Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Verwijdering sociale netwerken uit afmeldmenu  (gelezen 1103 keer)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Verwijdering sociale netwerken uit afmeldmenu
« Gepost op: 2010/05/03, 20:06:52 »
Volgens mij is dit waarschijnlijk de minst ingrijpende methode om de sociale netwerken te verwijderen uit het afmeldmenu:
http://sites.google.com/site/computertip/tipsentrucs#TOC-Verwijder-de-sociale-netwerken-uit-

Als iemand een nog minder ingrijpende methode weet, dan hoor ik dat graag. Hoe minder ingrijpend, hoe beter.... Meestal dan.  :)
« Laatst bewerkt op: 2010/05/03, 20:47:11 door Pjotr »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Verwijdering sociale netwerken uit afmeldmenu
« Reactie #1 Gepost op: 2010/05/03, 20:51:20 »
De methode behelst het verwijderen van een progje uit de standaardinstallatie. Als het even kan, probeer ik dat meestal te voorkomen... Ofschoon het in dit geval waarschijnlijk geen kwaad kan.

Maar als iemand een minder ingrijpende methode weet, bijvoorbeeld het wijzigen van een configuratiebestand, dan doe ik dat vermoedelijk liever.

Offline Willy4

  • Lid
Re: Verwijdering sociale netwerken uit afmeldmenu
« Reactie #2 Gepost op: 2010/05/03, 20:58:22 »
Als iemand een nog minder ingrijpende methode weet, dan hoor ik dat graag. Hoe minder ingrijpend, hoe beter.... Meestal dan.  :)
Ehm... Als het je alleen maar om dat afmeldmenu te doen is: Op de afmeldknop gaan staan -> rechtermuisknop -> Verwijderen van paneel -> rechter muisknop -> Toevoegen aan paneel -> kiezen voor 'Afsluiten' en klaar. ;)
1)Asus N53SV, Intel Core I7 - 2630QM - 2.0Ghz , 6GB RAM, 750GB HD / Optimus: nVidia GeForce GT540M / Intel VGA controler /Ubuntu 14.04/ Windows7
2)2× Intel(R) Pentium(R) 4 / CPU: 3.00GHz /  Samsung SyncMaster 930BF /  nVidia GeForce 7300 GT / Logitech Z-10 USB Speakers / 300GHz Sata350 (Ubuntu 12.04 / Xubuntu 14.04) / 250GHz Sata1 (opslag)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Verwijdering sociale netwerken uit afmeldmenu
« Reactie #3 Gepost op: 2010/05/03, 21:14:28 »
Als iemand een nog minder ingrijpende methode weet, dan hoor ik dat graag. Hoe minder ingrijpend, hoe beter.... Meestal dan.  :)
Ehm... Als het je alleen maar om dat afmeldmenu te doen is: Op de afmeldknop gaan staan -> rechtermuisknop -> Verwijderen van paneel -> rechter muisknop -> Toevoegen aan paneel -> kiezen voor 'Afsluiten' en klaar. ;)

Zo had ik het eerst gedaan in een proef-gebruikersaccount, maar toen raakte ik meteen ook de afsluitknop in het systeemvak kwijt... Ik heb de afsluitknop toen weer teruggezet, maar dat lukte niet meer in het systeemvak, alleen op de werkbalk zelf (verder naar links dus). Niet ideaal.  :)

Offline Willy4

  • Lid
Re: Verwijdering sociale netwerken uit afmeldmenu
« Reactie #4 Gepost op: 2010/05/03, 21:24:24 »
Zo had ik het eerst gedaan in een proef-gebruikersaccount, maar toen raakte ik meteen ook de afsluitknop in het systeemvak kwijt... Ik heb de afsluitknop toen weer teruggezet, maar dat lukte niet meer in het systeemvak, alleen op de werkbalk zelf (verder naar links dus). Niet ideaal.  :)
Ja, da's waar.  Ik was eigenlijk alweer vergeten dat ik daarom alles rechts had verwijderd en daarna eerst de knop en daarna de klok en zo weer heb teruggezet. (Dat doe ik toch wel omdat ik het weer naast de klok wil hebben ;)) 't Is een beetje gedoe, maar 't gaat op zich ook wel weer vrij vlug. :)
1)Asus N53SV, Intel Core I7 - 2630QM - 2.0Ghz , 6GB RAM, 750GB HD / Optimus: nVidia GeForce GT540M / Intel VGA controler /Ubuntu 14.04/ Windows7
2)2× Intel(R) Pentium(R) 4 / CPU: 3.00GHz /  Samsung SyncMaster 930BF /  nVidia GeForce 7300 GT / Logitech Z-10 USB Speakers / 300GHz Sata350 (Ubuntu 12.04 / Xubuntu 14.04) / 250GHz Sata1 (opslag)

Offline Els

  • Lid
Re: Verwijdering sociale netwerken uit afmeldmenu
« Reactie #5 Gepost op: 2010/05/03, 21:34:53 »
Volgens mij is dit waarschijnlijk de minst ingrijpende methode om de sociale netwerken te verwijderen uit het afmeldmenu:
http://sites.google.com/site/computertip/tipsentrucs#TOC-Verwijder-de-sociale-netwerken-uit-

Als iemand een nog minder ingrijpende methode weet, dan hoor ik dat graag. Hoe minder ingrijpend, hoe beter.... Meestal dan.  :)

Zo had ik het gisteren ook al bedacht. Ik heb alleen niet voor volledig verwijderen gekozen maar voor gewoon verwijderen. Hoewel ik niet precies weet wat het verschil is, misschien nét iets minder ingrijpend? ;)

Overigens zie ik het nut van dat me-menu niet zo, onder het envelopje zit toch ongeveer hetzelfde?
« Laatst bewerkt op: 2010/05/03, 21:36:59 door Els »

Offline Tom

  • Lid
Re: Verwijdering sociale netwerken uit afmeldmenu
« Reactie #6 Gepost op: 2010/05/03, 21:38:15 »
Zoals Pjotr schrijft heb ik dat vanaf Beta 2 ook gedaan ,alleen deed ik het via synaptic .
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Verwijdering sociale netwerken uit afmeldmenu
« Reactie #7 Gepost op: 2010/05/03, 21:52:07 »
Hmmm, is het niet 'tricky' om iets uit het standaard pakket te slopen? Gewoon maar een vraag....  ;)

En ok, ik heb zo'n envelopje in de menubalk staan, ik gebruik het niet, maar het stoort me ook niet. En er zijn plenty mensen die wel Twitteren en Virusbooken...  ;)
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline Tjitze

  • Lid
Re: Verwijdering sociale netwerken uit afmeldmenu
« Reactie #8 Gepost op: 2010/05/05, 21:25:15 »
Ik heb gisteren het hier beschreven trucje uitgevoerd bij de netbook remix en ik kreeg wat meer dan  ik gevraagd had. Ook de gebruikersnaam en de uit-knop waren verdwenen.
Het was op zich niet zo'n groot probleem om via Synaptic de verwijderde zaken terug te zetten, maar
ik denk dat ik maar aan de default situatie ga wennen.