Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Poll

Word unity in 11.04 su6 of fail?

Jazeker deze editie word top
19 (19.6%)
Nee dit word een fail
20 (20.6%)
ik draai liever classic
43 (44.3%)
Ik vind unity geweldig
15 (15.5%)

Totaal aantal stemmen: 93

Auteur Topic: Word unity in 11.04 suc6 of fail?  (gelezen 56184 keer)

jesse2314

  • Gast
Word unity in 11.04 suc6 of fail?
« Gepost op: 2011/04/22, 17:49:10 »
Hoe denken jullie erover, word 11.04 met unity een suc6 of een fail ???
Ik twijfel wel omdat beta 2 nog niet out of box bij mij loopt.

Ps ik weet het het is misschien nog wat vroeg, maar de release is al op 28 april :o

Re: Word unity in 11.04 su6 of fail?
« Reactie #1 Gepost op: 2011/04/22, 17:49:54 »
Wat mij betreft wordt het een succes :)
Al blijf ik toch lekker Kubuntu draaien :)

Re: Word unity in 11.04 suc6 of fail?
« Reactie #2 Gepost op: 2011/04/22, 17:59:54 »
Ik vind het wel oké maar deze versie word/is vast niet geweldig
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Offline emiel1976

  • Lid
Re: Word unity in 11.04 suc6 of fail?
« Reactie #3 Gepost op: 2011/04/22, 18:03:20 »
Vistaus dat word niet gevraagd. Er word gevraagd of Unity iets word en niet of je KDE draait, dat weten we ondertussen wel.

Ik ga classic draaien en hoop dat Unity verbeterd word.
Gnome 3 shell is voor mij ook niet iets wat ik fijn vind dus als Unity en Gnome 3 shell niet veranderen, dan word het kijken naar een andere omgeving voor mij. Gelukkig zijn er genoeg die op Gnome 2 lijken of zo aan te passen zijn zoals ik het graag wil hebben.

De omgevingen zijn niet slecht maar ze werken niet voor mij.
Gnome 3 shell ziet er gewoon super uit, daar valt niets op aan te merken. Wel op wat je wel en niet aan kunt passen. Je kunt minder en minder aanpassen en dat geld ook voor Unity.
Plus ze gaan voor desktop meer en meer uit van short keys en die moet je wel kennen anders is het een ramp kwa gebruikers gemak.

(Moet niet meer in het Nederlands typen als ik net 8 kantjes vol in het Engels heb zitten schrijven. Kon het over doen om de Engelse woorden er uit te halen :| )

Offline Xarvaz

  • Lid
    • Foto Blog
Re: Word unity in 11.04 suc6 of fail?
« Reactie #4 Gepost op: 2011/04/22, 18:24:38 »
Ik denk dat het niets gaat worden en dat er veel mensen bij de buren gaan kijken en Ubuntu in deze vorm gedag zeggen, Unity schrikt ook nieuwe gebruikers af vind ik, ik weet niet waarom maar ik had de eerste keer niet eens zin om het uit te proberen.

Wat ik dan wel moet doen weet ik nu helemaal niet meer, KDE en ik kunnen nog steeds niet door een deur en Gnome 3 trekt ook niet echt.

Lastig  :(


Re: Word unity in 11.04 suc6 of fail?
« Reactie #5 Gepost op: 2011/04/22, 18:44:59 »
Unity schrikt idd af, omdat het gewoon afschuwelijk lelijk is... Maar uiteindelijk zullen we er wel aan wennen en dan blijkt het toch best een aardig systeem te zijn. Ik ga iig over naar Gnome 3.
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Offline ruujan

  • Lid
Re: Word unity in 11.04 suc6 of fail?
« Reactie #6 Gepost op: 2011/04/22, 18:49:36 »
Ik draai nu een week of zo met Natty en dus ook Unity. Eigenlijk denk ik dat het wel een succes wordt. Ik heb wel een paar kleine dingen aangepast, want ik vind de standaard kleurstellingen van Ubuntu afgrijselijk, maar de manier van werken met Unity bevalt me wel.



Offline emiel1976

  • Lid
Re: Word unity in 11.04 suc6 of fail?
« Reactie #7 Gepost op: 2011/04/22, 18:53:33 »
Ik denk dat het niets gaat worden en dat er veel mensen bij de buren gaan kijken en Ubuntu in deze vorm gedag zeggen, Unity schrikt ook nieuwe gebruikers af vind ik, ik weet niet waarom maar ik had de eerste keer niet eens zin om het uit te proberen.

Wat ik dan wel moet doen weet ik nu helemaal niet meer, KDE en ik kunnen nog steeds niet door een deur en Gnome 3 trekt ook niet echt.

Lastig  :(



Je kunt Classic gebruiken in 11.04. Dat zit er gelukkig nog in.
Gnome 3 heeft ook zo iets maar dat valt zwaar tegen als je daar terug valt naar een soort classic look.

Unity schrikt idd af, omdat het gewoon afschuwelijk lelijk is... Maar uiteindelijk zullen we er wel aan wennen en dan blijkt het toch best een aardig systeem te zijn. Ik ga iig over naar Gnome 3.

ik vind Gnome 3 er echt super uit zien maar kwa gebruikers gemak is het niets voor mij.
Als ik tussen Unity en Gnome 3 moet kiezen dan is het nu unity.
Maar beide omgevingen zijn nog vol in ontwikkeling en beide zullen nog verder ontwikkelen. kijk naar waar Gnome shell vandaan komt en hoe het nu is.

We hebben in ieder geval nog genoeg keuzes en de classic omgeving is er in ieder geval nog voor als je Unity niets vind en als je toch iets nieuws wilt en Gnome 3 werkt voor je, dan kun je daar voor kiezen. 

Met Gnome 3 laat je wel mensen hun mond open vallen van hoe het er uit ziet.

Offline Xarvaz

  • Lid
    • Foto Blog
Re: Word unity in 11.04 suc6 of fail?
« Reactie #8 Gepost op: 2011/04/22, 18:57:50 »
Je kunt Classic gebruiken in 11.04. Dat zit er gelukkig nog in.
Gnome 3 heeft ook zo iets maar dat valt zwaar tegen als je daar terug valt naar een soort classic look.

kan ik zou het liefst bij Ubuntu blijven, die is net een stapje verder dan andere distro's cq versies en minder bugs ook.

tijd zal he leren

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Word unity in 11.04 suc6 of fail?
« Reactie #9 Gepost op: 2011/04/22, 19:11:35 »
Ja het is afwachten. Helaas gaat de classic verdwijnen in 11.10 en dan is het hopen dat Unity zo is veranderd, dat het beter bij me past.
Gelukkig heeft Ubuntu meerdere versies.

Offline Tom

  • Lid
Re: Word unity in 11.04 suc6 of fail?
« Reactie #10 Gepost op: 2011/04/22, 19:36:13 »
Unity schrikt idd af, omdat het gewoon afschuwelijk lelijk is... Maar uiteindelijk zullen we er wel aan wennen en dan blijkt het toch best een aardig systeem te zijn. Ik ga iig over naar Gnome 3.
Dito hier.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline midas

  • Lid
Re: Word unity in 11.04 suc6 of fail?
« Reactie #11 Gepost op: 2011/04/22, 19:44:00 »
Ik heb voor 'Classic' gekozen maar ik vind het straks lastig kiezen. Ook Kubuntu maakt dit keer een hele grote kans en héél erg benieuwd ben ik wat Linux Mint straks van hun main-edition bakt. Volgende week ga ik dus niet gelijk over maar wacht eerst nog even de RC-versie van Mint af...
Linux Mint 20.2 Cinnamon

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Word unity in 11.04 suc6 of fail?
« Reactie #12 Gepost op: 2011/04/22, 19:56:44 »
Unity schrikt idd af, omdat het gewoon afschuwelijk lelijk is... Maar uiteindelijk zullen we er wel aan wennen en dan blijkt het toch best een aardig systeem te zijn. Ik ga iig over naar Gnome 3.
Dito hier.
En wanneer Gnome helemaal verdwijnt, dan maakt de nieuwe look van Xubuntu bij mij een grote kans (persoonlijke mening).
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Word unity in 11.04 suc6 of fail?
« Reactie #13 Gepost op: 2011/04/22, 20:15:33 »
Voor mij persoonlijk: klassiek (zonder effecten). Geen twijfel mogelijk.

Maar wie weet, misschien spreekt Unity toch nog hele volksstammen aan, en wordt het een succes.... Volgens deze gezaghebbende auteur zou dat zomaar kunnen:
http://www.zdnet.com/blog/open-source/ubuntu-linux-1104s-target-audience-casual-windows-users/8723

Re: Word unity in 11.04 suc6 of fail?
« Reactie #14 Gepost op: 2011/04/22, 20:27:14 »
Vistaus dat word niet gevraagd. Er word gevraagd of Unity iets word en niet of je KDE draait, dat weten we ondertussen wel.

*sigh* Waar zeg ik dat dan? Ik zeg alleen dat ik Kubuntu blijf draaien, ondanks dat ik WEL denk dat Unity een succes wordt. Wilde alleen duidelijk maken hoe ik erover denk, dat is ook wat er gevraagd wordt.

Re: Word unity in 11.04 suc6 of fail?
« Reactie #15 Gepost op: 2011/04/22, 20:28:37 »
Voor mij persoonlijk: klassiek (zonder effecten). Geen twijfel mogelijk.

Maar wie weet, misschien spreekt Unity toch nog hele volksstammen aan, en wordt het een succes.... Volgens deze gezaghebbende auteur zou dat zomaar kunnen:
http://www.zdnet.com/blog/open-source/ubuntu-linux-1104s-target-audience-casual-windows-users/8723


Ik denk dat jij er ook nog wel aan gewend raakt Pjotr :) Bedenk wel dat 11.04 de eerste 'milestone' is voor Unity, het kan alleen nog maar beter worden in 11.10 en hoger. Iets nieuws is altijd even wennen. Ik denk dat als Unity meer afgeraakt, dat zelfs jij wel gewend raakt aan Unity :)

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Word unity in 11.04 suc6 of fail?
« Reactie #16 Gepost op: 2011/04/22, 20:48:20 »
Als ze op de Windows gebruiker mikken dan hoop ik voor ze dat ze wel een welkoms scherm in unity gaan gebruiken.
Na de installatie en de eerste keer dat je hem opstart een document met daarin afbeeldingen en uitleg hoe alles werkt, wat het is en wat je kunt met snelkoppelingen.
Zo niet dan is het gedoemd te mislukken om Windows gebruikers echt tot Linux over te laten stappen. Dit geld voor meer versies van Linux.
Ik heb het dan niet over hoe het er uit ziet maar hoe alles werkt.
Gnome 3 en Unity zijn zo nieuw en je moet om het efficiënt te gebruiken weten waar alles zit en hoe je er snel mee kunt werken door middel van je toetsen bord.
Als je dat niet weet dan zijn beide systemen niet gebruiksvriendelijk maar juist zeer ongebruiksvriendelijk.
Daardoor raak je heel snel nieuwe gebruikers kwijt.
Vraag mij af hoeveel windows gebruikers er tijd in willen steken om een systeem te leren gebruiken.
Het is er niet makkelijker op geworden.

Tevens voor muis gebruikers zijn dit de 2 slechtste werk omgevingen.
Een scherm vol met iconen en menu's die over het scherm verspreid staan.
Dan nog niet gesproken over het geen dat het menu op een desktop wat kwa hoogte een kleinere resolutie dan 800 hebben het hele scherm word ingenomen en je dit niet aan kunt passen.
Iconen kun je in iedergeval zonder bril zien, ook zonder bril! Dat er meerdere naast elkaar op het scherm passen is al een wonder.

Re: Word unity in 11.04 suc6 of fail?
« Reactie #17 Gepost op: 2011/04/22, 23:15:33 »
Gnome en alleen Gnome. 8)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Word unity in 11.04 suc6 of fail?
« Reactie #18 Gepost op: 2011/04/22, 23:23:17 »
Persoonlijk vind ik Unity visueel een stuk aantrekkelijker ogen dan de 'oude' Gnome 2.
Ook een stuk moderner, qua looks doet het ook zeker niet onder aan Windows 7 of MacOS X.

Overigens ben ik ook erg tevreden met Unity, het werkt erg productief hier. Ik ben ook een groot fan van het starten van applicaties met het toetsenbord. Onder Windows doe ik dat ook niet meer anders :)
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Word unity in 11.04 suc6 of fail?
« Reactie #19 Gepost op: 2011/04/22, 23:28:14 »
Hoe moet ik eigenlijk de pol zien want je kunt de uitslag op verschillende manieren interpreteren.
Als je voor classic kiest wil het niet zeggen dat je versie 11.04 slecht vind.
Als je voor deze editie word top, dan kan iemand daar ook op klikken als die persoon KDE of dergelijke gebruikt. Of zelfs de classic omgeving goed vind.
Dit word een fail is lastig omdat je nog naar de classic kunt en dat er veel dit zullen doen zullen die 11.04 niet als een fail zien.
Die laatste is duidelijk.

Ik heb voor classic gekozen maar ik vind de komende versie geen fail. In tegendeel Ik vind het een hele goede versie waarbij ik de standaard desktop een stuk minder vind.

Is het een pol om te zien wat men van unity vind of wat men van de weg die Ubuntu is ingeslagen vind?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Word unity in 11.04 suc6 of fail?
« Reactie #20 Gepost op: 2011/04/23, 00:01:53 »
Ik denk dat jij er ook nog wel aan gewend raakt Pjotr :) Bedenk wel dat 11.04 de eerste 'milestone' is voor Unity, het kan alleen nog maar beter worden in 11.10 en hoger. Iets nieuws is altijd even wennen. Ik denk dat als Unity meer afgeraakt, dat zelfs jij wel gewend raakt aan Unity :)

Wie weet. :)

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Word unity in 11.04 suc6 of fail?
« Reactie #21 Gepost op: 2011/04/23, 00:22:58 »
Ik weet niet of Unity een succes wordt, maar ik hoop van wel.

Alleen al om het feit dat je binnen Linux voor zoveel GUI's kunt kiezen, hoop ik dat het slaagt, want al die keuzemogelijkheden vind ik uniek. Het is nl. geen voldongen feit die je in je maag gesplitst krijgt, maar een keuze. Kiest wat het beste bij u past, en dat kan voor een ander ook zomaar anders zijn  ;)

En de poll, tsja, deze beker laat ik even aan mij voorbijgaan, okay?  ;)
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Re: Word unity in 11.04 suc6 of fail?
« Reactie #22 Gepost op: 2011/04/23, 01:14:15 »
Ik heb gekozen voor de classic, niet dat ik denk dat het een 'fail' is maar zo'n vertikale lijn met iconen vind ik niets. Het doet mij in eerste instantie denken aan WindowMaker. Wanneer ik veel met toetsen wil doen dan zou ik 'Ratpoison' als Window Manager installeren. Misschien sla ik de plank finaal mis, maar nu lijkt het 'samenraapsel' in een modern Gnome-jasje met verplichte Compiz 'gedoe'. Tenminste in mijn beleving.

Ubuntu dan maar de rug toekeren? Nah nee :)
De nieuwe Xubuntu heb ik hier getest (beta 1 en 2), en dit past denk ik beter bij mij.
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Word unity in 11.04 suc6 of fail?
« Reactie #23 Gepost op: 2011/04/23, 01:22:41 »
Heeft Ubuntu dit voor ogen?

http://zorinpc.com/gallery.html

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Word unity in 11.04 suc6 of fail?
« Reactie #24 Gepost op: 2011/04/23, 08:21:27 »
Heeft Ubuntu dit voor ogen?
http://zorinpc.com/gallery.html

Hij lijkt sterk op de Dell Duo. En ja, daar zou ik persoonlijk graag 11.04 met Unity op willen draaien, ipv Win7.