Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu One gebruiken met bestanden op ftp-server  (gelezen 509 keer)

Offline moxie

  • Lid
    • JackTummers
Ubuntu One gebruiken met bestanden op ftp-server
« Gepost op: 2011/11/21, 11:31:54 »
Is dit mogelijk? Dan zou ik altijd een gesynchroniseerde backup hebben van de bestanden op mijn website.
JackTummers.nl

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Ubuntu One gebruiken met bestanden op ftp-server
« Reactie #1 Gepost op: 2011/11/21, 11:37:45 »
Nee, de (ingebouwde) U1-client kan alleen praten met de U1-server van Ubuntu/Canonical. Wat je wel kan doen: Deja-dup, de vanaf 11.10 standaard ingebouwde backup-tool, kun je wel schrijven naar FTP. Deja-dup kan ev. ook backuppen naar de U1-server als je wilt.

Offline moxie

  • Lid
    • JackTummers
Re: Ubuntu One gebruiken met bestanden op ftp-server
« Reactie #2 Gepost op: 2011/11/21, 11:41:05 »
Dan ga ik die eens proberen. Als hij kan schrijven naar ftp, dan ook lezen van dtp neem ik aan?
Ik heb nu even een backup proberen te maken van de bestanden op de ftp-server, zo'n 600 Mb, en zowel gFTP als Filezilla krijgen het niet voor elkaar. Filezilla kan zo'n 400 bestanden niet overzetten (worden niet 'gestart'), en gFTP stopt vrijwel meteen. Kleinere groepen bestanden is geen probleem.
JackTummers.nl

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Ubuntu One gebruiken met bestanden op ftp-server
« Reactie #3 Gepost op: 2011/11/21, 11:49:54 »
Dan ga ik die eens proberen. Als hij kan schrijven naar ftp, dan ook lezen van dtp neem ik aan?
Je bedoelt ftp neem ik aan? Ja, Deja-dup kan ook lezen van ftp, bv voor restores, maar ook voor het maken van incrementele backups: dan moet je eerst van te voren weten wat al in de backup staat, en dus moet je lezen.

Ik heb nu even een backup proberen te maken van de bestanden op de ftp-server, zo'n 600 Mb, en zowel gFTP als Filezilla krijgen het niet voor elkaar. Filezilla kan zo'n 400 bestanden niet overzetten (worden niet 'gestart'), en gFTP stopt vrijwel meteen. Kleinere groepen bestanden is geen probleem.
Het lijkt me dat dit een probleem aan de serverkant is, want bij twee verschillende ftp-tools heb je een probleem. Probeer anders eerst eens via gnome-vfs een verbinding tot stand te brengen. Dit doe je door in het menu Bestand van Nautilus te kiezen voor Verbinden met server.

Offline moxie

  • Lid
    • JackTummers
Re: Ubuntu One gebruiken met bestanden op ftp-server
« Reactie #4 Gepost op: 2011/11/21, 11:58:03 »
Dan kapt ie er ook mee. Zegt dan dat de bewerking niet ondersteund wordt.
JackTummers.nl

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Ubuntu One gebruiken met bestanden op ftp-server
« Reactie #5 Gepost op: 2011/11/21, 12:03:04 »
Dan is of de server niet goed of je onderliggende netwerk (hardware). Probeer eens of het vanaf een andere locatie wel lukt, dus zonder je eigen modem/router/PC. Mijn gevoel zegt dat het toch de server is, maar we moeten eerst alles uitsluiten.

Offline moxie

  • Lid
    • JackTummers
Re: Ubuntu One gebruiken met bestanden op ftp-server
« Reactie #6 Gepost op: 2011/11/21, 12:11:47 »
Dat kan ik op dit moment even niet uitproberen maar zal ik binnenkort eens doen. Bedankt alvast voor de tips.
JackTummers.nl