Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: CD en DVD installatie  (gelezen 831 keer)

CD en DVD installatie
« Gepost op: 2006/09/05, 01:23:03 »
Ik heb zojuist Kubuntu geinstalleerd vanaf een cd.
Ging prima.

Als test heb ik ook een installatie gedaan vanaf een (iso) dvd.
Deze dvd bevatte ongeveer 3.5 GB aan data.

Ik zie geen verschil in de installatie tussen de twee.
Waar is al die data op de dvd dan voor?

Henk
Miscere utile dulci. (Ter leering ende vermaeck)
http://henk.oegema.com  (On RaspberryPi2)
Registered linux user 520520.  In gebruik: Ubuntu  22.04.3 Hobby's: Radio Amateur callsign: PA2HO.  Interesses: Raspberry Pi & Arduino & Jetson Nano (voor AI & ML)

CD en DVD installatie
« Reactie #1 Gepost op: 2006/09/05, 01:27:03 »
daar staat een groot deel van alle software bij op wat ook op de repositories van ubuntu te vinden is, deze staan niet op de CD-Rom, dus wanneer je via synaptic een extra programma wil installeren kan dit vanaf de DVD, of vanaf de repositories op het internet, maar niet vanaf de CD-Rom

CD en DVD installatie
« Reactie #2 Gepost op: 2006/09/05, 12:01:53 »
Citaat van: CORVUS_CORAX
daar staat een groot deel van alle software bij op wat ook op de repositories van ubuntu te vinden is, deze staan niet op de CD-Rom, dus wanneer je via synaptic een extra programma wil installeren kan dit vanaf de DVD, of vanaf de repositories op het internet, maar niet vanaf de CD-Rom
Hoe kan ik dan van de DVD repositories toevoegen?
Als ik een repository toevoeg gaat dat bij mij automatisch van internet.

Henk
Miscere utile dulci. (Ter leering ende vermaeck)
http://henk.oegema.com  (On RaspberryPi2)
Registered linux user 520520.  In gebruik: Ubuntu  22.04.3 Hobby's: Radio Amateur callsign: PA2HO.  Interesses: Raspberry Pi & Arduino & Jetson Nano (voor AI & ML)

CD en DVD installatie
« Reactie #3 Gepost op: 2006/09/05, 12:15:55 »
Dat kun je aanvinken bij het instellen van je pakketbronnen in synaptic, maar wanneer je op internet aangesloten bent zal het zeer waarschijnlijk zn voorkeur hebben voor internet, omdat die up-to-date is.

De DVD is dan ook eigenlijk voor mensen die geen internet aansluiting hebben of een erg langzame aansluiting.

Maar wanneer je perse vanaf de DVD wil installeren, DVD erin, pakketbronnen(repositories) instellen door de DVD aan te vinken en de pakketbronnen vanaf internet uit te vinken, behalve de security-bronnen.

Het is niet echt een stap voor stap uitleg maar ik draai momenteel op Kubuntu. Ipv Synaptic gebruik ik momenteel Adept.

Succes