Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Vraagjes over Google-accounts  (gelezen 4650 keer)

Vraagjes over Google-accounts
« Gepost op: 2011/03/25, 14:46:59 »
Ik heb even een paar vraagjes over Google-accounts waar ik niet zo gauw een antwoord op kon vinden en waar misschien 1 van jullie wel antwoord op weet.
Ik wil namelijk graag 1 van mijn accounts wijzigen/verwijderen.
Ik heb nu een adres djmusic121 AT gmail DOT com voor dingen als Hyves, Facebook, NS, Connexxion enz. enz. (jullie snappen het idee ;)). "djmusic" heb ik al zo lang en ben ook helemaal geen DJ dus wil hem graag eens een keer vervangen door een betere naam (waarvan ik al de naam verzonnen heb).
Alleen ik zit met een paar dingen:

-De foto's op mijn PicasaWeb op djmusic121 zouden dan naar mijn nieuwe account moeten. Kan ik dit op een bepaalde manier overzetten of moet ik alles heruploaden?
-Mijn website, kan ik die overdragen aan mijn nieuwe account of moet ik ook daar alles helemaal opnieuw maken (niet dat dat zoveel werk is, maar het zou natuurlijk fijn zijn als ik de boel kon overzetten).
-Mijn YouTube-account is djmusic121, dit is nog van voor je de boel moest koppelen. Als djmusic121 AT gmail.com weggaat, ben ik dan ook mijn YouTube kwijt? Of kan ik de boel overzetten danwel koppelen aan mijn nieuwe account? (zou ook hier graag van djmusic121 af willen, maar goed, is minder erg dan bij mijn e-mailadres)

Hopelijk kunnen jullie me hier antwoord op geven.

[Mod edit: e-mailadres ondoorklikbaar gezet]
« Laatst bewerkt op: 2011/03/25, 15:50:27 door asphyxia »

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Vraagjes over Google-accounts
« Reactie #1 Gepost op: 2011/03/25, 15:48:44 »
Ik heb het oom al eens geprobeerd maar mij is het toen niet gelukt. Ik heb er niet veel tijd aan besteed en heb een nieuw adres aangemaakt.
Voordeel was gelijk dat ik niet iedereen mijn nieuwe mail adres gaf en ik van een hoop zooi af was.

Je kunt ook DJ worden. XD  ;)

Re: Vraagjes over Google-accounts
« Reactie #2 Gepost op: 2011/03/25, 16:01:53 »
Haha, maar ik wil geen DJ worden ;)
Maar in jou geval was het nogal makkelijk. Maar zoals je leest, wil ik alles overzetten en dat maakt het moeilijker.

@asphyxia: Wat onklikbaar gezet? Ik heb alles geschreven als AT en DOT, dat is al onklikbaar.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Vraagjes over Google-accounts
« Reactie #3 Gepost op: 2011/03/25, 16:23:30 »
Je kunt in Gmail je mail adressen van een ander account binnen halen.
Bij instellingen kijken.
Daar kun je ook kiezen om e-mail's binnen te halen.
Enige wat je dan nog moet doen, is iedereen mailen dat je een nieuw account hebt.
Bij bedrijven moet je het zelf aanpassen op hun website of je moet ze van je oude adres door laten sturen naar je nieuwe adres.

Offline Luuk58

  • Lid
Re: Vraagjes over Google-accounts
« Reactie #4 Gepost op: 2011/03/25, 16:32:51 »
Ik ben een tijd geleden ook van Googleaccount gewisseld, het enige wat je makkelijk kunt overzetten is de mail. YouTube kun je niet loskoppelen, dat zit vast aan je google-account. Picasa kun je misschien delen met je nieuwe account en zo daar in zetten?

Re: Vraagjes over Google-accounts
« Reactie #5 Gepost op: 2011/03/25, 16:34:00 »
@emiel: Die mails zijn ook niet erg. Gaat mij voornamelijk om Picasaweb en mijn website.
@Luuk: Hoe kan ik een nieuwe beheerder instellen in Picasaweb dan? :o

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Vraagjes over Google-accounts
« Reactie #6 Gepost op: 2011/03/25, 16:34:20 »
Je kunt ze wel koppelen.

Re: Vraagjes over Google-accounts
« Reactie #7 Gepost op: 2011/03/25, 16:35:12 »
Hoe?

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Vraagjes over Google-accounts
« Reactie #8 Gepost op: 2011/03/25, 16:56:36 »
Denk dat het alleen voor je mail geld en niet voor de rest. In je mail instellingen, je oude account toevoegen.
Denk dat het alleen geld voor je mail en niet voor de rest. Maar je kunt het altijd proberen.

Re: Vraagjes over Google-accounts
« Reactie #9 Gepost op: 2011/03/25, 17:17:36 »
Hmm, daswaar.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Vraagjes over Google-accounts
« Reactie #10 Gepost op: 2011/03/25, 17:20:39 »
Ik denk dat DJ worden makkelijker is. Of dat iemand je in huurt om te komen draaien weet ik niet maar het is wel sneller geregeld ;)

Offline Luuk58

  • Lid
Re: Vraagjes over Google-accounts
« Reactie #11 Gepost op: 2011/03/25, 17:41:31 »
Ik denk dat DJ worden makkelijker is. Of dat iemand je in huurt om te komen draaien weet ik niet maar het is wel sneller geregeld ;)
XD

Re: Vraagjes over Google-accounts
« Reactie #12 Gepost op: 2011/03/25, 17:47:49 »
XD

Wel een fail trouwens. Ik heb een nieuwe aangemaakt, wil mijn mail en contactpersonen importeren naar de nieuwe krijg ik de melding dat ik niet van een ander GMail-account kan importeren, maar wel vanaf Hotmail of AOL of zelfs POP3 ???

Offline Luuk58

  • Lid
Re: Vraagjes over Google-accounts
« Reactie #13 Gepost op: 2011/03/25, 17:49:28 »
Hu? Ik heb hier gewoon meerdere Gmail-accounts in één account binnenstromen hoor. Waar, en hoe probeer je het te importeren?

Re: Vraagjes over Google-accounts
« Reactie #14 Gepost op: 2011/03/25, 20:32:40 »
Via Instellingen>>>Accounts en import

Verder ben ik er wel uit zo. Picasaweb kan alleen via een klein omweggetje, maar goed, het is beter dan helemaal niet. Bedankt zover mensen :) Nu alleen nog die e-mail importeren...

Re: Vraagjes over Google-accounts
« Reactie #15 Gepost op: 2011/03/25, 20:57:47 »
@Vistaus,

Hoe ik het een tijdje geleden heb gedaan...

Mail
In oude account via instellingen pop geactiveerd en in nieuwe account dit adres toegevoegd. Kun je ook zo instellen dat je via je nieuwe account nog mail vanuit je oude adres kunt verzenden.

Contactpersonen
In oude account contactpersonen exporteren naar bestand en in nieuwe account importeren.

YouTube
Ik heb de video's uit mijn oude account toegevoegd als favoriet bij mijn nieuwe account. Anders zul je alles moeten downloaden met een extension in je browser en opnieuw uploaden.

Picasa
Is lastiger. Heb ik zelf niet veel op staan, alles ouder dan een jaar gaat er bij mij af. Misschien dat je het met Picasa op de desktop kunt synchroniseren en dan daarna weer met je nieuwe account synchroniseren?

Als je je oude account verwijdert dan verdwijnt ook de bijbehorende content, op deze manier blijft die staan en kun je die nog gebruiken. Als naar verloop van tijd die content niet meer relevant is kun je alsnog je account verwijderen.
« Laatst bewerkt op: 2011/03/25, 20:59:25 door DirkJan »

Offline Luuk58

  • Lid
Re: Vraagjes over Google-accounts
« Reactie #16 Gepost op: 2011/03/25, 21:00:45 »
Wat DirkJan zegt! Zo moet je het dus doen. Je POP3 instellen voor ál je mail op je oude account, dan die POP3 binnen laten stromen op je nieuwe account. Kan een paar dagen duren tot alle mailtjes verwerkt zijn (bij mij duurde het een week, duizenden meeltjes :S) maar werkt prima! :)

Re: Vraagjes over Google-accounts
« Reactie #17 Gepost op: 2011/03/25, 21:13:01 »
@Dirkjan: Dankjewel :) Met Picasa was ik al mee bezig om het op die manier te doen.
YouTube is geen doen, want dan moet ik meer dan 1000 video's die bij mijn favorieten staan van de ene naar de andere doen, en dat is gewoon niet te doen.
Die mail ben ik je dankbaar voor, ga ik zo doen :)
Jij ook dank Luuk :)