Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: upgrade van Ubuntu 7.04 naar 7.10 lukt niet  (gelezen 944 keer)

johnvandenende

  • Gast
upgrade van Ubuntu 7.04 naar 7.10 lukt niet
« Gepost op: 2008/01/23, 21:16:16 »
De upgrade van Ubuntu 7.04 naar 7.10 lukt niet, wie kan mij zeggen wat eventueel het probleem is?

groetjes,
            John

Offline vanadium

  • Lid
upgrade van Ubuntu 7.04 naar 7.10 lukt niet
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/23, 21:27:57 »
Van zover kunnen we dat niet zeggen natuurlijk. Op mijn oudere desktop heb ik voor de derde keer kunnen upgraden (6.10 -> 7.04 -> 7.10). Op mijn laptop vertikte de updatefunctie zelfs aan te geven dat er een upgrade was (ik had wellicht teveel "gecustomized" en Ubuntu zag dat niet meer zitten) en daar heb ik vers geïnstalleerd. Volledig nieuw installeren heeft als voordelen dat je systeem heel deftig gekuist is, en dat je meteen de defaultinstellingen van de nieuwe distro meekrijgt.

upgrade van Ubuntu 7.04 naar 7.10 lukt niet
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/23, 21:28:55 »
Citaat van: johnvandenende
De upgrade van Ubuntu 7.04 naar 7.10 lukt niet, wie kan mij zeggen wat eventueel het probleem is?

groetjes,
            John
Op welke manier gaat het fout?

en er wordt een clean install aangeraden.
Napoleon, don't be jealous 'cause I've been chatting online with babes all day. Besides, we both know that I'm training to become a cage fighter.

johnvandenende

  • Gast
upgrade van Ubuntu 7.04 naar 7.10 lukt niet
« Reactie #3 Gepost op: 2008/01/23, 21:31:30 »
Dank je wel  i shall try



groetjes,
        John

upgrade van Ubuntu 7.04 naar 7.10 lukt niet
« Reactie #4 Gepost op: 2008/01/23, 21:33:57 »
Het upgraden is meestal een probleem, sporadisch lukt het wel.
Je kan beter een verse installatie doen, eerst je home map op een andere partitie zetten en daarna de nieuwe installatie doen. Hoe je het een en ander moet doen staat wel in de diverse draadjes en volgens mij ook op de documentatie side derde tabje rechts boven.
Mocht het niet lukken schrijf je het maar.

Met vriendelijke groet,

Gijs

Weer te langzaam getypt.:(
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

upgrade van Ubuntu 7.04 naar 7.10 lukt niet
« Reactie #5 Gepost op: 2008/01/23, 21:35:42 »
Ben op m'n laptop van Edgy naar Feisty naar Gutsy gegaan met de upgrade.  Ben best wat in de problemen geraakt, en die hebben ze hier op het forum kunnen oplossen.  Dus als je effe wat duidelijker bent, dan kunnen we d'r iets aan doen.  Staat er echter niet veel persoonlijk materiaal op of kun je dat gemakkelijk backuppen, dan is een verse installatie zeker aan te raden.  Je leert dan wel veel minder bij....
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

johnvandenende

  • Gast
upgrade van Ubuntu 7.04 naar 7.10 lukt niet
« Reactie #6 Gepost op: 2008/01/23, 21:39:56 »
Hallo Gijs heeft het misschien te maken dat ik de schijf niet handmatig heb ingedeeld?
Ik heb linux trouwen op een aparte externe schijf gezet.Dvd schijft zat trouwens bij boek Probleemloos overtstappen op Linux.


Groetjes,
   John

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
upgrade van Ubuntu 7.04 naar 7.10 lukt niet
« Reactie #7 Gepost op: 2008/01/23, 22:09:58 »
Ik heb helaas twee vervelende boodschappen voor je:

1. Een besturingssysteem hoort te worden geinstalleerd op een *interne* harde schijf. Installatie op een externe harde schijf geeft allemaal gedoe en rare problemen. Zet Ubuntu gewoon naast Windows op de interne harde schijf; maak je PC tweevoudig opstartbaar.

2. Een schone installatie van een nieuwe versie, is altijd beter dan een opwaardering van een oude versie. Bij elk besturingssysteem onder de zon. In het beste geval hou je bij een opwaardering vervuiling over, in het slechtste geval ontstaan er raadselachtige problemen.

Groet, Pjotr.