Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nieuwe Ubuntu compatible PC  (gelezen 803 keer)

MF_TIMO

  • Gast
Nieuwe Ubuntu compatible PC
« Gepost op: 2007/10/16, 15:08:04 »
Hallo,

Ik heb een nieuwe PC nodig en ik zag dus allemaal PC's die volgens mij te duur geprijsd waren voor wat ze eigenlijk moeten kosten (wat ook zo was, betaalde 700 euro voor een vergelijkbaar systeem van wat ik nu heb gekozen en deze is beter). Dus nu heb ik zelf een PC samen gesteld die naar mijn idee helemaal Linux (Ubuntu) compatible is. Maar nou ben ik ook al niet een expert op Linux gebied.

Asus M2N-X,
AMD Athlon™ 64 X2 6000+,
GeiL 2 GB DDR2-800 Kit,
XFX 8600 GT/620 Fatal1ty (is een iets betere kaart dan de 8600 GT/620, 100 mhz meer en word passief gekoeld (de normale kaart word niet standaard gekoeld als ik het goed heb),
160 GB SATA2 Harddisk,
CS-323, (kan iemand me uitleggen wat dat is?)
AOpen DH16D2P (DVD/speler)
Scythe Kaze-White LED,
Trust PW-5500 Pro PSU Dual Fan (één 80mm en de ander 92mm),
Sharkoon Case ventilator LED Blauw,

Dit alles bij elkaar kost € 558,70. In mijn ogen niet teveel, maar ik weet niet zoveel van PC's af laat staan hoe duur iets moet zijn

Ik heb wel express geen ATI kaart genomen omdat toevallig weet (dit dan weer wel) dat Linux nog niet zo lang geleden pas drivers heeft uitgebracht en ik ga liever niet door te veel moeite (plus XFX GeForce klinkt veel cooler XD)

Ik ben dus van plan Ubuntu erop te zetten (Dual Boot, Windows/Ubuntu) en dat word dus waarschijnlijk de nieuwste versie (die binnenkort uitkomt als ik me goed herinner, of die net is uitgekomen). Het liefst heb ik ook Beryl, Compiz etc etc. erbij maar dat zal vast wel compatible zijn als Ubuntu ook erop werkt (als het dat dan ook doet).

Tips over wat er in de PC zit zelfs (los van Ubuntu) zijn ook welkom aangezien ik het in elkaar heb gezet naar mijzelf. En ik weet niet zo veel van PC's af. Dus het kan zijn dat ik misschien iets beters kan krijgen voor dezelfde prijs of maar een klein beetje extra geld.


Bedankt alvast,
Timothy

Nieuwe Ubuntu compatible PC
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/16, 15:48:13 »
http://forum.ubuntu-nl.org/topic/14088
Misschien is dit een interessant lijntje?
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

MF_TIMO

  • Gast
Nieuwe Ubuntu compatible PC
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/16, 16:48:57 »
Mwah, zien er niet slecht uit maar heb toch liever de 6000+ processor en 8600GT videokaart (ATI heb ik zelf ooit problemen mee gehad op Windows O_O wilde gewoon niet werken).

Nog een vraagje, is mijn moederboard wel goed? Is een andere misschien een beter idee? (ik heb het allemaal van Alternate, misschien handiger om dan daar te kijken voor andere).