Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: dualboot opstartscherm aanpassen?  (gelezen 690 keer)

Offline Dump

  • Lid
dualboot opstartscherm aanpassen?
« Gepost op: 2015/08/28, 17:25:38 »
Hoi allen.

Bij mijn net geinstalleerde dualboot van windows 7 en Xbuntu moet ik bij de opstart nu natuurlijk kiezen tussen de een of ander.
Krijg ik daar zo een zielig zwart scherm met een paar regeltjes om te kiezen.
Kan dat ook wat aantrekkelijker gemaakt worden op de een of andere manier?

Gr. Dump.
Ik was een newbie maar blijf een leek. Sorry.

Offline Dump

  • Lid
Re: dualboot opstartscherm aanpassen?
« Reactie #1 Gepost op: 2015/08/28, 19:03:13 »
Jawel, femke98.

Ik hebdaar  gereageerd dat ik Xbuntu er naast heb gezet. Zoals in deze vraag nu omschreven.

Echter is de kern van de vraag waar jij naar verwijst  aan het verbleken daar, door een opmerking van mij t.a.v mijn gps.
Maar ook daarvan heb ik gezegd dat ik t.z.t. er op terug kom in een ander onderwerp als ik daar aan toe ben.
Dus ja, opgelost wel maar men gaat verder met een ander draadje in het verhaal.

Gr. Dump.
Ik was een newbie maar blijf een leek. Sorry.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: dualboot opstartscherm aanpassen?
« Reactie #2 Gepost op: 2015/08/29, 10:50:22 »
Je kan het mooier maken maar ik adviseer dat eigenlijk niet. Voor jet het weet gaat er iets mis of lukt het niet en dan zit je. En dan moet je weer toeren uithalen om het weer goed te krijgen.
Mooier maken van het Grubmenu is juist bijzonder eenvoudig, en er kan eigenlijk niets mis mee gaan:
https://sites.google.com/site/computertip/grubmooimaken

Offline Dump

  • Lid
Re: dualboot opstartscherm aanpassen?
« Reactie #3 Gepost op: 2015/08/29, 17:26:45 »
Femke98 en Pjotr.

Ik ben al jaren met hele grote tussenposen bezig met een linux versie.  Ik heb er nog steeds niet veel verstand van maar ik begin windows een beetje zat te worden vandaar dat ik er maar weer is mee opstart. Zeker de Xbuntu ziet er leuk uit.

In al die jaren heb ik als ik een vraag stelde van beide zeer waardevolle antwoorden gehad. En daar ben ik dankbaar voor. Laten we dat alsjeblieft zo houden. De vraag zal door verschillende helpers soms op een verschillende wijze worden opgepakt. Moet toch kunnen!

In dit geval heb ik een schone installatie en zal het me een zorg zijn als het mislukt. Dan installeer in toch gewoon opnieuw. In mijn geval gaan beide adviezen uitgevoerd worden en als ik hulp nodig heb dan kom ik gewoon weer bij jullie terug.

Neem een lekkere borrel en geniet van de dag. Ik ben blij met jullie en dat zal wat mij betreft zo blijven.

Groetjes van een dankbare Dump.
« Laatst bewerkt op: 2015/08/29, 20:09:50 door TopGear »
Ik was een newbie maar blijf een leek. Sorry.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: dualboot opstartscherm aanpassen?
« Reactie #4 Gepost op: 2015/08/29, 18:18:13 »
@Dump: mooi dat je verder kunt.  :)
« Laatst bewerkt op: 2015/08/29, 20:10:18 door TopGear »

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: dualboot opstartscherm aanpassen?
« Reactie #5 Gepost op: 2015/08/29, 20:06:22 »
Ik ga de boel maar weer eens opschonen.

Zo, klaar. Hoewel het misschien niet helemaal logisch loopt.
Wat mij betreft slaat zij de spijker op de kop. Men dient elkaar hier met respect te behandelen en niet, ik herhaal, NIET op de man te spelen - en dat geldt voor alle leden, zowel oud als nieuw. Daar komt niets goeds van en zorgt alleen maar voor onnodig veel opruimwerk.

Moderator Ron edit: Nogmaals aangepast en opgeschoond voor de leesbaarheid.
« Laatst bewerkt op: 2015/08/31, 14:04:25 door Ron »