Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ACER Chromebook 15 CB3-532-C3MX en Lubuntu, kan dat?  (gelezen 2722 keer)

Offline rico70

  • Lid
Re: ACER Chromebook 15 CB3-532-C3MX en Lubuntu, kan dat?
« Reactie #25 Gepost op: 2017/09/29, 10:23:19 »
want dit is natuurlijk geen laptop, maar een chromebook.
Een Chromebook is wel degelijk een laptop, maar een laptop is geen Chromebook ....

Offline Aaron

  • Lid
Re: ACER Chromebook 15 CB3-532-C3MX en Lubuntu, kan dat?
« Reactie #26 Gepost op: 2017/09/29, 10:39:37 »
Test gedaan met 3.0 USBeetje stick.
De 64 bits Ubuntu liep niet echt lekker.... de 32 bits 16.04 Ubuntu wel dus ik kan mijn Lu of Xu wel vergeten....

Bedankt allen en het kan, los er naast  maar als ik ga lopen en verplaatsen is een USB kwetsbaar en zit al met kapot moederbord  van afgebroken  gat.   Dat was in 2015....
Daarom nu even op Micro SD over zetten,   de 32 Gb koste maar €10,- bij de Aldi dus niet zeggen dat Action goedkoper is!
Heb ik tenminste een Dual boot  Chrome/Ubuntu boek.


Offline RikRik

  • Lid
Re: ACER Chromebook 15 CB3-532-C3MX en Lubuntu, kan dat?
« Reactie #27 Gepost op: 2017/09/29, 10:58:53 »
Cloud?   Als ik daar een filmpje of zo zet en laat jullie ophalen,  dan de  (r)overheid dat straks via hun 1 januari 2018 sleepnet dat nog bijhouden en controleren want  ik kan overal ter wereld daar dingen opzetten en weer ophalen.

Hoe bewijs is dat het mijn Chromebook is?   Er staat Acer op een geen Aaron!
Verder heb ik net een Gmail adres voor deze aangemaakt, omdat alle normale namen gebruikt waren maar even een woord gebruikt dat op vele forums tot *** worden omgezet!
Ja een  scheldwoordtt@gmail.com is nog wel vindbaar en toegestaan, je kunt daar vergif op in nemen!


Bovenstaande is niet mijn gekozen adres maar voorbeeeld.

Ik gebruik al heel lang de cloud, in mijn beleving een uiterst prettige en veilige manier om  bestanden bewaren. In het bedrijfsleven worden vrijwel nooit meer bestanden opgeslagen op de interne HD van een pc, de angst voor data-verlies is te groot, er wordt gebruik gemaakt van een server. In de thuissituatie is een server meestal niet aanwezig, ik maak gebruik wel gebruik van servers, OneDrive Goodle Drive, Dropbox ..de moderne manier om je bestanden veilig op te slaan. De wet sleepnet, geeft instanties toestemming om  je interne HD te bekijken en je internetgedrag te volgen, dus als de privacy je erg hoog zit, vertrek naar een onbewoond eiland en neem vooral je mobieltje niet mee (grappig bedoeld, die laatste opmerking)  btw ik reageer alleen op deze topic vanwege gezondheidsproblemen ..

Offline Aaron

  • Lid
Re: ACER Chromebook 15 CB3-532-C3MX en Lubuntu, kan dat?
« Reactie #28 Gepost op: 2017/10/02, 17:16:26 »
Retour afzender!

Ja, hij is weer de deur uit,  na 3x laden kwam ik verder dan eerste 2 keren maar 3.2 uren is geen 10 uren die ze beloven.
Ooit voor E bike, ja fietsen horen hier niet maar die Ali Express batterijen waren ook gratis omdat die 18650  cellen geen 4500 maar tussen de 800 en 1600 mAh leverden....

Ook deze is dus 2e keus, en bovendien een geurtje, beetje branderig en van de USB poorten was 1 niet werkend,  zag er goed uit maar geen contact....

Leuk apparaat maar gewoon binnen 1 week terug omdat hij niet heeft gedaan wat opgegeven was.
Ik wil geen herstelde USB  en accu    maar gewoon iets wat redelijk in de buurt komt van opgave.
Als ze 10 uren beloven moet je eerste week wel 7 uren tenminste kunnen halen en ik haalde maar 1/3 van opgave!

Dus jammer, zoek wel verder,  ik ben toch niet Gek!

Offline Aaron

  • Lid
Re: ACER Chromebook 15 CB3-532-C3MX en Lubuntu, kan dat?
« Reactie #29 Gepost op: 2017/10/04, 14:44:42 »
Kreeg mail dat gezien de genoemde defecten  herstel lastig zal worden en lang kan duren,
heb het geld terug aangeklikt en belofte is binnen enkele dagen.

Nu weer zoeken naar een betere voordelige want  het zag er goed uit, maar andere was niet meer leverbaar!
Netjes opgelost dus!