Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: pear os  (gelezen 5125 keer)

Offline Scully

  • Lid
pear os
« Gepost op: 2011/12/18, 15:39:45 »
Ik zag een leuke distro genaamd Pear Os. Ze maken daar gebruik van een applicatiemenu genaamd launchpad (net als in osx lion). Ik moet zeggen het ziet er erg mooi uit. Ik vroeg me af of ik zoiets ook op xfce kan installeren en wat ik daarvoor moet downloaden. Iemand?

Re: pear os
« Reactie #1 Gepost op: 2011/12/18, 15:45:21 »
Is dat niet hetzelfde menu wat in Gnome Shell zit?

Offline Ramana

  • Lid
Re: pear os
« Reactie #2 Gepost op: 2011/12/18, 15:54:51 »
PearOS heeft de Gnomeshell wat aangepast: activiteitenscherm weggelaten en een eigen (systeem)menu toegevoegd.
Als menu hebben ze Docky geïnstalleerd. Verder hebben ze van appels peren gemaakt :) en lopen daarmee enig risico op copyright-gedoe....


Offline Scully

  • Lid
Re: pear os
« Reactie #3 Gepost op: 2011/12/18, 16:05:10 »
Ik denk niet dat hun menu afkomt van gnome 3, ik heb 2 reviews gelezen waarin ze het menu launchpad noemen, het lijkt een aparte app te zijn, ik heb alleen geen idee waar die te vinden is. Is er anders een ander menu zoals takeoff voor kde of launchpad die op xfce draait?

Re: pear os
« Reactie #4 Gepost op: 2011/12/18, 16:14:58 »
Dan moet het Slingshot zijn: http://www.youtube.com/watch?v=ub-974nLMUY

Offline Scully

  • Lid
Re: pear os
« Reactie #5 Gepost op: 2011/12/18, 16:20:44 »
Yes, dat is hem. Thnx

Offline Scully

  • Lid
Re: pear os
« Reactie #6 Gepost op: 2011/12/18, 16:40:32 »
En op deze website staat hoe je hem kunt installeren. Het werkt goed in Xubuntu 11.10 . Ben er blij mee.

http://www.ubuntu-corner.com/2011/05/slingshot-application-launcher-from-elementary-team-in-ubuntu-11-04-2/



Re: pear os
« Reactie #7 Gepost op: 2011/12/18, 17:47:33 »
Verder hebben ze van appels peren gemaakt :) en lopen daarmee enig risico op copyright-gedoe....

Dat denk ik niet, want Dan Schneider gebruikt Pearphones en Pearpads in verschillende van zijn TV-series en hij heeft ook geen deal met Apple noch een rechtszaak met ze.

Offline liawim

  • Lid
Re: pear os
« Reactie #8 Gepost op: 2011/12/18, 18:40:24 »
grappig dat ze het op de site zettetn: think totally different. terwijl het een mac look a like is.
ziet er wel mooi uit.

FrSu

  • Gast
Re: pear os
« Reactie #9 Gepost op: 2011/12/19, 18:59:06 »
Nou ik vind het tegenvallen.

Na de opstart Live USB een dock die even daarna vertrokken is, en een menu links bovenin waar heel weinig in staat om op te kunnen starten.

Offline Scully

  • Lid
Re: pear os
« Reactie #10 Gepost op: 2011/12/20, 01:59:39 »
@FrSu

Als je programma`s wil starten dan moet je op launchpad klikken in het dock. Dan zie je ze allemaal in een naar mijn idee veel mooier menu dan in Unity of Gnome Shell. Het lijkt of het menu veel lichter is en erg snel reageert. Ik heb dat menu nu in mijn Xubuntu geinstalleerd, dus ik kan zowel het normale xfce als het eyecandy menu gebruiken (zie bijlage).

Offline emiel1976

  • Lid
Re: pear os
« Reactie #11 Gepost op: 2011/12/20, 16:34:08 »
Ik vind het wel grappig gemaakt met die hap uit die peer.

Ik wou het proberen maar nu ik weet dat het, het menu is wat in Luna komt te zitten, wacht ik daarop.

Re: pear os
« Reactie #12 Gepost op: 2011/12/20, 20:32:18 »
Ik had problemen met de vertaling ! Als je Nederlands toevoegt dan blijf je (ook na reboot) half Engels, Frans en Nederlands over houden. Wel vreemd op zich omdat het toch Ubuntu afgevaardigde is.
Voor de rest is hij wel erg mooi gemaakt !

Groeten van Karel,
Ik gebruik Linux Ubuntu 12.04 Unity & Windows 8.1

Mijn overstap weblogs zijn: http://overstappen2ubuntu.wordpress.com & http://overstappen2linuxmint.wordpress.com

Offline RikRik

  • Lid
Re: pear os
« Reactie #13 Gepost op: 2011/12/21, 09:52:56 »
Ik heb PearOs ook even geprobeerd maar ik vond het zwaar tegenvallen.
Docky zou ik vervangen door Cairo-Dock en activiteitenscherm mis ik omdat ik het geweldig vind werken in gnome-shell.
De standaard browser Opera zou ik vervangen door Firefox en/of Chrome.
De werking van de supertoets mis ik in PearOs.
De vertaling is belabberd, ik kwam zelfs hier en daar Spaans tegen.
Launchpad van PearOs is met cairo-dock overbodig, toepassingen-menu van Cairo werkt eenvoudiger en is overzichtelijker.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: pear os
« Reactie #14 Gepost op: 2011/12/21, 12:43:42 »
Wat ik begreep is, is dat de engelse vertaling zelfs half is en dat de enige vertaling die goed is, frans is omdat het een franse distro is.

Als ik het zo hoor ga ik het niet eens proberen, wacht netjes tot Luna die heeft ook dat menu en word gebaseerd op 12.04.

Offline RikRik

  • Lid
Re: pear os
« Reactie #15 Gepost op: 2011/12/21, 16:02:32 »
Wat ik begreep is, is dat de engelse vertaling zelfs half is en dat de enige vertaling die goed is, frans is omdat het een franse distro is.

Als ik het zo hoor ga ik het niet eens proberen, wacht netjes tot Luna die heeft ook dat menu en word gebaseerd op 12.04.
Als je toch eens voor de lol een andere distro wilt proberen, kan ik  Pinquy aanraden.
Persoonlijk vind ik deze, na Mint 12, de best Ubuntu derivaat.
http://pinguyos.com/

Re: pear os
« Reactie #16 Gepost op: 2011/12/21, 16:48:33 »
Of Bodhi, maar daar heeft emiel slechte ervaringen mee :rolleyes:

Offline emiel1976

  • Lid
Re: pear os
« Reactie #17 Gepost op: 2011/12/21, 17:09:07 »
Wat ik begreep is, is dat de engelse vertaling zelfs half is en dat de enige vertaling die goed is, frans is omdat het een franse distro is.

Als ik het zo hoor ga ik het niet eens proberen, wacht netjes tot Luna die heeft ook dat menu en word gebaseerd op 12.04.
Als je toch eens voor de lol een andere distro wilt proberen, kan ik  Pinquy aanraden.
Persoonlijk vind ik deze, na Mint 12, de best Ubuntu derivaat.
http://pinguyos.com/

Ja dat is een hele complete distro en ziet er ook goed uit.
Persoonlijk vind ik hem wat fijner dan Mint maar dat is persoonlijk.

Klopt Vistaus ik kan met Bodhi niet fijn werken. XD