Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Eduroam/Hanze WLAN] Certificaat; van .cer naar .crt  (gelezen 2436 keer)

Nuker

  • Gast
[Eduroam/Hanze WLAN] Certificaat; van .cer naar .crt
« Gepost op: 2007/10/19, 10:17:13 »
Hallo Nederlanders,

Ik heb Ubuntu op mijn laptop staan en ik zou natuurlijk ook graag op de Hanze Hogeschool draadloos willen internetten. Alleen heb je een certificaat nodig, en het beschikbare certificaat is alleen voor Windows en Mac OS X. Ik heb al veel zitten zoeken maar daar werd ik niet echt wijzer van. Ook heb ik contact opgenomen met de ICT Helpdesk maar die hadden geen geconverteerd certificaat. De email van ICT helpdesk:

Citaat
Onderstaande bericht hebben we een tijdje geleden ontvangen van een medestudent.
Wellicht dat je daar iets aan hebt.
 
Er zijn mensen die linux gebruiken op hun laptop, met de volgende wpa_supplicant configuratie kunnen deze ook op het wireless netwerk komen. Bijgevoegd is het geconverteerde certificaat.
Ik hoop dat jullie dit op de wireless website kunnen plaatsen.
 

---> /etc/wpa_supplicant.conf
ctrl_interface=/var/run/wpa_supplicant
ctrl_interface_group=0
eapol_version=1
ap_scan=1
fast_reauth=1
network={
        ssid="hanze"
        key_mgmt=IEEE8021X
        eap=TLS PEAP
        auth_alg=OPEN
        phase2="auth=MSCHAPV2"
        identity="@hanze.nl"
        password=""
        ca_cert="/etc/1x/Hanze.crt"
}
<---
Ze zijn dus dat geconverteerde certificaat kwijt geraakt.  8)7
Het is een .cer bestand en zoals ik opmaak uit de ontvangen email moet het een .crt bestand worden. Hoe doe ik dit? Of zou iemand het, als het makkelijk is, even voor mij willen doen. Mijn Linux kennis is niet al te groot, maar met een HOWTO heb ik geen probleem.

mvg,

Brian

Trolleystad

  • Gast
[Eduroam/Hanze WLAN] Certificaat; van .cer naar .crt
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/19, 11:21:34 »
Hiervoor moet je wpa_supplicant instaleren. Vervolgens kun je die tekst in de config bestand gooien en maakt ie voor jou het certificaat aan en kun je je aanmelden. Op de HU Utrecht werken we met hetzelfde systeem. Werkte altijd perfect bij mij.

Nuker

  • Gast
[Eduroam/Hanze WLAN] Certificaat; van .cer naar .crt
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/19, 11:30:01 »
Bedankt voor je snelle antwoord. Ik heb dus niks nodig met het bestaande (.cer) certificaat? Ik zal het eens proberen aankomende maandag. Nogmaals bedankt :)