Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Zoek een all in one computer voor ubuntu  (gelezen 1156 keer)

Offline daido

  • Lid
Zoek een all in one computer voor ubuntu
« Gepost op: 2017/01/15, 15:10:04 »
Dag, ik ben op zoek naar een tweedehands all in one computer voor een arme boeddhistische stichting die ubuntu moet draaien.
Ik heb deze op internet gezien HP Touchsmart Elite 7320, maar ik kan op internet niet vinden of deze met ubuntu kan draaien https://tweakers.net/pricewatch/294180/hp-touchsmart-elite-7320-(lh177ea)/specificaties/.
Misschien hebben jullie ook nog andere suggesties.
Deze heb ik zelf gevonden  en is zelfs geleverd met ubuntu door hp. https://tweakers.net/nieuws/87644/hp-brengt-goedkope-all-in-one-met-ubuntu-uit.html

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: Zoek een all in one computer voor ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2017/01/16, 11:46:39 »
Ik heb helaas niets in de aanbieding, maar gewoon uit interesse, waarom moet het een all-in-one zijn?
Standaard pc's zijn veel eenvoudiger (en goedkoper) te verkrijgen, en waarschijnlijk is het makkelijker om er Ubuntu op te installeren.

Offline daido

  • Lid
Re: Zoek een all in one computer voor ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2017/01/17, 22:10:10 »
Geen draden,  makkelijker verplaatsbaar. Een laptop is weer te makkelijk mee te nemen.

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: Zoek een all in one computer voor ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2017/01/18, 09:21:16 »
Geen draden,  makkelijker verplaatsbaar. Een laptop is weer te makkelijk mee te nemen.

Tsja, succes met de zoektocht, als je een klein desktopje zou overwegen heb je natuurlijk wel meer keuze.

Andere optie is wellicht toch een laptop, maar die dan vastleggen met een kensington slot. Praktisch alle laptops hebben daar een voorziening voor en zo'n slot is niet zo prijzig.

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: Zoek een all in one computer voor ubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2017/01/18, 12:38:01 »
Is een NUC met Vesa mount misschien een idee? Een NUC is een superklein computertje dat je, als het een Vesa mount heeft, vast kunt schroeven achter een monitor.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Zoek een all in one computer voor ubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2017/01/18, 12:58:29 »
Ik zou ook naar een NUC of een vergelijkbare barebone kijken. Asrock en Zotac hebben bijv. ook vergelijkbare systemen.
Je bent een stuk flexibeler met iets wat je vastschroeft aan een monitor ipv met iets wat ingebouwd is.

Offline daido

  • Lid
Re: Zoek een all in one computer voor ubuntu
« Reactie #6 Gepost op: 2017/01/19, 06:32:49 »
Bedankt voor de reacties! Zo,n minicomputer zou ook een optie kunnen zijn, misschien te prijzig.
Op marktplaats staan all in one computers voor 200€. Alleen is de vraag of ubuntu erop draait. Op 1 model weet ik het zeker.
Ik ga wel overleggen.