Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Promotie  (gelezen 2078 keer)

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Promotie
« Gepost op: 2008/06/08, 14:31:28 »
Er zijn een aantal mogelijkheden om Ubuntu te promoten.
Het onderstaande heb ik verzonden naar een lokale PC winkel.Hallo,
Enige tijd geleden was ik in de winkel, toen heb ik gevraagd, of het mogelijk was om de comptabiliteit van de PC(s) met Linux voor aankoop te testen met b.v. een Ubuntu live-CD.
Dit was volgens u geen probleem, omdat de PC's in de winkel demo apparaten waren.

Nu mijn vraag/voorstel:
Ubuntu is op dit moment de meest gebruikte Linux distributie voor de desktop.
Zou het een idee zijn, om één (of meer) PC(s) die bedoeld zijn voor demo, te voorzien van Ubuntu ?

Graag zou ik dat, wanneer jullie dat willen, voor jullie ter plekke regelen. (in een weekeinde)
Ook een dual-boot systeem Windows/Ubuntu behoort tot de mogelijkheden.

Jullie voordeel: Ubuntu is gratis, stabiel, veilig, snel en heeft een goede Nederlandstalige gratis support voor thuisgebruikers.
Mijn voordeel:  Meer Ubuntu gebruikers in de regio.

Graag een reactie,
Vgr,
Ron
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Calimerubuntu

  • Gast
Promotie
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/08, 15:21:49 »
Zeer beleefd geformuleerd op een basis van ijzersterke argumenten, nu maar hopen dat ze niet weigeren



cali

samuhe

  • Gast
Promotie
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/08, 15:50:39 »

please say yes, please say yes, please say yes,


hopelijk doet hij het. misschien kan ik dat ook eens voorstellen in de zaak bij mij in de buurt.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Promotie
« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/08, 16:24:19 »
Citaat van: samuhe
hopelijk doet hij het. misschien kan ik dat ook eens voorstellen in de zaak bij mij in de buurt.
Je hebt gelijk nog een voordeel, je zet Ubuntu letterlijk in de etalage !
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Promotie
« Reactie #4 Gepost op: 2008/06/08, 16:59:22 »
Ik hoop ook dat het lukt toch zie ik een aantal knelpunten.
Ze verkopen er waarschijnlijk ook Windows en daar verdienen ze geld aan. Ze gaan waarschijnlijk niet graag een gratis product willen promoten. Een ander punt is de steun die ze leveren aan hun klanten. Vaak brengen mensen hun pc naar de winkel voor softwareproblemen, als ze Ubuntu in de etalage plaatsen zullen ze ook Ubuntu moeten leren.

Je hebt een kans als ze alle hulp en ondersteuning naar dit forum sturen en dat ze geld vragen voor de installatie van Ubuntu.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Promotie
« Reactie #5 Gepost op: 2008/06/08, 17:06:04 »
Nee,
ten eerste is deze man integer (denk ik), hij heeft in een paar jaar tijd een goede zaak opgebouwd.
De PC's die hij levert, zijn ook zonder OD te koop, voor hen die al een licentie hebben voor MS, maar b.v. een uitgebrandde PC hebben (of illegaal een copy gebruiken).
Juist het feit dat hij PC's levert zonder OS kan het voor Ubuntu leuk uitpakken.
Mocht hij een contract hebben met MS, waarin staat dat hij geen OS anders dan een MS product mag leveren, dan heb ik (hebben we) pech.

Niet geschoten is altijd mis, mocht het niet lukken, dan probeer ik een ander, mocht het wel lukken, dan probeer ik de volgende :lol:
Dit lijkt mij de mooiste manier om Ubuntu in meer huiskamers te krijgen !
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.