Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Mijn PC helemaal naar de knoppen, geweldig!! Graag advies, aub!  (gelezen 23290 keer)

Offline Bobbie

  • Lid
Mijn PC helemaal naar de knoppen, geweldig!! Graag advies, aub!
« Reactie #50 Gepost op: 2008/06/03, 20:20:48 »
Citaat van: Georg
hallo allemaal,

even voor de duidelijkheid : mijn comp is een laptop. Bij opstart zie ik de volgende specificaties, dat het absoluut geen probleem mag opleveren, lijkt me....

Cpu cache        : 640 kb
HD                   : 40 Gb
Process. clock   : 1900 MHz
Base mem.       : 640 kb
Ext. mem         : 1023 Mb

Dus ligt de probleem ergens anders. Voeding problemen of iets dergelijks.

Maar goed, ga een 7.04 of 7.10 proberen
daar heb je gelijk in mijn lapje is iets minder en draai compiz

Offline Georg

  • Lid
Mijn PC helemaal naar de knoppen, geweldig!! Graag advies, aub!
« Reactie #51 Gepost op: 2008/06/03, 20:56:42 »
hallo weer, sorry hoor, zit suf te zoeken naar officiele lijst met checksum nummers. kan iemand me een link geven? ook die van 7.10 series aub.
Tussen haakjes zowel gewoon als langzaam (8*) gebrand van alternate nieuw bleek beiden fout te zijn. Vreemd....ik heb gloednieuwe computer van slechts een paar maandjes oud.  Verder wil ik ook kijken of de cd, die ik van steunpunt heb gekregen ook correct is!!
bedankt
Georg

Mijn PC helemaal naar de knoppen, geweldig!! Graag advies, aub!
« Reactie #52 Gepost op: 2008/06/03, 21:12:04 »
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline Bobbie

  • Lid
Mijn PC helemaal naar de knoppen, geweldig!! Graag advies, aub!
« Reactie #53 Gepost op: 2008/06/03, 21:47:15 »
hier een site met md5 hash codes van ubuntu.
https://help.ubuntu.com/community/UbuntuHashes

Offline Georg

  • Lid
Mijn PC helemaal naar de knoppen, geweldig!! Graag advies, aub!
« Reactie #54 Gepost op: 2008/06/03, 22:10:48 »
Bedankt Prosper en Bobbie.

Ik heb winMd5Sum ingestalleerd. Vervolgens gedownloade versie van zowel ubuntu als xubuntu gecontroleerd. Beiden kloppen!  Die van Xubuntu nogmaals mbv ISORecorderV3RC1x86 gebrand. snelheid 7*. Nog klopt het inbranden niet (ander nummer gekregen). Wat doe ik nou verkeerd????

Nog iets!
Ubuntu 8.04 LTS Desktop edition, gekregen via steunpunt bleek dat onderstaande nr. te zijn. Dat is nergens te vinden!
37e4bc6a0db9b22f511ffe6ec368799d.  Dus dat CD is ook al fout! Klopt dat????????????



7d0ac92c56361949d099dd9337c975e7 *ubuntu-8.04-alternate-amd64.iso
166991d61e7c79a452b604f0d25d07f9 *ubuntu-8.04-alternate-i386.iso
fc43f665ba51c4be0d95c011aefef45d *ubuntu-8.04-desktop-amd64.iso
8895167a794c5d8dedcc312fc62f1f1f *ubuntu-8.04-desktop-i386.iso
8a73cf85b04f37d5d91fb436525ea395 *ubuntu-8.04-server-amd64.iso
c3162b21757746c64a0a22cdd060b164 *ubuntu-8.04-server-i386.iso
a96aa69961f3ed80dd7a88fae1e28196 *wubi.exe


Wat een ellende zeg!!

georg

Offline Georg

  • Lid
Mijn PC helemaal naar de knoppen, geweldig!! Graag advies, aub!
« Reactie #55 Gepost op: 2008/06/05, 19:43:27 »
Hallo, hier ben ik weer. Ik heb niet elke dag de tijd om dit uit te zoeken.

wat ik nu graag wil weten of ik via USB kan installeren. (ik ga dus ervan uit dat de DVD driver niet helemaal in orde is).

Ik kreeg de volgende melding :

Searching for Boot Record from USB HDD .. OK

remove disks or otheZ media

Begrijp ik niet.......

Georg

oomdef

  • Gast
Mijn PC helemaal naar de knoppen, geweldig!! Graag advies, aub!
« Reactie #56 Gepost op: 2008/06/05, 21:19:29 »
probeer iemand van die steunpunten te bereiken ,dan heb je morgen nog haar op je hoofd.

Offline HapsHash

  • Lid
Mijn PC helemaal naar de knoppen, geweldig!! Graag advies, aub!
« Reactie #57 Gepost op: 2008/06/05, 22:23:29 »
http://www.terabyteunlimited.com/downloads-bootit-next-generation.htm
haal dit eens binnen en maak een bootflop en werk daar eens mee
wat voor merk HD zit er in??

Offline Georg

  • Lid
Mijn PC helemaal naar de knoppen, geweldig!! Graag advies, aub!
« Reactie #58 Gepost op: 2008/06/05, 22:55:15 »
Hallo HapsHash,

Bedankt, maar ik zou echt niet weten welk merk HD is.  Bootflop, tja dan moet ik weer helemaal uitzoeken hoe dat in zijn werk gaat.

Ik denk dat een advies van oomdef (steunpunt) wel zo handig is.

Bedankt ieder.

Georg

Offline Soul-Sing

  • Lid
Mijn PC helemaal naar de knoppen, geweldig!! Graag advies, aub!
« Reactie #59 Gepost op: 2008/06/05, 23:01:27 »
Citaat
Ik denk dat een advies van oomdef (steunpunt) wel zo handig is.
+1

Offline HapsHash

  • Lid
Mijn PC helemaal naar de knoppen, geweldig!! Graag advies, aub!
« Reactie #60 Gepost op: 2008/06/05, 23:06:41 »
U zult wel moeten na wat ik allemaal gelezen heb is de enigste oplossing lowlevel formateren de MBR is totaal verziekt

Offline Georg

  • Lid
Mijn PC helemaal naar de knoppen, geweldig!! Graag advies, aub!
« Reactie #61 Gepost op: 2008/06/06, 21:16:27 »
leoquant :

+1 ??????

Ik vind dat een beetje vaag antwoord!! Zelfs beledigend eigenlijk... ik doe mijn best!!!!
In elk geval heb ik contact opgenomen met een van de steunpunten. Ik vind al zo en zo al geweldig dat er steunpunten zijn!

Georg

Offline Drummies

  • Lid
Mijn PC helemaal naar de knoppen, geweldig!! Graag advies, aub!
« Reactie #62 Gepost op: 2008/06/06, 21:19:26 »
georg

het is niet wat jij denkt betekent een pluspunt voor je volhouden
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Offline Georg

  • Lid
Mijn PC helemaal naar de knoppen, geweldig!! Graag advies, aub!
« Reactie #63 Gepost op: 2008/06/06, 21:21:08 »
Aha, heel erg bedankt voor je reactie, drummies!!!

Mijn excuus, leuquant!

georg

Offline BMF

  • Lid
    • The Rock Temple
Mijn PC helemaal naar de knoppen, geweldig!! Graag advies, aub!
« Reactie #64 Gepost op: 2008/06/06, 21:28:01 »
Georg, idd, complimenten voor je doorzettingsvermogen.
Ik neem aan dat toen je voor het eerst met Windows begon ook het eea moest uitzoek eer je het allemaal wist.
Ik ben ook pas een weekje of 4 bezig met linux en ook ik steek er heel veel uren in om het eea uit te zoeken.
Ook ik installeer regelmatig alles opnieuw omdat ik weer teveel aangeklooid heb. Maar met Ubuntu is (zou het moeten zijn, xq6) het een fluitje van een cent.
Maar het komt wel goed, opeens lukt het je toch en kun je trots op je zijn dat je niet opgegeven hebt, zoals velen het doen.

Komt goed !!!
Ubuntu user#: 24352

Offline mcgyver

  • Lid
Mijn PC helemaal naar de knoppen, geweldig!! Graag advies, aub!
« Reactie #65 Gepost op: 2008/06/06, 21:29:17 »
+1 betekent: dat vind ik ook.

m.a.w.: Leoquant vind het ook een goed idee dat je oomdef's advies opvolgt.

Offline Georg

  • Lid
Mijn PC helemaal naar de knoppen, geweldig!! Graag advies, aub!
« Reactie #66 Gepost op: 2008/06/06, 22:24:22 »
Citaat van: BMF
Georg, idd, complimenten voor je doorzettingsvermogen.
Ik neem aan dat toen je voor het eerst met Windows begon ook het eea moest uitzoek eer je het allemaal wist.
Ik ben ook pas een weekje of 4 bezig met linux en ook ik steek er heel veel uren in om het eea uit te zoeken.
Ook ik installeer regelmatig alles opnieuw omdat ik weer teveel aangeklooid heb. Maar met Ubuntu is (zou het moeten zijn, xq6) het een fluitje van een cent.
Maar het komt wel goed, opeens lukt het je toch en kun je trots op je zijn dat je niet opgegeven hebt, zoals velen het doen.

Komt goed !!!
Ik hoop het, ik hoop het!

Even voor de duidelijkheid  (voor buitenstaanders). Ik kan me haast niet voorstellen dat anderen het opgeven. Zeker niet als Ubuntu zo vriendelijk, gratis, en gebruikksvriendelijk is (ook voor hulp).  Maar goed, ik leer hier juist veel meer van (moet je ergens ook wel leuk vinden natuurlijk). En van van `fouten` leer je juist nog meer! Dat heb jij duidelijk aangegeven, BMF!!

Het is alleen voor mij zo BIJZONDER  frustrerend omdat ik een oude vent ben (heb twee kleine  kinderen). Dus je weet waar ik naar toe wil gaan : zo efficient mogenlijk  (lees tijdbesparend)  te werk gaan, maar ook dat gaat niet altijd op!

Goed, ik hoop dat het allemaal goed komt, en wacht nog op een reactie van een steunpunt uit Rotterdam, ik woon dus daar in de buurt.

georg

Offline woteb

  • Lid
Mijn PC helemaal naar de knoppen, geweldig!! Graag advies, aub!
« Reactie #67 Gepost op: 2008/06/06, 22:39:37 »
Beste Georg,

Citaat van: Gandyman
Ja hoor je kan hem rustig met een Dos floppy formateren, echter Ubuntu werkt niet met het DOS file syteem formaat.
Allereerst moet ik bekennen dat ik niet alles heb gevolgd, tot vanavond. Maar Gandyman zegt dat je met een DOS floppy de schijf moet formatteren. Dat is juist. Alleen schiet mij iets te binnen, en misschien heb je er wat aan.

Als je toch met een DOS floppy bezig bent, dan moet je ook je mbr (MasterBootRecord) vernieuwen. Want ik begrijp dat je met Windows hebt gewerkt. Windows heeft de onhebbelijke eigenschap om het MBR voor zichzelf te houden. Dat gaan we ongedaan maken.

Via een DOS flop geeft het het commando: fdisk /mbrJe maakt dan een nieuw MBR aan, waardoor je Ubuntu kan installeren. Formatteren hoeft niet, alleen die MBR opnieuw aanmaken.

Wat je tot nu toe hebt geschetst ben ik ooit eens tegengekomen met een oude Compaq server waarop Windows NT stond. Met geen mogelijkheid kon ik Linux erop krijgen. ABSOLUUT niet. Tot ik dat fdisk /mbr uit ging voeren.

Misschien heb je iets aan deze tip. Je kunt het in ieder geval proberen.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Offline Georg

  • Lid
Mijn PC helemaal naar de knoppen, geweldig!! Graag advies, aub!
« Reactie #68 Gepost op: 2008/06/06, 22:54:14 »
Hallo  Woteb,

Bedankt voor je reactie!

Het spijt me, maar ik had dat kenn achteraf niet goed gelezen. Wat is DOS Flop eigenlijk? Kan ik dat downloaden?

Sorry voor deze vraag
Georg

Offline BMF

  • Lid
    • The Rock Temple
Mijn PC helemaal naar de knoppen, geweldig!! Graag advies, aub!
« Reactie #69 Gepost op: 2008/06/06, 22:56:34 »
Citaat van: Georg
Het is alleen voor mij zo BIJZONDER  frustrerend omdat ik een oude vent ben (heb twee kleine  kinderen). Dus je weet waar ik naar toe wil gaan : zo efficient mogenlijk  (lees tijdbesparend)  te werk gaan, maar ook dat gaat niet altijd op!
Ik ben ook al wat ouder (43), velen zien mij ook als oude vent, maar je bent net zo oud als je je voelt.
Ik heb ook een dochter waar ik alleen voor zorg, dus doe ik het vooral 's nachts, lekker makkelijk als je aan slaapeloosheid lijdt.
Wat ik altijd doe als het niet echt lukken wil, is ff lekker van wat muziek genieten, even rielexen en dan komt het allemaal vanzelf wel.
Maar niet koste wat kost, achter elkaar doorgaan zodat je door de bomen het bos niet meer ziet.

Zet alles gewoon nog eens rustig op een rijtje, bekijk het eens rustig en probeer het dan nog eens.

grtz

Ron
Ubuntu user#: 24352

Offline BMF

  • Lid
    • The Rock Temple
Mijn PC helemaal naar de knoppen, geweldig!! Graag advies, aub!
« Reactie #70 Gepost op: 2008/06/06, 22:57:39 »
Citaat van: Georg
Hallo  Woteb,

Bedankt voor je reactie!

Het spijt me, maar ik had dat kenn achteraf niet goed gelezen. Wat is DOS Flop eigenlijk? Kan ik dat downloaden?

Sorry voor deze vraag
Georg
Met dosflop denk ik bedoeld ie bijvoorbeeld opstart diskette van win98, waarvanaf je kunt booten.
Die heeft nog DOS erop staan, en alle andere hulp programma's

edit zie:hier
Ubuntu user#: 24352

Mijn PC helemaal naar de knoppen, geweldig!! Graag advies, aub!
« Reactie #71 Gepost op: 2008/06/06, 23:04:12 »
Heb ook weleens nachten aan de computer zitten sleutelen(ben oude vrouw van 42 zonder kinderen ;) ) omdat het allemaal niet meer zo liep zoals het zou moeten lopen.Wat ik dan meestal deed was de hele radicale manier: ik pakte mijn g parted live cd,donderde alle partities eraf,ging opnieuw de partities indelen en aanmaken en dan de desbetreffende  systemen opnieuw installeren.Kost lekker veel tijd, je leert er wel van, en je systeem is weer lekker schoon.
Kubuntu 20.04

Offline woteb

  • Lid
Mijn PC helemaal naar de knoppen, geweldig!! Graag advies, aub!
« Reactie #72 Gepost op: 2008/06/06, 23:18:54 »
Hier kun je allerlei bootfloppies en opstartbare CD's vinden: http://www.bootdisk.com/
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Offline Georg

  • Lid
Mijn PC helemaal naar de knoppen, geweldig!! Graag advies, aub!
« Reactie #73 Gepost op: 2008/06/06, 23:20:03 »
Ha BMF en dellkubuntu,

Leuk dat jullie hierop reageren, wordt een beetje sociale Forum    :-)

BMF. ik heb geen diskette dinges in mijn computer, dat is ver verleden tijd!! Dus graag modernere zaken bespreken aub :-)

Georg

P.S. ben aan het uitzoeken hoe ik die vervelende bootflop via internet kan krijgen.

Offline BMF

  • Lid
    • The Rock Temple
Mijn PC helemaal naar de knoppen, geweldig!! Graag advies, aub!
« Reactie #74 Gepost op: 2008/06/06, 23:25:13 »
Citaat van: Georg
Ha BMF en dellkubuntu,

Leuk dat jullie hierop reageren, wordt een beetje sociale Forum    :-)

BMF. ik heb geen diskette dinges in mijn computer, dat is ver verleden tijd!! Dus graag modernere zaken bespreken aub :-)

Georg

P.S. ben aan het uitzoeken hoe ik die vervelende bootflop via internet kan krijgen.
Kun je je pc via USB opstarten?
zo ja dan gewoon bootdiskette op usb zetten en booten, zou het ook moeten doen.
En soms ontkom je gewoon niet aan een diskette station, ik heb er een losse bijgekocht voor gelegenheden zoals deze bijvoorbeeld :D
Ubuntu user#: 24352