, 14:47:01 »
Staat er op de D-link camera zelf geen wachtwoord vermeld?

Verder is "local host" de computer zelf.
Kan je hier wat anders invullen? Zo ja, dan moet je waarschijnlijk het IP-adres van de camera invullen.

Dank je, ga ik nog even proberen.

Anna

Offline Anna

  • Lid
Re: Auto detectie IP camera
« Reactie #7 Gepost op: 2016/05/29, 14:48:12 »
Als je de camera via Wifi gebruikt, zal het wachtwoord dat van je router zijn denk ik.

Dat zal dan van KPN zijn.

Anna

Re: Auto detectie IP camera
« Reactie #8 Gepost op: 2016/05/29, 15:27:34 »
Deze camera heb ik altijd gebruikt met de  Sitecom router, ik had toen UPC. Nu heb ik KPN en wil de Sitecom er niet tussen plaatsen hoeft ook niet.

Waarom niet? Ik wil zoiets juist wel.

Waarom ik dat wil?
De provider kan door zijn router naar binnen richting jouw systemen (straks ook op je camera kijken).
Niet door jouw router. De provider heeft niets te zoeken voorbij de meterkast.

En dan is je camera probleem vermoedelijk ook meteen opgelost. =D
« Laatst bewerkt op: 2016/05/29, 15:29:30 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline jolo

  • Lid
Re: Auto detectie IP camera
« Reactie #9 Gepost op: 2016/05/29, 18:09:31 »
Om welk model D-Link camera gaat het eigenlijk? Want bijvoorbeeld de D-Link DCS-932L wordt geleverd met set-up software die alleen compatibel is met Windows. Tijdens het draaien van die set-up software, zou een wachtwoord aangemaakt behoren te worden.

Verder wordt in bovenstaande hyperlink open bron software zoneminder aangeraden. Dit in tegenstelling tot Xeoma die gesloten bron software is. De gratis versie daarvan heeft een beperking.
Citaat
Free mode - 1 camera and a few other restrictions. Trial mode - full functionality and settings kept for 48 hours. Commercial mode unlocks limitations.
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Re: Auto detectie IP camera
« Reactie #10 Gepost op: 2016/05/29, 21:23:48 »
Mijn ip-camera heb ik destijds bedraad aan moeten sluiten voordat ik hem met wifi kon verbinden.
Aangezien je nou een andere router gebruikt zal dat misschien ook moeten, om een nieuwe wifi-verbinding te kunnen krijgen.
Verder heb ik alle instellingen via een app op mijn smartphone goed gezet. Zowel de camera als de smartphone moeten zich dan in het zelfde netwerk bevinden.

nb.: Mijn ip-cam is wel van een totaal ander merk

Offline kuifje09

  • Lid
Re: Auto detectie IP camera
« Reactie #11 Gepost op: 2016/05/31, 15:10:59 »
Mijn idee is ook, als er een probleem is met een draadloos ding, hier een camera, en het is niet meteen duidelijk waarom het probleem eris, altijd eerst even met draadje testen., maar dat moet dan wel kunnen.
Als het ooit gewerkt heeft, moet het ook nu weer kunnen werken, met of zonder en welke router dan ook....
Zijn allen lastige dingen om even aan te geven hoe, zeker als je niet zo'n camera hebt...
Maar niet opgeven, stug door blijven kouwen... moet lukken.

Eerst met draadje, daarna draadloos.... mocht het wachtwoord vergeten zijn van de camera, dan zal er altijd een reset naar defaults mogelijk zijn.