Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Moederbord  (gelezen 1006 keer)

Gast

  • Gast
Moederbord
« Gepost op: 2006/09/25, 16:57:13 »
Ik heb net een nieuw moederbord.. met pinnetjes op de cpu-voetstuk. Per ongeluk bij het in me kast zette is er 1 pinnetje verbogen. Is het moederbord nu helemaal onbruikbaar geworden? Kan het kwaad om hem nog te testen met een cpu? Of kans dat mijn processor dan ook stukgaat?

Gaat om een P5B-VM moederbord.

Offline eendje

  • Lid
Moederbord
« Reactie #1 Gepost op: 2006/09/25, 21:10:06 »
AI, dit is niet grappig...
Ik weet niet hier iemand een antwoord op durft te geven :D

Ik denk dat het een gok blijft of het werkt. Ligt er misschien ook aan hoe ernstig het pennetje verbogen is. Als het een pennetje is waar een hoogfrequent signaal door moet (bijv. de bus) is het allemaal nogal kritisch, maar als het een pennetje is waar voeding door gaat heb je meer kans dat het lukt. De voedingslijnen zijn die sporen die naar de witte voedingconnector, aan onderzijde foto, lopen. De pennetjes met hoogfrequente signalen lopen hebben sporen met  veel bochten (sporen moeten allemaal even lang zijn). Dit zijn volgens mij vooral de sporen die aan de linkerkant van de proccesorvoet ziet. Als het pennetje een klein beetje scheef is kun je het misschien voorzichtig terug buigen, maar als het pennetje er bijna haaks op staat dan denk ik dat het moeilijk wordt.

Het blijft een gok!

Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!
__________________________________________________________
Een vraag? Heb je al eens gekeken op: http://wiki.ubuntu-nl.org/FAQ?

Offline Dave

  • Lid
Moederbord
« Reactie #2 Gepost op: 2006/09/25, 21:17:47 »
de pennetjes zijn ook los te koop.
wel precisie werkje.