Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Mozilla problemen  (gelezen 546 keer)

Mozilla problemen
« Gepost op: 2015/11/10, 10:03:13 »
Al lange tijd heb ik problemen met Mozilla programma´s  zoals Firefox en Thunderbird onder Ubuntu 14.04 LTS.
Deze programma´s crashen random soms direct met opstarten en soms na een half uur er is geen pijl op te trekken.
Na een update vorige week leken de problemen weg te zijn maar na de update van vandaag is het probleem weer terug.
Ik maak geen gebruik van plugins dus gewoon de standaard programma´s
Verder heeft het systeem geen enkel probleem en werken alle programma´s 100%, alleen de Mozilla programma´s vertonen deze vreemde kuren.

Zijn er gebruikers die hetzelfde ervaren en eventueel een oplossing weten?

Frederik

  • Gast
Re: Mozilla problemen
« Reactie #1 Gepost op: 2015/11/10, 12:01:05 »
Een eerste stap zou kunnen zijn: Firefox Help > Probleemoplossingsinformatie > knop rechtsboven Firefox herinitialiseren.

Re: Mozilla problemen
« Reactie #2 Gepost op: 2015/11/10, 12:09:55 »
Dat heb ik uiteraard ook al geprobeerd, ook heb ik al een compleet nieuwe Firefox vanaf de Mozilla site geïnstalleerd.
Maar het probleem lijkt steeds na een update van Ubuntu te verdwijnen en bij een volgende update weer terug te keren.
Ik zie op diverse fora mensen met dezelfde problemen en evenveel  mogelijke oplossingen, maar die verwijzen meestal naar Plugin problemen.
Gezien ik geen plugins actief hebt zit hier het probleem blijkbaar niet.

We wachten wel weer op de volgende update =D

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Mozilla problemen
« Reactie #3 Gepost op: 2015/11/10, 12:34:48 »
Johan,

Zou het hardware gerelateerd kunnen zijn? Ik ben er tot nu toe nog niet tegenaan gelopen.
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: Mozilla problemen
« Reactie #4 Gepost op: 2015/11/10, 12:40:22 »
@jvecht Dat zou ook heel goed mogelijk zijn, maar zie dan maar eens uit te zoeken waar het probleem zit.

Maar het blijft wel vreemd dat het alleen Mozilla producten zijn die dit vertonen.

Ik gebruik nu voorlopig maar zoveel mogelijk Chrome, maar vind dat niet zo lekker werken als Firefox.

Re: Mozilla problemen
« Reactie #5 Gepost op: 2015/11/10, 12:41:51 »
Je zou eens kunnen proberen de hardwareversnelling uit te zetten.
Te vinden onder voorkeuren > geavanceerd
mvg,  Peter
Desktop: xubuntu 18.04.6
"No windows in the house but somehow there's more light..."
The future ain’t what it used to be.

Re: Mozilla problemen
« Reactie #6 Gepost op: 2015/11/10, 12:45:44 »
@pederoco  Die tip ga ik direct uitvoeren, dat zou inderdaad wel eens een rol kunnen spelen.

Offline Henkp

  • Lid
Re: Mozilla problemen
« Reactie #7 Gepost op: 2015/11/10, 12:48:38 »
Ik heb dat met Firefox maanden hetzelfde gehad. Ook bij FF die opgehaald en geïnstalleerd, maar toen bleek het een Bèta versie te zijn.
Dus die maar weer verwijderd, en die vanuit het Softwarebeheer er weer op gezet. Dat hielp ook al niet veel, maar het werd wel steeds minder.

Nu na ongeveer 1 week helemaal geen problemen meer. Ik heb nu versie 42.0 draaiend op Linux Mint 17.2 Cinnamon 64Bit.

En nu maar hopen dat het zo blijft, daar je er niet vrolijk van word, op als je iedere keer Ctrl+Alt+Backspace moet gebruiken om weer opnieuw te moeten opstarten.

En ja ik heb er ook Google Chrome op staan, maar daar ben ik geen voorstander van!

De de hardwareversnelling uit te zetten, hielp bij mij ook niet. Maar ik heb hem nu wel al uitstaan. Baat het niet dan schaad het niet.
« Laatst bewerkt op: 2015/11/10, 12:51:27 door Henkp »

Re: Mozilla problemen
« Reactie #8 Gepost op: 2015/11/10, 12:59:52 »
@Henkp Ik ben dus niet de enige met dit probleem,.

Ik heb ook versie 42.0 maar dan met standaard Ubuntu 14.04 LTS
In de crashreports zie ik dat ze bij Mozilla al een paar versies verder zijn hopelijk zijn daar de problemen opgelost.

Alleen even wachten tot Ubuntu een nieuwe versie beschikbaar stelt.


Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Mozilla problemen
« Reactie #9 Gepost op: 2015/11/10, 13:06:52 »
@jvecht Dat zou ook heel goed mogelijk zijn, maar zie dan maar eens uit te zoeken waar het probleem zit.

Daar hebben we dan Google weer voor. Mijn Dell heeft telkens mot als het scherm vergrendel. Erg vervelend en ook nog erg onvoorspelbaar. Na wat zoeken bleek het een wel vaker voorkomend probleem bij deze onboard GPU. Geen oplossing te vinden. Dan weet je in ieder geval wat. Ik gebruik die screenlock dus maar niet meer.
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline Henkp

  • Lid
Re: Mozilla problemen
« Reactie #10 Gepost op: 2015/11/10, 13:09:49 »
@Henkp Ik ben dus niet de enige met dit probleem,.

Ik heb ook versie 42.0 maar dan met standaard Ubuntu 14.04 LTS
In de crashreports zie ik dat ze bij Mozilla al een paar versies verder zijn hopelijk zijn daar de problemen opgelost.

Alleen even wachten tot Ubuntu een nieuwe versie beschikbaar stelt.

Ubuntu 14.04 LTS heb ik ook, maar die staat op mijn Laptop. Daar heb ik het ook mee gemaakt. Maar die gebruik ik niet zoveel.
Dus daar kan ik dan ook niet veel over zeggen.

Re: Mozilla problemen
« Reactie #11 Gepost op: 2015/11/11, 11:40:42 »
Het kan ook liggen aan addons of thema's die je geïnstalleerd hebt in Firefox.

Als je van Firefox een aangeklede kerstboom maakt dan wordt ie vanzelf instabieler zonder dat je het in het begin door hebt.
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

Re: Mozilla problemen
« Reactie #12 Gepost op: 2015/11/11, 11:58:55 »
@Vincentlaborant zoals je in mijn bericht kan lezen gaat het over een standaard installatie zonder addons.

Het probleem lijkt overigens na de update van vanmorgen opgelost maar ik houd nog een slag om de arm.


Offline Henkp

  • Lid
Re: Mozilla problemen
« Reactie #13 Gepost op: 2015/11/11, 12:13:21 »
Het kan ook liggen aan addons of thema's die je geïnstalleerd hebt in Firefox.

Als je van Firefox een aangeklede kerstboom maakt dan wordt ie vanzelf instabieler zonder dat je het in het begin door hebt.

Na dat ik gisteren op mijn werk Pc de updates opgehaald heb van Ubuntu 14.04.3 en daar dus ook de FF update bij zat. Liep hij al vast na 10 minuten.
Hij staat namelijk ook dual-boot maar start als 2e op, zo dat ik hem daar ook niet veel gebruik. Het was weer even 427Mb om te updaten.

En daar staat de FF echt niet als kerstboom ingesteld. 2 Addon, Addblok-plus en Ghostery. Als hij daar niet meer tegen kan, dan is mijn vraag!
Waarom je dan addons kunt installeren in Firefox. versie 42.0

En wat wel vreemd is dat ik dus op dezelfde Pc met Linux Mint 17.2 Cinnamon nu al een week geen last meer heb van een freeze scherm, met Firefox versie 42.0.
Dus mocht iemand het antwoordt daar op weten, dan verneem ik dat graag.

Vriendelijke groet,

Henk
« Laatst bewerkt op: 2015/11/11, 12:24:37 door Henkp »

Re: Mozilla problemen
« Reactie #14 Gepost op: 2015/11/11, 13:32:51 »

En daar staat de FF echt niet als kerstboom ingesteld. 2 Addon, Addblok-plus en Ghostery. Als hij daar niet meer tegen kan, dan is mijn vraag!
Waarom je dan addons kunt installeren in Firefox. versie 42.0

Vriendelijke groet,

Henk

Ik merkte laatste wel dat de adobe flash plugin wat instabiliteit veroorzaakte op mijn openSUSE installatie in Firefox (ik heb de spotify webplayer de hele dag aanstaan). Na een update van Flash gisteren is de boel een stuk stabieler geworden. Waarschijnlijk hebben ze bij Adobe weer zitten prutsen.

openSUSE LEAP KDE
Kubuntu