Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: internetverbinding valt steeds weg  (gelezen 1478 keer)

internetverbinding valt steeds weg
« Gepost op: 2018/04/13, 15:42:18 »
Hey,
sinds een paar dagen valt mijn internet regelmatig weg. Het is niet at ik geen internet heb maar de computer onthoudt mijn verbnding niet meer moet telkens opnieuw inloggen en modem opzetten. Hoe kan ik dat verhelpen?
Met vriedelijke groeten Aquino

nahjo

  • Gast
Re: internetverbinding valt steeds weg
« Reactie #1 Gepost op: 2018/04/13, 16:05:42 »
Als dat bij mij gebeurt dan doe ik alles, maar dan ook alles wat maar met het netwerk te doen heeft, van de stroom dus echt helemaal uit.
En dan vanaf kabelmodem tot computer per onderdeel weer onder power brengen. Het kan een oplossing zijn maar zonder garantie  ;)


Re: internetverbinding valt steeds weg
« Reactie #2 Gepost op: 2018/04/13, 16:14:49 »
Normaal onthoudt hij de verbinding nu moet ik alles opstarten en modem opzetten. Sinds begin van de week. Dus in principe doe ik al een deel van de oplossing .

nahjo

  • Gast
Re: internetverbinding valt steeds weg
« Reactie #3 Gepost op: 2018/04/13, 16:24:24 »
Normaal onthoudt hij de verbinding nu moet ik alles opstarten en modem opzetten. Sinds begin van de week. Dus in principe doe ik al een deel van de oplossing .
Ja dat is een deel maar wat zit er allemaal tussen? Router? Wifi? Nogmaals zonder garantie.
Het kan ook stervende hardware zijn maar misschien ook de buren met betere wifi.

Re: internetverbinding valt steeds weg
« Reactie #4 Gepost op: 2018/04/14, 12:06:15 »
Als dat bij mij gebeurt dan doe ik alles, maar dan ook alles wat maar met het netwerk te doen heeft, van de stroom dus echt helemaal uit.
En dan vanaf kabelmodem tot computer per onderdeel weer onder power brengen. Het kan een oplossing zijn maar zonder garantie  ;)

+1  ^-^
En dan 1 voor 1 opstarten tot dat helemaal opgestart is. Dan pas de volgende stap.

Je zou ook eens kunnen proberen of het met kabel ook zo is.
Zeker met de vele wifi's vandaag de dag. Als (veel) buren op hetzelfde wifi-kanaal zitten of maar net eentje er naast, tjah dan .......  :| Een vrij kanaaltje instellen helpt dan vaak.
« Laatst bewerkt op: 2018/04/14, 12:09:07 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore