Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kan iemand helpen met Internet everywhere van Mobistar?  (gelezen 27699 keer)

Re: Kan iemand helpen met Internet everywhere van Mobistar?
« Reactie #25 Gepost op: 2008/12/27, 10:20:45 »
ik vond nog wel dit topic icm de vodavone driver die veel schijnt te ondersteunen:

http://www.emich.be/nl/2008/08/24/uw-3g-modem-aansluiten-op-de-acer-aspire-one-asus-eee-pc/

Ik ben nu op mijn computer begonnen met de uitleg van chris te volgen, dat gaat over die internet everywhere, vandaar dat ik dat wil proberen. Ik heb volgens de uitleg eerst die usb_mideswitch en vodafone_mobile_connect geïnstalleerd (gedownload en dan installeren).

 Ik zal hier zetten wat ik in de terminal heb gedaan. Voor een stuk lukt het dus, alleen krijg ik een foutmelding met het laatste commando:

els@els-desktop:~$ sudo
usage: sudo -h | -K | -k | -L | -l | -V | -v
usage: sudo [-bEHPS] [-p prompt] [-u username|#uid] [VAR=value]
            {-i | -s | <command>}
usage: sudo -e [-S] [-p prompt] [-u username|#uid] file ...
els@els-desktop:~$ sudo wget https://forge.betavine.net/frs/download.php/269/vodafone-mobile-connect-card-driver-for-linux-2.0.beta3-ALL-i386-installer.run
[sudo] password for els:
--10:13:15--  https://forge.betavine.net/frs/download.php/269/vodafone-mobile-connect-card-driver-for-linux-2.0.beta3-ALL-i386-installer.run
           => `vodafone-mobile-connect-card-driver-for-linux-2.0.beta3-ALL-i386-installer.run'
Herleiden van forge.betavine.net... 62.105.171.199
Verbinding maken met forge.betavine.net|62.105.171.199|:443... verbonden.
HTTP-verzoek is verzonden; wachten op antwoord... 200 OK
Lengte: 15.479.768 (15M) [application/binary]

100%[====================================>] 15.479.768     1.12M/s    ETA 00:00

10:13:29 (1.10 MB/s) - 'vodafone-mobile-connect-card-driver-for-linux-2.0.beta3-ALL-i386-installer.run' opgeslagen [15479768/15479768]

els@els-desktop:~$ sudo chmod +x vodafone-mobile-connect-card-driver-for-linux-2.0.beta3-ALL-i386-installer.run
els@els-desktop:~$ chmod +x vodafone-mobile-connect-card-driver-for-linux-2.0.beta3-ALL-i386-installer.run
chmod: toegangsrechten van `vodafone-mobile-connect-card-driver-for-linux-2.0.beta3-ALL-i386-installer.run' veranderen: Bewerking niet toegestaan
els@els-desktop:~$ sudo ./vodafone-mobile-connect-card-driver-for-linux-2.0.beta3-ALL-i386-installer.run
Verifying archive integrity... All good.
Uncompressing vmccdfl-2.0.beta3...
Copying files to /opt/vmc...
Configuring the system...
Toevoegen groep `vmc' (GID 1001)...
Klaar.
Installing direct access...
Insert users allowed to use this application (space separated): els

Installation complete!

Use vodafone-mobile-connect-card-driver-for-linux command or the direct access in your Internet menu in order to run the application.
els@els-desktop:~$ vodafone-mobile-connect-card-driver-for-linux
Fontconfig warning: "/etc/fonts/conf.d/53-monospace-lcd-filter.conf", line 17: invalid constant used : lcdfilterlegacy


Deze foutmelding krijg ik bij dat commando vodafone-mobile-connect-card-driver-for-linux:

Vodafone Mobile Connect Card driver for Linux needs the following files and dirs with some specific permissions in order to work properly: /opt/vmc/etc/ppp/peers should be readable and writtable by group vmc

Ik heb het net nog eens geprobeerd door sudo vodafone-mobile-connect-card-driver-for-linux te typen. Dan gaat het venstertje open van die device selection. Ik kan daar echter niet dat van "Known devices" aanduiden. Enkel dat daaronder waar je zelf iets moet intypen en ik ken daar niks van.

Als je mij op weg kan helpen hiermee en met die foutmelding zou ik héél blij zijn. Alvast bedankt.
« Laatst bewerkt op: 2008/12/27, 10:24:40 door Els Stevens »

Re: Kan iemand helpen met Internet everywhere van Mobistar?
« Reactie #26 Gepost op: 2008/12/28, 09:37:48 »
Hallo, is er iemand die mij kan helpen met de foutmeldingen in de commando 's? Ik zou graag die stick laten werken in Linux.

Alvast vriendelijk bedankt voor de hulp.

Groetjes,

Els

Offline Drummies

  • Lid
Re: Kan iemand helpen met Internet everywhere van Mobistar?
« Reactie #27 Gepost op: 2008/12/28, 10:13:42 »

Citaat van: Els Stevens
Vodafone Mobile Connect Card driver for Linux needs the following files and dirs with some specific permissions in order to work properly: /opt/vmc/etc/ppp/peers should be readable and writtable by group vmc

lees/schrijf rechten moeten volgens bovenstaande info worden aangepast voor de groep vmc

Voor wie?   Welke permissies?    Wat te doen?
u = user/owner
g = group
o = others
a = all   r = read
w = write
x = execute   + = permissie toevoegen
- = permissie afnemen
= = alleen permissies instellen, die aangeven zijn (met uitzondering van de standaard ingestelde permissies).

- Volledige toegang voor iedereen:
#chmod 777 <bestandsnaam>
#chmod 'a+rwx' <bestandsnaam>


- Volledige toegang voor de eigenaar en groep, maar anderen kunnen alleen lezen en uitvoeren
#chmod 775 <bestandsnaam>
#chmod 'ug=rwx,o=rx' <bestandsnaam>


- Volledige toegang voor de eigenaar, maar de groep en anderen kunnen alleen lezen en uitvoeren:
#chmod 755 <directory>
#chmod 'u=rwx,go=rx' <directory>


- Geen toegang voor groepen en anderen. De eigenaar mag alleen lezen en uitvoeren om te voorkomen dat er per ongeluk documenten gewijzigd of verwijderd worden:
#chmod 500 <directory>
#chmod 'u=rx,go-rwx' <directory>


- Alleen toegang tot lezen en schrijven voor de eigenaar en de groep, maar geen toegang voor anderen:
#chmod 660 <bestandsnaam>
#chmod 'ug=rw,o-rwx' <bestandsnaam>


Let er op dat in de bovenstaande voorbeelden een onderscheid wordt gemaakt tussen directories en bestanden. Men moet bijvoorbeeld voorzichtig omgaan met #chmod 777 bij een directory; wanneer deze map zodanig is ingesteld, kan het al snel misbruikt worden als een opendir. Voor een bestand is het alleen nodig, wanneer echt alle gebruikers er mee mogen werken.



Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Re: Kan iemand helpen met Internet everywhere van Mobistar?
« Reactie #28 Gepost op: 2008/12/28, 18:14:45 »
Hallo drummies,


bedankt voor de uitleg. Eerlijk gezegd snap ik er niet veel van. Ik ken niet veel van de commando 's, heb enkele dingen uitgeprobeerd en geraak geen stap verder.
Welk commando moet ik nu precies ingeven om te zorgen dat die bestanden waar de terminal het over heeft, bruikbaar worden om de stick aan het werk te krijgen? Ik begrijp er iets van maar niet veel.

Groetjes,

Els

Re: Kan iemand helpen met Internet everywhere van Mobistar?
« Reactie #29 Gepost op: 2008/12/29, 09:18:06 »
Dit heb ik gedaan, ik heb ondertussen de nieuwe versie van Ubuntu geïnstalleerd op de laptop, namelijk Ubuntu 8.10, Intrepid.

werner@werner-laptop:~$ sudo wget https://forge.betavine.net/frs/download.php/269/vodafone-mobile-connect-card-driver-for-linux-2.0.beta3-ALL-i386-installer.run
[sudo] password for werner:
--2008-12-29 09:10:42--  https://forge.betavine.net/frs/download.php/269/vodafone-mobile-connect-card-driver-for-linux-2.0.beta3-ALL-i386-installer.run
Herleiden van forge.betavine.net... 62.105.171.199
Verbinding maken met forge.betavine.net|62.105.171.199|:443... verbonden.
HTTP-verzoek is verzonden; wachten op antwoord... 200 OK
Lengte: 15479768 (15M) [application/binary]
Wordt geschreven naar: vodafone-mobile-connect-card-driver-for-linux-2.0.beta3-ALL-i386-installer.run

100%[======================================>] 15.479.768   939K/s   in 15s    

2008-12-29 09:10:58 (995 KB/s) - 'vodafone-mobile-connect-card-driver-for-linux-2.0.beta3-ALL-i386-installer.run' opgeslagen [15479768/15479768]

werner@werner-laptop:~$ chmod +x vodafone-mobile-connect-card-driver-for-linux-2.0.beta3-ALL-i386-installer.run
chmod: veranderen van toegangsrechten van `vodafone-mobile-connect-card-driver-for-linux-2.0.beta3-ALL-i386-installer.run': Bewerking niet toegestaan
werner@werner-laptop:~$ sudo chmod +x vodafone-mobile-connect-card-driver-for-linux-2.0.beta3-ALL-i386-installer.run
werner@werner-laptop:~$ sudo ./vodafone-mobile-connect-card-driver-for-linux-2.0.beta3-ALL-i386-installer.run
Verifying archive integrity... All good.
Uncompressing vmccdfl-2.0.beta3...
Copying files to /opt/vmc...
Configuring the system...
Toevoegen groep `vmc' (GID 1001)...
Klaar.
./post-install.sh: 64: /sbin/udevcontrol: not found
Installing direct access...
Insert users allowed to use this application (space separated): sudo  
id: sudo: Onbekende gebruiker
Invalid user sudo

Installation complete!

Use vodafone-mobile-connect-card-driver-for-linux command or the direct access in your Internet menu in order to run the application.
werner@werner-laptop:~$ vodafone-mobile-connect-card-driver-for-linux
Traceback (most recent call last):
  File "/opt/vmc/lib/python/site-packages/twisted/python/usage.py", line 333, in <lambda>
    fn = lambda name, value, m=method: m(value)
  File "/opt/vmc/lib/python/site-packages/twisted/application/app.py", line 276, in opt_reactor
    installReactor(shortName)
  File "/opt/vmc/lib/python/site-packages/twisted/application/reactors.py", line 78, in installReactor
    for installer in getReactorTypes():
  File "/opt/vmc/lib/python/site-packages/twisted/plugin.py", line 227, in getPlugins
    allDropins = getCache(package)
--- <exception caught here> ---
  File "/opt/vmc/lib/python/site-packages/twisted/plugin.py", line 178, in getCache
    provider = namedAny(module.__name__ + '.' + moduleName)
  File "/opt/vmc/lib/python/site-packages/twisted/python/reflect.py", line 357, in namedAny
    topLevelPackage = __import__(trialname)
  File "/usr/lib/python2.5/site-packages/twisted/plugins/cred_file.py", line 16, in <module>
    from twisted.cred.strcred import ICheckerFactory
exceptions.ImportError: No module named strcred
Traceback (most recent call last):
  File "/opt/vmc/lib/python/site-packages/twisted/python/usage.py", line 333, in <lambda>
    fn = lambda name, value, m=method: m(value)
  File "/opt/vmc/lib/python/site-packages/twisted/application/app.py", line 276, in opt_reactor
    installReactor(shortName)
  File "/opt/vmc/lib/python/site-packages/twisted/application/reactors.py", line 78, in installReactor
    for installer in getReactorTypes():
  File "/opt/vmc/lib/python/site-packages/twisted/plugin.py", line 227, in getPlugins
    allDropins = getCache(package)
--- <exception caught here> ---
  File "/opt/vmc/lib/python/site-packages/twisted/plugin.py", line 178, in getCache
    provider = namedAny(module.__name__ + '.' + moduleName)
  File "/opt/vmc/lib/python/site-packages/twisted/python/reflect.py", line 357, in namedAny
    topLevelPackage = __import__(trialname)
  File "/usr/lib/python2.5/site-packages/twisted/plugins/cred_memory.py", line 13, in <module>
    from twisted.cred.strcred import ICheckerFactory
exceptions.ImportError: No module named strcred
Traceback (most recent call last):
  File "/opt/vmc/lib/python/site-packages/twisted/python/usage.py", line 333, in <lambda>
    fn = lambda name, value, m=method: m(value)
  File "/opt/vmc/lib/python/site-packages/twisted/application/app.py", line 276, in opt_reactor
    installReactor(shortName)
  File "/opt/vmc/lib/python/site-packages/twisted/application/reactors.py", line 78, in installReactor
    for installer in getReactorTypes():
  File "/opt/vmc/lib/python/site-packages/twisted/plugin.py", line 227, in getPlugins
    allDropins = getCache(package)
--- <exception caught here> ---
  File "/opt/vmc/lib/python/site-packages/twisted/plugin.py", line 178, in getCache
    provider = namedAny(module.__name__ + '.' + moduleName)
  File "/opt/vmc/lib/python/site-packages/twisted/python/reflect.py", line 357, in namedAny
    topLevelPackage = __import__(trialname)
  File "/usr/lib/python2.5/site-packages/twisted/plugins/cred_unix.py", line 13, in <module>
    from twisted.cred.strcred import ICheckerFactory
exceptions.ImportError: No module named strcred
Traceback (most recent call last):
  File "/opt/vmc/lib/python/site-packages/twisted/python/usage.py", line 333, in <lambda>
    fn = lambda name, value, m=method: m(value)
  File "/opt/vmc/lib/python/site-packages/twisted/application/app.py", line 276, in opt_reactor
    installReactor(shortName)
  File "/opt/vmc/lib/python/site-packages/twisted/application/reactors.py", line 78, in installReactor
    for installer in getReactorTypes():
  File "/opt/vmc/lib/python/site-packages/twisted/plugin.py", line 227, in getPlugins
    allDropins = getCache(package)
--- <exception caught here> ---
  File "/opt/vmc/lib/python/site-packages/twisted/plugin.py", line 178, in getCache
    provider = namedAny(module.__name__ + '.' + moduleName)
  File "/opt/vmc/lib/python/site-packages/twisted/python/reflect.py", line 357, in namedAny
    topLevelPackage = __import__(trialname)
  File "/usr/lib/python2.5/site-packages/twisted/plugins/cred_anonymous.py", line 14, in <module>
    from twisted.cred.strcred import ICheckerFactory
exceptions.ImportError: No module named strcred
Traceback (most recent call last):
  File "/opt/vmc/bin/twistd", line 21, in <module>
    run()
  File "/opt/vmc/lib/python/site-packages/twisted/scripts/twistd.py", line 27, in run
    app.run(runApp, ServerOptions)
  File "/opt/vmc/lib/python/site-packages/twisted/application/app.py", line 374, in run
    config.parseOptions()
  File "/opt/vmc/lib/python/site-packages/twisted/application/app.py", line 354, in parseOptions
    usage.Options.parseOptions(self, options)
  File "/opt/vmc/lib/python/site-packages/twisted/python/usage.py", line 177, in parseOptions
    self.__dispatch[optMangled](optMangled, arg)
  File "/opt/vmc/lib/python/site-packages/twisted/python/usage.py", line 333, in <lambda>
    fn = lambda name, value, m=method: m(value)
  File "/opt/vmc/lib/python/site-packages/twisted/application/app.py", line 276, in opt_reactor
    installReactor(shortName)
  File "/opt/vmc/lib/python/site-packages/twisted/application/reactors.py", line 80, in installReactor
    installer.install()
  File "/opt/vmc/lib/python/site-packages/twisted/application/reactors.py", line 60, in install
    namedAny(self.moduleName).install()
  File "/opt/vmc/lib/python/site-packages/twisted/internet/gtk2reactor.py", line 270, in install
    installReactor(reactor)
  File "/opt/vmc/lib/python/site-packages/twisted/internet/main.py", line 24, in installReactor
    "reactor already installed"
AssertionError: reactor already installed
werner@werner-laptop:~$ sudo wget https://forge.betavine.net/frs/download.php/269/vodafone-mobile-connect-card-driver-for-linux-2.0.beta3-ALL-i386-installer.run
--2008-12-29 09:13:21--  https://forge.betavine.net/frs/download.php/269/vodafone-mobile-connect-card-driver-for-linux-2.0.beta3-ALL-i386-installer.run
Herleiden van forge.betavine.net... 62.105.171.199
Verbinding maken met forge.betavine.net|62.105.171.199|:443... verbonden.
HTTP-verzoek is verzonden; wachten op antwoord... 200 OK
Lengte: 15479768 (15M) [application/binary]
Wordt geschreven naar: vodafone-mobile-connect-card-driver-for-linux-2.0.beta3-ALL-i386-installer.run.1

100%[======================================>] 15.479.768  1,02M/s   in 15s    

2008-12-29 09:13:36 (1,00 MB/s) - 'vodafone-mobile-connect-card-driver-for-linux-2.0.beta3-ALL-i386-installer.run.1' opgeslagen [15479768/15479768]

werner@werner-laptop:~$ sudo chmod +x vodafone-mobile-connect-card-driver-for-linux-2.0.beta3-ALL-i386-installer.run
werner@werner-laptop:~$ sudo ./vodafone-mobile-connect-card-driver-for-linux-2.0.beta3-ALL-i386-installer.run
Verifying archive integrity... All good.
Uncompressing vmccdfl-2.0.beta3...
Copying files to /opt/vmc...
Configuring the system...
addgroup: De groep `vmc' bestaat reeds.
./post-install.sh: 64: /sbin/udevcontrol: not found
Installing direct access...
Insert users allowed to use this application (space separated): werner

Installation complete!

Use vodafone-mobile-connect-card-driver-for-linux command or the direct access in your Internet menu in order to run the application.

Als iemand een idee heeft hoe ik de stick aan de praat krijg, graag!

Re: Kan iemand helpen met Internet everywhere van Mobistar?
« Reactie #30 Gepost op: 2008/12/29, 09:29:39 »
Ik zie nu dat je bij de internetverbinding, bovenaan rechts op de werkbalk, bij dat computertje, kan klikken en andere netwerken kan instellen. Moet ik misschien om die stick te kunnen laten werken, daar een draadloos netwerk aanduiden? Als je zo 'n netwerk aanduid, krijg je een kadertje te zien met gegevens over dat netwerk. Je moet dan een sleutel ingeven. Kan dat misschien de manier zijn om de Mobistar Everywhere stick aan het werk te krijgen?

Re: Kan iemand helpen met Internet everywhere van Mobistar?
« Reactie #31 Gepost op: 2008/12/29, 09:34:22 »
Ik zie nu dat je bij de internetverbinding, bovenaan rechts op de werkbalk, bij dat computertje, kan klikken en andere netwerken kan instellen. Moet ik misschien om die stick te kunnen laten werken, daar een draadloos netwerk aanduiden? Als je zo 'n netwerk aanduid, krijg je een kadertje te zien met gegevens over dat netwerk. Je moet dan een sleutel ingeven. Kan dat misschien de manier zijn om de Mobistar Everywhere stick aan het werk te krijgen?
lijkt me wel.

Re: Kan iemand helpen met Internet everywhere van Mobistar?
« Reactie #32 Gepost op: 2008/12/29, 18:17:15 »
Volgende keuzes zie ik als ik met de linkermuistoets klik op die 2 computerschermkes:

auto eth0
Daaronder staat in 't lichtgrijs draadloos netwerk
usr5461

Kan iemand mij misschien zeggen wat van beide dingen ik moet aanduiden? En wat die sleutel is, of als ik nog meer dingen moet ingeven, want ik ken niks van sleutels op de computer. Dat wou ik graag eerst weten voordat ik verder nog iets probeer.

Groetjes,

Els

Offline Drummies

  • Lid
Re: Kan iemand helpen met Internet everywhere van Mobistar?
« Reactie #33 Gepost op: 2008/12/29, 19:57:51 »
Volgende keuzes zie ik als ik met de linkermuistoets klik op die 2 computerschermkes:

auto eth0
Daaronder staat in 't lichtgrijs draadloos netwerk
usr5461
Groetjes,
Els

open onder systeem>>voorkeuren....network configuration vervolgens zie bijlage bij de 1e bijlage kiezen mobiel breedband + toevoegen,bij de 2e bijlage kiezen voor gsm verbinding¨s bij de laatste bijlage je gegevens invullen,lijkt mij

« Laatst bewerkt op: 2008/12/29, 20:06:48 door Drummies »
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Re: Kan iemand helpen met Internet everywhere van Mobistar?
« Reactie #34 Gepost op: 2008/12/29, 20:16:44 »
Dag Drummies,


ik kreeg het eerste scherm goed, maar dat tweede heb ik niet gezien. Wel een heel kleine wizard maar ik heb niet dat scherm gehad waarin je kon kiezen om een gsm-verbinding te maken. Heb je enig idee hoe dat komt? Ik heb in het lijstje dat je kreeg, waar je het land en de gsm-provider moest opgeven, België aangeduid en als provider Mobistar (personal)

Groetjes,

Els

Offline Drummies

  • Lid
Re: Kan iemand helpen met Internet everywhere van Mobistar?
« Reactie #35 Gepost op: 2008/12/29, 20:40:26 »
waarschijnlijk krijg je dat lijstje te zien omdat de GlobeSurfer (USB) in je usb poort zit,hoe je gegevens moet instellen.........geen idee,is dit niet te achterhalen op de site van mobistar misschien leveren ze telefonisch support

mobistar.be]
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Re: Kan iemand helpen met Internet everywhere van Mobistar?
« Reactie #36 Gepost op: 2008/12/29, 21:28:55 »
Wat ik ook doe, het wil niet werken. Zou dat misschien kunnen werken als je windows in een virtual machine er op zet? Ik heb gisteren windows Vista op de laptop gezet, deze morgen wou ik daar Ubuntu 8.10 bij zetten. Toen had ik echter problemen met de partities te maken. Ik kon maar 3 partities maken. De Windows is er af gegaan, ik kon zelfs geen swap stukje maken. Ik begrijp niet goed hoe dat kwam en kon de partities ook niet kleiner maken. Anders had ik Windows en Ubuntu er op gezet. Hoe kan je uitzoeken op welke partitie Windows dan staat, als je de partitiebewerker krijgt van Ubuntu 8.10? Want we gaan woensdagmorgen naar zee en zouden graag de laptop meenemen, zodat we met die Mobistarstick op internet kunnen en dat we in Linux dvd 's kunnen afspelen.

Offline ivo

  • Lid
Re: Kan iemand helpen met Internet everywhere van Mobistar?
« Reactie #37 Gepost op: 2008/12/29, 22:00:52 »

Hallo, wij hebben gisteren in de Mobistarwinkel "Internet everywhere" gekocht.


Ik werd getriggered door het bericht van Arie, waarin ie schrijft;

Antwoord #15, 2008/12/26, 11:05:10   Citaat
Huawei E220 geeft geen problemen, Option is problematisch

Waaruit ik concludeerde dat je de Option versie hebt.

En daarop vond ik dit;

http://pario.no/2008/07/19/configure-telenor-mobile-broadband-using-ubuntu/

Met aan het eind een succes melding dat het binnen 10 minuten werkte.
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Re: Kan iemand helpen met Internet everywhere van Mobistar?
« Reactie #38 Gepost op: 2008/12/30, 06:21:29 »
Hallo,


ik zal hier zetten wat ik gedaan heb. De helft ervan werkt niet, het begint al met dat eerste ding dat je moet downloaden. Ik kom altijd maar op forums terecht waar ik niks kan downloaden.  Ik weet ook niet wat compileren is, daar word ook iets van gezegd. Wat ik allemaal gedaan heb weet ik niet, ik weet wel dat er vanalles om te downloaden niet te vinden was, ik kwam meermaals op pagina 's waarop staat dat dat niet meer bestaat... Om wanhopig van te worden. Ik snap niet waarom het zo moeilijk is om dingen die ze maken ook voor Linux te maken. Die stomme dictatuur van Windows ook altijd.

heb je ook de hso driver geinstalleerd?
http://www.pharscape.org/hso.html
die moet je compileren

Hier loopt het al verkeerd. Op die website kan ik niet downloaden, er staat wel een link om te downloaden, als ik daar op klik word ik naar een forum gestuurd.

Als ik de modeswitch wil starten, krijg ik dit te zien:

werner@werner-laptop:~$ usb_modeswitch

 * usb_modeswitch: tool for controlling "flip flop" mode USB devices
 * Version 0.9.4 (C) Josua Dietze 2008
 * Works with libusb 0.1.12 and probably other versions

Looking for target devices
 No target device found
Looking for default devices
 No default device found. Is it connected? Bye

van de volgengende site moet je usb_modeswitch en usb_modeswitch.conf downloaden
de .conf file moet in /etc komen te staan
evt vendor en product id aanpassen voor jou modem
deze kan je vinden met lsusb als je modem in de computer zit

Dat opslaan in /etc ging niet, ik kreeg direct een foutmelding dat het daar niet gaat, iets met rechten ofzo.

werner@werner-laptop:~$

Dit moest je ook hebben, dat wil ook niks doen:
werner@werner-laptop:~$ libusb
bash: libusb: opdracht niet gevonden

werner@werner-laptop:~$ sudo apt-get install build-essential
[sudo] password for werner:
Pakketlijsten worden ingelezen... Klaar
Boom van vereisten wordt opgebouwd       
De status informatie wordt gelezen... Klaar
De volgende extra pakketten zullen geïnstalleerd worden:
  dpkg-dev g++ g++-4.3 libstdc++6-4.3-dev patch
Voorgestelde pakketten:
  debian-keyring g++-multilib g++-4.3-multilib gcc-4.3-doc libstdc++6-4.3-dbg
  libstdc++6-4.3-doc diff-doc
De volgende NIEUWE pakketten zullen geïnstalleerd worden:
  build-essential dpkg-dev g++ g++-4.3 libstdc++6-4.3-dev patch
0 pakketten opgewaardeerd, 6 pakketten nieuw geïnstalleerd, 0 te verwijderen en 204 niet opgewaardeerd.
Er moeten 6203kB aan archieven opgehaald worden.
Door deze operatie zal er 21,3MB extra schijfruimte gebruikt worden.
Wilt u doorgaan [J/n]? j
Ophalen:1 http://be.archive.ubuntu.com intrepid/main libstdc++6-4.3-dev 4.3.2-1ubuntu11 [1354kB]
Ophalen:2 http://be.archive.ubuntu.com intrepid/main g++-4.3 4.3.2-1ubuntu11 [4128kB]
Ophalen:3 http://be.archive.ubuntu.com intrepid/main g++ 4:4.3.1-1ubuntu2 [1444B]
Ophalen:4 http://be.archive.ubuntu.com intrepid/main patch 2.5.9-5 [100kB]
Ophalen:5 http://be.archive.ubuntu.com intrepid/main dpkg-dev 1.14.20ubuntu6 [612kB]
Ophalen:6 http://be.archive.ubuntu.com intrepid/main build-essential 11.4 [7172B]
6203kB opgehaald in 3s (1588kB/s)
Selecteren van voorheen niet geselecteerd pakket libstdc++6-4.3-dev.
(Database inlezen ... 103761 bestanden en mappen geïnstalleerd.)
Uitpakken van libstdc++6-4.3-dev (uit .../libstdc++6-4.3-dev_4.3.2-1ubuntu11_i386.deb) ...
Selecteren van voorheen niet geselecteerd pakket g++-4.3.
Uitpakken van g++-4.3 (uit .../g++-4.3_4.3.2-1ubuntu11_i386.deb) ...
Selecteren van voorheen niet geselecteerd pakket g++.
Uitpakken van g++ (uit .../g++_4%3a4.3.1-1ubuntu2_i386.deb) ...
Selecteren van voorheen niet geselecteerd pakket patch.
Uitpakken van patch (uit .../patch_2.5.9-5_i386.deb) ...
Selecteren van voorheen niet geselecteerd pakket dpkg-dev.
Uitpakken van dpkg-dev (uit .../dpkg-dev_1.14.20ubuntu6_all.deb) ...
Selecteren van voorheen niet geselecteerd pakket build-essential.
Uitpakken van build-essential (uit .../build-essential_11.4_i386.deb) ...
Processing triggers for man-db ...
Instellen van patch (2.5.9-5) ...
Instellen van dpkg-dev (1.14.20ubuntu6) ...
Instellen van libstdc++6-4.3-dev (4.3.2-1ubuntu11) ...
Instellen van g++-4.3 (4.3.2-1ubuntu11) ...
Instellen van g++ (4:4.3.1-1ubuntu2) ...

Instellen van build-essential (11.4) ...
werner@werner-laptop:~$ uname -r.
uname: invalid option -- '.'
Typ 'uname --help' voor meer informatie.
werner@werner-laptop:~$ sudo apt-get install linux-headers-`uname -r`
Pakketlijsten worden ingelezen... Klaar
Boom van vereisten wordt opgebouwd       
De status informatie wordt gelezen... Klaar
De volgende pakketten zullen opgewaardeerd worden:
  linux-headers-2.6.27-7-generic
1 pakketten opgewaardeerd, 0 pakketten nieuw geïnstalleerd, 0 te verwijderen en 203 niet opgewaardeerd.
Er moeten 621kB aan archieven opgehaald worden.
Door deze operatie zal er 0B extra schijfruimte gebruikt worden.
Ophalen:1 http://be.archive.ubuntu.com intrepid-updates/main linux-headers-2.6.27-7-generic 2.6.27-7.16 [621kB]
621kB opgehaald in 0s (1123kB/s)               
(Database inlezen ... 104660 bestanden en mappen geïnstalleerd.)
Voorbereiden om linux-headers-2.6.27-7-generic 2.6.27-7.14 te vervangen (door .../linux-headers-2.6.27-7-generic_2.6.27-7.16_i386.deb) ...
Uitpakken van vervangende linux-headers-2.6.27-7-generic ...
Instellen van linux-headers-2.6.27-7-generic (2.6.27-7.16) ...
Examining /etc/kernel/header_postinst.d.
run-parts: executing /etc/kernel/header_postinst.d/nvidia-common

werner@werner-laptop:~$ sudo /etc/hso_connect.sh down
sudo: /etc/hso_connect.sh: command not found
werner@werner-laptop:~$

werner@werner-laptop:~$ sudo apt-get install build-essential
[sudo] password for werner:
Pakketlijsten worden ingelezen... Klaar
Boom van vereisten wordt opgebouwd       
De status informatie wordt gelezen... Klaar
De volgende extra pakketten zullen geïnstalleerd worden:
  dpkg-dev g++ g++-4.3 libstdc++6-4.3-dev patch
Voorgestelde pakketten:
  debian-keyring g++-multilib g++-4.3-multilib gcc-4.3-doc libstdc++6-4.3-dbg
  libstdc++6-4.3-doc diff-doc
De volgende NIEUWE pakketten zullen geïnstalleerd worden:
  build-essential dpkg-dev g++ g++-4.3 libstdc++6-4.3-dev patch
0 pakketten opgewaardeerd, 6 pakketten nieuw geïnstalleerd, 0 te verwijderen en 204 niet opgewaardeerd.
Er moeten 6203kB aan archieven opgehaald worden.
Door deze operatie zal er 21,3MB extra schijfruimte gebruikt worden.
Wilt u doorgaan [J/n]? j
Ophalen:1 http://be.archive.ubuntu.com intrepid/main libstdc++6-4.3-dev 4.3.2-1ubuntu11 [1354kB]
Ophalen:2 http://be.archive.ubuntu.com intrepid/main g++-4.3 4.3.2-1ubuntu11 [4128kB]
Ophalen:3 http://be.archive.ubuntu.com intrepid/main g++ 4:4.3.1-1ubuntu2 [1444B]
Ophalen:4 http://be.archive.ubuntu.com intrepid/main patch 2.5.9-5 [100kB]
Ophalen:5 http://be.archive.ubuntu.com intrepid/main dpkg-dev 1.14.20ubuntu6 [612kB]
Ophalen:6 http://be.archive.ubuntu.com intrepid/main build-essential 11.4 [7172B]
6203kB opgehaald in 3s (1588kB/s)
Selecteren van voorheen niet geselecteerd pakket libstdc++6-4.3-dev.
(Database inlezen ... 103761 bestanden en mappen geïnstalleerd.)
Uitpakken van libstdc++6-4.3-dev (uit .../libstdc++6-4.3-dev_4.3.2-1ubuntu11_i386.deb) ...
Selecteren van voorheen niet geselecteerd pakket g++-4.3.
Uitpakken van g++-4.3 (uit .../g++-4.3_4.3.2-1ubuntu11_i386.deb) ...
Selecteren van voorheen niet geselecteerd pakket g++.
Uitpakken van g++ (uit .../g++_4%3a4.3.1-1ubuntu2_i386.deb) ...
Selecteren van voorheen niet geselecteerd pakket patch.
Uitpakken van patch (uit .../patch_2.5.9-5_i386.deb) ...
Selecteren van voorheen niet geselecteerd pakket dpkg-dev.
Uitpakken van dpkg-dev (uit .../dpkg-dev_1.14.20ubuntu6_all.deb) ...
Selecteren van voorheen niet geselecteerd pakket build-essential.
Uitpakken van build-essential (uit .../build-essential_11.4_i386.deb) ...
Processing triggers for man-db ...
Instellen van patch (2.5.9-5) ...
Instellen van dpkg-dev (1.14.20ubuntu6) ...
Instellen van libstdc++6-4.3-dev (4.3.2-1ubuntu11) ...
Instellen van g++-4.3 (4.3.2-1ubuntu11) ...
Instellen van g++ (4:4.3.1-1ubuntu2) ...

Instellen van build-essential (11.4) ...
werner@werner-laptop:~$ uname -r.
uname: invalid option -- '.'
Typ 'uname --help' voor meer informatie.
werner@werner-laptop:~$ sudo apt-get install linux-headers-`uname -r`
Pakketlijsten worden ingelezen... Klaar
Boom van vereisten wordt opgebouwd       
De status informatie wordt gelezen... Klaar
De volgende pakketten zullen opgewaardeerd worden:
  linux-headers-2.6.27-7-generic
1 pakketten opgewaardeerd, 0 pakketten nieuw geïnstalleerd, 0 te verwijderen en 203 niet opgewaardeerd.
Er moeten 621kB aan archieven opgehaald worden.
Door deze operatie zal er 0B extra schijfruimte gebruikt worden.
Ophalen:1 http://be.archive.ubuntu.com intrepid-updates/main linux-headers-2.6.27-7-generic 2.6.27-7.16 [621kB]
621kB opgehaald in 0s (1123kB/s)               
(Database inlezen ... 104660 bestanden en mappen geïnstalleerd.)
Voorbereiden om linux-headers-2.6.27-7-generic 2.6.27-7.14 te vervangen (door .../linux-headers-2.6.27-7-generic_2.6.27-7.16_i386.deb) ...
Uitpakken van vervangende linux-headers-2.6.27-7-generic ...
Instellen van linux-headers-2.6.27-7-generic (2.6.27-7.16) ...
Examining /etc/kernel/header_postinst.d.
run-parts: executing /etc/kernel/header_postinst.d/nvidia-common

werner@werner-laptop:~$ sudo /etc/hso_connect.sh down
sudo: /etc/hso_connect.sh: command not found
werner@werner-laptop:~$ sudo apt-get install build-essential
[sudo] password for werner:
Pakketlijsten worden ingelezen... Klaar
Boom van vereisten wordt opgebouwd       
De status informatie wordt gelezen... Klaar
build-essential is reeds de nieuwste versie.
0 pakketten opgewaardeerd, 0 pakketten nieuw geïnstalleerd, 0 te verwijderen en 203 niet opgewaardeerd.
werner@werner-laptop:~$ uname -r.
uname: invalid option -- '.'
Typ 'uname --help' voor meer informatie.
werner@werner-laptop:~$ sudo apt-get install linux-headers-`uname -r`
Pakketlijsten worden ingelezen... Klaar
Boom van vereisten wordt opgebouwd       
De status informatie wordt gelezen... Klaar
linux-headers-2.6.27-7-generic is reeds de nieuwste versie.
linux-headers-2.6.27-7-generic is ingesteld voor handmatige installatie.
0 pakketten opgewaardeerd, 0 pakketten nieuw geïnstalleerd, 0 te verwijderen en 203 niet opgewaardeerd.
werner@werner-laptop:~$ tar zxf hso-1.6.tar.gz
tar: hso-1.6.tar.gz: Functie open() is mislukt: Bestand of map bestaat niet
tar: Fout is niet herstelbaar -- tar sluit nu af.
tar: Child returned status 2
tar: Uitgestelde afbreking na eerdere fouten
werner@werner-laptop:~$
werner@werner-laptop:~$ sudo dpkg -i hsolink_1.0.46-1_i386.deb
dpkg: fout bij afhandelen van hsolink_1.0.46-1_i386.deb (--install):
 kan archief niet benaderen: Bestand of map bestaat niet
Fouten gevonden tijdens behandelen van:
 hsolink_1.0.46-1_i386.deb
werner@werner-laptop:~$ sudo dpkg -i hsoconnect_1.1.61_all.debsudo aptitude install build-essential
dpkg: fout bij afhandelen van hsoconnect_1.1.61_all.debsudo (--install):
 kan archief niet benaderen: Bestand of map bestaat niet
dpkg: fout bij afhandelen van aptitude (--install):
 kan archief niet benaderen: Bestand of map bestaat niet
dpkg: fout bij afhandelen van install (--install):
 kan archief niet benaderen: Bestand of map bestaat niet
dpkg: fout bij afhandelen van build-essential (--install):
 kan archief niet benaderen: Bestand of map bestaat niet
Fouten gevonden tijdens behandelen van:
 hsoconnect_1.1.61_all.debsudo
 aptitude
 install
 build-essential
werner@werner-laptop:~$ sudo aptitude install build-essential
Pakketlijsten worden ingelezen... Klaar
Boom van vereisten wordt opgebouwd       
De status informatie wordt gelezen... Klaar
Uitgebreide statusinformatie aan het lezen     
Initialiseren van pakketstatussen... Klaar
Er zullen geen pakketten worden geïnstalleerd, opgewaardeerd of verwijderd.
0 pakketten opgewaardeerd, 0 nieuwe geïnstalleerd, 0 te verwijderen en 203 niet opwaarderen.
Heb 0B archieven nodig. Na uitpakken zal 0B worden gebruikt.
Schrijven van uitgebreide statusinformatie... Klaar
Pakketlijsten worden ingelezen... Klaar           
Boom van vereisten wordt opgebouwd       
De status informatie wordt gelezen... Klaar
Uitgebreide statusinformatie aan het lezen     
Initialiseren van pakketstatussen... Klaar

werner@werner-laptop:~$ tar xfz hso-udev.tar.gz
tar: hso-udev.tar.gz: Functie open() is mislukt: Bestand of map bestaat niet
tar: Fout is niet herstelbaar -- tar sluit nu af.
tar: Child returned status 2
tar: Uitgestelde afbreking na eerdere fouten
werner@werner-laptop:~$ sudo tar xfz hso-1.2.tar.gz
tar: hso-1.2.tar.gz: Functie open() is mislukt: Bestand of map bestaat niet
tar: Fout is niet herstelbaar -- tar sluit nu af.
tar: Child returned status 2
tar: Uitgestelde afbreking na eerdere fouten
werner@werner-laptop:~$
werner@werner-laptop:~$ tar zxf hso-1.6.tar.gz
tar: hso-1.6.tar.gz: Functie open() is mislukt: Bestand of map bestaat niet
tar: Fout is niet herstelbaar -- tar sluit nu af.
tar: Child returned status 2
tar: Uitgestelde afbreking na eerdere fouten
werner@werner-laptop:~$ sudo apt-get install linux-headers-`uname -r`
Pakketlijsten worden ingelezen... Klaar
Boom van vereisten wordt opgebouwd       
De status informatie wordt gelezen... Klaar
linux-headers-2.6.27-7-generic is reeds de nieuwste versie.
0 pakketten opgewaardeerd, 0 pakketten nieuw geïnstalleerd, 0 te verwijderen en 203 niet opgewaardeerd.
werner@werner-laptop:~$ tar zxf hso-1.6.tar.gz
tar: hso-1.6.tar.gz: Functie open() is mislukt: Bestand of map bestaat niet
tar: Fout is niet herstelbaar -- tar sluit nu af.
tar: Child returned status 2
tar: Uitgestelde afbreking na eerdere fouten
werner@werner-laptop:~$ sudo tar zxf hso-1.6.tar.gz
tar: hso-1.6.tar.gz: Functie open() is mislukt: Bestand of map bestaat niet
tar: Fout is niet herstelbaar -- tar sluit nu af.
tar: Child returned status 2
tar: Uitgestelde afbreking na eerdere fouten
werner@werner-laptop:~$



Re: Kan iemand helpen met Internet everywhere van Mobistar?
« Reactie #39 Gepost op: 2008/12/30, 09:20:47 »
Ondertussen heb ik op de laptop Windows Vista kunnen installeren en ook Ubuntu 8.10. Deze avond moet ik alles nog verder instellen zodat we morgen de laptop mee kunnen nemen voor een paar dagen vakantie aan de zee. Nu vista er op staat, moeten we op internet geraken met die stick (daar ben ik nu mee bezig) en moeten we in Ubuntu dvd 's kunnen afspelen.

Groetjes,

Els

Offline zappa

  • Lid
    • http://www.c3c.be
Re: Kan iemand helpen met Internet everywhere van Mobistar?
« Reactie #40 Gepost op: 2008/12/30, 11:03:51 »
Hallo Els,

"Installing direct access...
Insert users allowed to use this application (space separated): sudo 
id: sudo: Onbekende gebruiker
Invalid user sudo"

-> Na insert users... zet daar eens werner ipv sudo.
Nu staat het vermoed ik allemaal ingesteld, maar niemand mag het gebruiken...
Als je meerdere gebruikers hebt op de laptop, zet dan ook de andere, bv. :

werner els

Ik weet niet of dit alles zal fixen, maar good luck ;-)

Re: Kan iemand helpen met Internet everywhere van Mobistar?
« Reactie #41 Gepost op: 2008/12/30, 19:33:49 »
Dag zappa,


ik heb al zoveel uitgeprobeerd dat ik niet eens meer goed weet waar ik dat ding moet gaan zoeken waar jij het over hebt, waar dat commando voor is :-)

Ik ben nu aan 't proberen op mijn computer, om Virtualbox aan de praat te krijgen en daar eens Vista op te proberen installeren. Alleen krijg ik een foutmelding terwijl de dvd waar Windows Vista op staat, in het station zit: "Fatal: Noo bootable medium found, system halted".

Weet iemand misschien hoe dat komt?

Groetjes,

Els

Offline zappa

  • Lid
    • http://www.c3c.be
Re: Kan iemand helpen met Internet everywhere van Mobistar?
« Reactie #42 Gepost op: 2009/01/02, 17:43:19 »
1 - In vitualbox zal je enkel dan met windowprogramma's kunnen werken in de box zelf. Niet echt handig dus. Je kan dat groepenbeheer en gebruikersbeheer terugvinden in de 'menu' ergens. (Ik zeg ergens, want ik heb kde, in het Engels ;-)) Maar staat er ergens, anders herinstalleer, en als hij er naar vraagt, zet dan de user, zijnde werner.

2 - Is het er eentje die je zelf gebrand hebt? Je moet als image branden, niet als data...