Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Brasero sluit af na op branden te hebben geklikt  (gelezen 3318 keer)

Offline DennisEhv

  • Lid
Brasero sluit af na op branden te hebben geklikt
« Gepost op: 2010/11/17, 21:44:54 »
Hallo allemaal


ik ben benieuwd wat ik er aan kan doen, ik heb nml het volgende; Ik wilde een AVI film branden en ik klik dat bestand aan in brasero. Heel netjes laat hij die film om klaar te zetten om te branden. Vervolgens klik ik op Branden, en dan sluit Brasero af zonder ook maar iets te doen :S

Wat doe ik fout??? zijn er instellingen die ik over het hoofd gezien heb?


groet Dennis

Re: Brasero sluit af na op branden te hebben geklikt
« Reactie #1 Gepost op: 2010/11/17, 21:50:10 »
Kan je een terminal openen(onder Hulpmiddelen) en daar in typen brasero Dan opent Brasero Nu herhaal je wat je eerder probeerde te doen, als het fout gaat zie je dit in de terminal, kan je die meldingen hier plaatsen.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline DennisEhv

  • Lid
Re: Brasero sluit af na op branden te hebben geklikt
« Reactie #2 Gepost op: 2010/11/17, 22:21:15 »
Ik heb precies gedaan wat er uitgelegd is door Gijsbert, en hierbij een kopie wat de terminal aangeeft.

To run a command as administrator (user "root"), use "sudo <command>".
See "man sudo_root" for details.

dennis@dennis-P5K:~$ brasero

** (brasero:2764): WARNING **: ERROR loading background pix : Openen van bestand ‘/usr/share/brasero/logo.png’ mislukt: Bestand of map bestaat niet


(brasero:2764): GLib-CRITICAL **: g_variant_builder_end: assertion `is_valid_builder (builder)' failed

(brasero:2764): GLib-CRITICAL **: g_variant_get_type: assertion `value != NULL' failed

(brasero:2764): GLib-CRITICAL **: g_variant_type_is_array: assertion `g_variant_type_check (type)' failed

(brasero:2764): GLib-CRITICAL **: g_variant_get_type_string: assertion `value != NULL' failed

GLib-ERROR **: g_variant_new: expected array GVariantBuilder but the built value has type `(null)'
aborting...
Afgebroken

Re: Brasero sluit af na op branden te hebben geklikt
« Reactie #3 Gepost op: 2010/11/17, 23:39:37 »
Doe hetzelfde nog eens alleen het commando wordt gksudo brasero en geef een ENTER Nu moet je, je wachtwoord invoeren, hier zie je niks van, gewoon blind intypen en een ENTER geven. Krijg je nu ook foutmeldingen?
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline elendil

  • Lid
Re: Brasero sluit af na op branden te hebben geklikt
« Reactie #4 Gepost op: 2010/11/18, 01:58:46 »
Kan Dennis niet beter Brasero verwijderen en opnieuw installeren?


-=[ Not all those who wander are lost ]=-

Re: Brasero sluit af na op branden te hebben geklikt
« Reactie #5 Gepost op: 2010/11/18, 10:53:48 »
elendil, dat kan altijd nog. Eerst eens kijken waar de fout zit, wellicht iets met de rechten. :)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline elendil

  • Lid
Re: Brasero sluit af na op branden te hebben geklikt
« Reactie #6 Gepost op: 2010/11/18, 11:05:29 »
Hmm, je hebt gelijk Gijsbert, zo kunnen we er van leren.


-=[ Not all those who wander are lost ]=-

Offline DennisEhv

  • Lid
Re: Brasero sluit af na op branden te hebben geklikt
« Reactie #7 Gepost op: 2010/11/18, 22:32:53 »
Zoals gezegt zo gedaan haha gksudo brasero ingetypt en netjes de stappen afgegaan

dennis@dennis-P5K:~$ gksudo brasero

(brasero:1946): GLib-CRITICAL **: g_variant_builder_end: assertion `is_valid_builder (builder)' failed
ogo.png’ mislukt: Bestand of map bestaat niet

(brasero:1946): GLib-CRITICAL **: g_variant_get_type: assertion `value != NULL' failed

(brasero:1946): GLib-CRITICAL **: g_variant_type_is_array: assertion `g_variant_type_check (type)' failed

(brasero:1946): GLib-CRITICAL **: g_variant_get_type_string: assertion `value != NULL' failed

GLib-ERROR **: g_variant_new: expected array GVariantBuilder but the built value has type `(null)'
aborting...


Ik heb 2 HDD's in deze pc zitten, 1 waar windows op staat en de andere Ubuntu... die films staan op de windows schijf omdat ik wel via ubuntu op de hdd van windows kan komen. Maar ik kan niet op de hdd van ubuntu komen als ik in windows zit. Dus dacht ik slim te zijn om dus alle documenten op de windows schijf te laten staan zodat ik zowel in windows als in ubuntu gebruikt er van kan maken. Zou dit enigszins een probleem kunnen wezen? (heb ik dit laatste een beetje duidelijk uitgelegd)

Re: Brasero sluit af na op branden te hebben geklikt
« Reactie #8 Gepost op: 2010/11/18, 23:27:41 »
Ga eens naar de map waar het bestand staat met de terminal en start brassero daar op. Navigeren met de terminal gaat zo even als voorbeeld
cd Downloads/Films en hierna start je Brassero op met brassero.
Werkt dit ook niet, installeer K3b eens, werkt deze wel?
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline vilamar

  • Lid
Re: Brasero sluit af na op branden te hebben geklikt
« Reactie #9 Gepost op: 2010/11/19, 06:56:48 »
Dennis, heb je de laatste updates van Ubuntu binnengehaald ?
Hier had ik er in Ubuntu 10.10 ook last van maar na de recente updates was het opgelost.


Offline JvH

  • Lid
Re: Brasero sluit af na op branden te hebben geklikt
« Reactie #10 Gepost op: 2010/11/19, 09:05:52 »
Er is in ieder geval alvast een bugmelding van:
https://bugs.launchpad.net/brasero/+bug/646377

Offline DennisEhv

  • Lid
Re: Brasero sluit af na op branden te hebben geklikt
« Reactie #11 Gepost op: 2010/11/19, 23:38:08 »
dennis@dennis-P5K:~$ cd video's
> brasero
> cd brasero
>
Dit is wat ik gedaan heb, maarre nee helaas... hij wilt dan geen brasero opstarten.

Dit is net zo ingewikkelt als het installeren van een gedownloaded programma in ubuntu

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Brasero sluit af na op branden te hebben geklikt
« Reactie #12 Gepost op: 2010/11/20, 01:45:50 »
Door dat aanhalingsteken ' denkt de terminal dat je een naam in wil tikken die uit meerdere onderdelen bestaat. Hij stopt dan pas bij het volgende aanhalingsteken.
Je kan dit omzeilen door het teken te "escapen" door er een \ voor te zetten.
cd video\'s wordt het dan.
Hetzelfde geldt ook voor spaties en een aantal andere leestekens in een naam.

Het makkelijkste is om de tab-toets te gebruiken.
cd video<tab> vult de rest dan automatisch aan.

Offline DennisEhv

  • Lid
Re: Brasero sluit af na op branden te hebben geklikt
« Reactie #13 Gepost op: 2010/11/20, 18:18:02 »
Nope, ook dan zeurt ie over dat de bestand of map niet gevonden kan worden.

klopt mijn installatie wel...

dit geprobeerd
dennis@dennis-P5K:~$ cd '/home/dennis/video's'
> cd brasero
>

En dit geprobeerd
dennis@dennis-P5K:~$ cd /home/dennis/video\'s
bash: cd: /home/dennis/video's: Bestand of map bestaat niet
dennis@dennis-P5K:~$





Re: Brasero sluit af na op branden te hebben geklikt
« Reactie #14 Gepost op: 2010/11/20, 19:00:14 »
Ten eerste moet Video's met een hoofdletter, net als bijv. de map Download's
Dan in de terminal
gijs@gijs-desktop:~$ cd Video\'s  <--- Je staat al in je home map met de prompt, daarom alleen cd Video\'s
gijs@gijs-desktop:~/Video's$  <--- Dan staat de prompt hierachter.
Vervolgens type je daar achter brasero,
Zo dus gijs@gijs-desktop:~/Video's$ brasero   als het goed is opent brasero, zo niet krijg je in de terminal weer de zelfde foutmelding.
« Laatst bewerkt op: 2010/11/20, 19:01:57 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline DennisEhv

  • Lid
Re: Brasero sluit af na op branden te hebben geklikt
« Reactie #15 Gepost op: 2010/11/20, 21:36:33 »
Bedankt Gijsbert



Dat is tenminste duidelijke taal zoals jij het uitlegt. In de prompt van Windows is het niet hoofdlettergevoelig. Dus heb ik daar geen enkele aandacht aan besteed.
Maar helaas maakt dat niets uit voor het branden. Want voor alsnog krijg ik de zelfde foutmelding zodra ik op branden wil klikken.

dennis@dennis-P5K:~$ cd Video\'s
dennis@dennis-P5K:~/Video's$ brasero

** (brasero:2181): WARNING **: ERROR loading background pix : Openen van bestand ‘/usr/share/brasero/logo.png’ mislukt: Bestand of map bestaat niet


(brasero:2181): GLib-CRITICAL **: g_variant_builder_end: assertion `is_valid_builder (builder)' failed

(brasero:2181): GLib-CRITICAL **: g_variant_get_type: assertion `value != NULL' failed

(brasero:2181): GLib-CRITICAL **: g_variant_type_is_array: assertion `g_variant_type_check (type)' failed

(brasero:2181): GLib-CRITICAL **: g_variant_get_type_string: assertion `value != NULL' failed

GLib-ERROR **: g_variant_new: expected array GVariantBuilder but the built value has type `(null)'
aborting...
Afgebroken
dennis@dennis-P5K:~/Video's$

K3B kan ik helaas niet testen, want die pikt geen MP4 bestanden
« Laatst bewerkt op: 2010/11/20, 22:03:11 door DennisEhv »

Offline DennisEhv

  • Lid
Re: Brasero sluit af na op branden te hebben geklikt
« Reactie #16 Gepost op: 2010/11/20, 22:02:33 »
Dat K3B geen MPEG 4 kent, is niet zo'n groot probleem. Ik converteer het naar een AVI bestan met Transmageddon. Hopend dat me probleem is opgelost. K3B ziet er wel een stuk mooier eruit als Brasero haha.


Re: Brasero sluit af na op branden te hebben geklikt
« Reactie #17 Gepost op: 2010/11/20, 22:58:35 »
Ik vind persoonlijk K3b ook mooier dan Brasero, welke ik nog wel een enkele keer gebruik.
Wat ik nog kan bedenken om Brasero aan de gang te krijgen:
1) Ga naar Systeem>Beheer>Gebruikers en Groepen>Je wachtwoord invullen>Selecteer een gebruiker>Geavanceerde instellingen>Tabblad Gebruikers rechten>Zorg ervoor dat: Mag gebruik maken van cd-rom stations en Video apparaten gebruiken is aangevinkt. En vink eventueel aan wat jij nog wilt.
2)  Klik nu bij Gebruikers en Groepen op Groepen beheren. Selecteer een groep en kijk of je als gebruiker erbij staat, anders je zelf toevoegen. Kijk in ieder geval bij de groepen cd-rom en video of je daarbij staat.
3) Installeer Brasero overnieuw in Synaptic, staat onder Systeem>Beheer>Synaptic
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.