Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: nieuwe installatie en multimedia  (gelezen 643 keer)

Offline Dave

  • Lid
nieuwe installatie en multimedia
« Gepost op: 2007/12/07, 16:52:00 »
Afgelopen week weer enkele installaties gedaan voor anderen.
Das mooi zul je nu denken.
tuurlijk,hoe meer hoe liever.
Maar begint me steeds meer tegen te staan hoeveel tijd er in gaat zitten om de multimedia af te werken.
ik gebruik dan de wiki zoals boven dit forum staat want kan al die namen niet foutloos onthouden.
Valt me op dat die toch omslachtig is.
eerst een deel via installeren/verwijderen en dan weer een deel via beheer/synaptic en dan rest je nog wat via de terminal enz.
Dan blijkt er nog weer wat te missen als je bijvoorbeeld op youtube komt ondanks alles zoals op die pagina gedaan.
gelukkig geeft Gutsy het zelf aan wat je buiten flash nog nodig bent.

in de tijd van dapper maakte ik graag gebruik van een script omdat extra software ook nogal wat handigheid vereiste met invoeren van sleutels enzo. meen dat het van kiwinote was maar schiet niet want ben slecht met namen.

Nu vraag ik me af of iemand misschien een script heeft om te gebruiken bij nieuwe installaties bij derden of zijn er misschien tips van hoe anderen het doen.
Veel kan via de terminal maar je moet de juiste benaming maar weten he.
Zo ben ik er maar pas achter dat je een hele rits progjes tegelijk in kunt voeren in de terminal. Maar zoals Wine moet je nog winecfg doen (dacht ik toch) en zou met een soort script ook ineens geregeld kunnen zijn.

Lijkt me ook handig voor als er weer eens een inloopmiddag georganiseerd wordt om Ubuntu te láten installeren.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
nieuwe installatie en multimedia
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/07, 16:59:50 »
Als je kijkt in het documentatie forum, dan zie je dat er meer mensen zijn die de multimedia pagina niet geweldig vinden. We zijn er mee bezig om het makkelijker te maken.

Offline Dave

  • Lid
nieuwe installatie en multimedia
« Reactie #2 Gepost op: 2007/12/07, 20:04:42 »
Het is niet bedoeld als commentaar op deze pagina's of de makers hoor.
voor veel zaken is vaak een reden, net als de in te voeren sleutels zeg maar.

Maar je weet maar nooit wat voor handigheid iemand bedacht heeft ;-)

Offline Dave

  • Lid
nieuwe installatie en multimedia
« Reactie #3 Gepost op: 2008/01/21, 17:21:39 »
ik kan zelf niks van scrips schrijven maar als je op die manier ook sleutels in kunt voeren moet andere zaken toch ook kunnen.
Nu moet je op 3(!) verschillende manieren een stukje toevoegen.
terminal, installeren en verwijderen én synaptic.

een buitton op het bureaublad en een paar keer oke klikken(java) zou al veel helpen voor nieuwe gebruikers.
Kun je zeggen met windows moet dat ook apart geinstalleerd worden vanwege de rechten maar het gros doet het met een oem versie voorgeinstalleerd en geeft hooguit bij de eerste opstart een paar keer oke.

Offline siegi

  • Lid
nieuwe installatie en multimedia
« Reactie #4 Gepost op: 2008/01/21, 17:34:28 »