Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Software uitzoeken onmogelijk!  (gelezen 631 keer)

Software uitzoeken onmogelijk!
« Gepost op: 2018/10/26, 14:50:02 »
Als ik  software wil zoeken opent zich het zoekprogramma zoals dat te zien is op foto 1
Echter om een keuze maken leidt tot het beeld in foto 2
Dit beeld wekt de indruk dat ik even moet wachten..... dat wachten duurt eeuwig (dat is wat lang)
Als voorbeeld heb ik gekozen voor het programma Skype, maar het doet voor zich bij elke keuze.

Wat moet ik doen?

Ik gebruik Xubuntu en update geregeld.
Het probleem is niet nieuw, het doet zich voor sinds de laatste upgrade (is dat nu 2 jaar geleden?)

Wie weet de oplossing?
bvd.

Re: Software uitzoeken onmogelijk!
« Reactie #1 Gepost op: 2018/10/26, 14:57:07 »
Hallo, ik draai ook Xubuntu (18.04) en heb dat probleem niet. Ik weet niet zo gauw een oplossing voor je, maar wel een omweg: installeer Synaptic (zit in de repo's) via de opdrachtregel:
$ sudo apt-get install synapticSkype kun je overigens hiermee niet installeren, dus dat moet je rechtstreeks van de site van Microsoft downloaden.

Re: Software uitzoeken onmogelijk!
« Reactie #2 Gepost op: 2018/10/26, 15:21:47 »
Synaptic ken ik en heb het gebruikt toen ik heel gericht de naam van een gewenst programma kende. Ingetikt en geïnstalleerd. klaar.
Kan ik via Synaptic ook een overzicht van te installeren programma's op het scherm toveren om een keuze te maken?

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Software uitzoeken onmogelijk!
« Reactie #3 Gepost op: 2018/10/26, 15:25:29 »
Heb je wel internet?
Mijn Xubuntu is de eerste minuut onwillig, omdat er dan gecontroleerd wordt op updates.
Daarna gaat het goed, de tip om synaptic te installeren is een goede, daar doe ik alles mee.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Software uitzoeken onmogelijk!
« Reactie #4 Gepost op: 2018/10/26, 19:51:26 »
Ja zeker, de laptop heeft een goed functionerende verbinding met het internet. (anders kan ik niet hier aan het forum niet deelnemen...!)

Nog iets interessants: een week geleden startte ik ook het programma voor de software en kon ik zelfs een zoekitem invullen met succes. Ik vulde "e-book" in en kreeg een aantal programma's voorgeschoteld. Ik blij... maar dat duurde maar 15 seconden. Toen ging alles weer weg en was het beeld blanco. Net zoals de tweede bijgesloten foto.

Wie weet de oplossing? Kan het softwareprogramma het contact met het internet misschien niet onderhouden?

Re: Software uitzoeken onmogelijk!
« Reactie #5 Gepost op: 2018/10/26, 19:59:45 »
Probeer eens opnieuw te installeren

 sudo apt install software-center
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Re: Software uitzoeken onmogelijk!
« Reactie #6 Gepost op: 2018/10/26, 21:03:04 »
Yes, de toverformule heeft de zaak gered!
Het software programma werkt.

Hartelijk dank.

Re: Software uitzoeken onmogelijk!
« Reactie #7 Gepost op: 2018/10/26, 22:30:50 »
Ha mooi! Onderstreept nog eens het feit dat een forum (voor in dit geval Ubuntu en afgeleiden) echt heel nuttig is.