Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Computer leest mijn webcam niet!  (gelezen 1807 keer)

EvieJ93

  • Gast
Computer leest mijn webcam niet!
« Gepost op: 2009/10/06, 19:15:33 »
Hey ik heb vandaag een webcam van het merk trust gekocht

Hij koste bij de dixons 13 euro! dus ik denk leuk ff inpluggen leest me computer hem niet  ??? ??? ???
Wat is hier het probleem van leest hij hem niet ofzo want ik heb de driver wel geinstalleerd..


Re: Computer leest mijn webcam niet!
« Reactie #1 Gepost op: 2009/10/06, 19:21:31 »
Welke driver heb je geïnstalleerd? En met welk programma heb je de cam getest?
Probeer het anders met Easycam2
Easycam2 is een programma wat met een paar klikken je webcam driver installeert.
In het eerste scherm wordt aangegeven of het programma je webcam herkent en welke webcam het is. In het volgende scherm komt de vraag of de driver geïnstalleerd moet worden, bij bevestiging wordt de driver geïnstalleerd. Hier een Engelse installatie handleiding https://help.ubuntu.com/community/EasyCam Het programma zelf is in het Frans, maar zelfs met mijn minimale talenkennis, zeker Frans, is dit nog makkelijk te doen. Ik heb een logitech webcam en een heel onbekende webcam mee geïnstalleerd. Als het mij lukt, moet het een ander zeker lukken.Misschien dat het met een heel exotische webcam niet lukt.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Computer leest mijn webcam niet!
« Reactie #2 Gepost op: 2009/10/07, 10:00:56 »
Type eens in je teminallsusben plaats eens de output.

BTW, ik neem aan dat het een USB dingetje is.
Ubuntu Pocket Guide and Reference - LinuxCommands.org - Manual Pages (man)

PC: Ubuntu 18.04 LTS /  Intel Core i5 8600 / Gigabyte B360M DS3H / Samsung 970 EVO / Corsair Vengeance LPX 16GB

Re: Computer leest mijn webcam niet!
« Reactie #3 Gepost op: 2009/10/07, 12:16:43 »
Ik zou afraden om EasyCam2 te installeren en eerst kijken waarom de webcam het nu niet doet.

Re: Computer leest mijn webcam niet!
« Reactie #4 Gepost op: 2009/10/07, 14:22:01 »
Waarom ???
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Computer leest mijn webcam niet!
« Reactie #5 Gepost op: 2009/10/07, 14:29:24 »
Waarom ???
Omdat dat soort programmaatjes altijd dubieus zijn. Je weet niet wat er onder de motorkap gebeurt en het is veel beter om de driver in Ubuntu zelf aan de praat te krijgen, omdat deze dan ook updates krijgt en dergelijke. En het programma is Frans, wie kan dat nu lezen =D

Re: Computer leest mijn webcam niet!
« Reactie #6 Gepost op: 2009/10/07, 14:44:45 »
Edit: niet relevant voor topicstarter.

Maar EvieJ93, hoe ben je erachter gekomen dat de camera het niet doet? Met welk programma heb je het getest?
« Laatst bewerkt op: 2009/10/07, 14:54:06 door AutoStatic »

Re: Computer leest mijn webcam niet!
« Reactie #7 Gepost op: 2009/10/07, 14:51:57 »
Waarom ???
Omdat dat soort programmaatjes altijd dubieus zijn. Je weet niet wat er onder de motorkap gebeurt en het is veel beter om de driver in Ubuntu zelf aan de praat te krijgen, omdat deze dan ook updates krijgt en dergelijke. En het programma is Frans, wie kan dat nu lezen =D
Dubieus ??? Ook de Fransen zijn Europeanen, ook hebben ze daar veel meer Ubuntu gebruikers. De GSPCA is ook bedacht door een Fransman. Niet dat ik het zo op Fransen heb, ze zijn toch lekker bezig. Daarkomt bij dat ik het programma al een tijdje uitgeprobeerd heb. En als ik zelfs met mijn kennis van het Frans(0,0) het kan installeren moet de eerste de beste VMBO'er dit zeker kunnen. XD
En over eenvoudig gesproken voor beginners, dat zijn commando's voor de terminal zeker niet. :P
« Laatst bewerkt op: 2009/10/07, 14:54:25 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.