Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: core2duo + 8800 gts: xserver crash  (gelezen 1857 keer)

zorofroozo

  • Gast
core2duo + 8800 gts: xserver crash
« Gepost op: 2007/07/22, 14:19:22 »
hey

Ik ben aan het proberen ubuntu 7.04 draaiende te krijgen op een nieuwe pc. Dit eigenlijk om zo een beetje een tutorial te maken die we bij tones kunnen gebruiken om linux pc's te gaan leveren. Kwestie om zo een beetje op de linux markt in te pikken en niet achter te blijven bij andere winkels.

Nu ik heb thuis een nieuwe computter met een 8800gts staan, en dacht, laten we het hier eens op probere.

De instal is vlekkeloos verlopen (alternate instal disk) maar eenmaal als ik via systeem, ..., restricted drivers. De hardware axelleratie heb aangezet en ubuntu zelf de driver heeft gedownload en geconfigureerd, liep het mis.

ik heb al : "sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg" gedraait, maar ik krijg het scherm niet goed, of ik nu vga of nvidia kies, met of zonder framebuffer, het wil niet werken. Heb ook al simple, medium en advanced beeldscherminstellingen geprobeerd maar da werkt ook niet.

moet ik mischien mijn conf aanpassen? ik weet dat ik dat met mijn ati kaart in den tijd heb moeten doen. Misch dri afzetten ofzoiets.

Offline Soul-Sing

  • Lid
core2duo + 8800 gts: xserver crash
« Reactie #1 Gepost op: 2007/07/22, 14:59:40 »
ik geloof dat monkwarrior de nieuwste (beta) drivers van de nvidia-site heeft gehaald om deze nukkige hardware aan de praat te krijgen. er zijn dus probl. met de 8800 gts....gebruik de zoekfunctie op dit forum maar.


zorofroozo

  • Gast
core2duo + 8800 gts: xserver crash
« Reactie #3 Gepost op: 2007/07/22, 20:45:58 »
goed, ik check monkwarior ff, en zal xresprobe instalere

zorofroozo

  • Gast
core2duo + 8800 gts: xserver crash
« Reactie #4 Gepost op: 2007/07/22, 20:52:02 »
heb xresprobe proberen te instalere via: "sudo apt-get install xresprobe", maar die was blijkbaar reeds geinstalleerd.

ik ga eens de nv driver kieze.

[Edit]: net nv gekoze, dat werkt. Dat is de opensource driver vrees ik hé?

Offline Soul-Sing

  • Lid
core2duo + 8800 gts: xserver crash
« Reactie #5 Gepost op: 2007/07/22, 21:12:56 »
Citaat van: zorofroozo
heb xresprobe proberen te instalere via: "sudo apt-get install xresprobe", maar die was blijkbaar reeds geinstalleerd.

ik ga eens de nv driver kieze.

[Edit]: net nv gekoze, dat werkt. Dat is de opensource driver vrees ik hé?
yep, geen 3d acceleratie, en met zo'n kaart........

zorofroozo

  • Gast
core2duo + 8800 gts: xserver crash
« Reactie #6 Gepost op: 2007/07/22, 21:18:57 »
ik heb de driver van de nvidia site afgehaald en ga dat probere adhv dit http://forum.ubuntu-nl.org/topic/12118

Offline Soul-Sing

  • Lid
core2duo + 8800 gts: xserver crash
« Reactie #7 Gepost op: 2007/07/22, 21:22:09 »
Citaat van: zorofroozo
ik heb de driver van de nvidia site afgehaald en ga dat probere adhv dit http://forum.ubuntu-nl.org/topic/12118
mooi vinny3Ddamag is erg op dreef in dat topic :)
Citaat
als dat gedaan is download je de driver nvidia-linux-x86-100.14.11-pkg1.run  naar je bureaublad ( dat gaat vanzelf)

ga dan naar systeem    beheer    synaptic    kies zoeken en type  libc6 dev
zeg ja markeren en installeren

terug naar terminal    sudo /etc/init.d/gdm stop

dan   ctrl  alt      f2

dan ga je inloggen naam en paswoord

dan doe je         cd Desktop    enter
daarna               sudo sh  nvidia-linux-x86-100.14.11-pkg1.run     enter

dan doorloop je gewoon de install van nvidia   gewoon altijd ja ja ja enz

als dit gedaan is doe je sudo /etc/init.d/gdm start  

daar kan je terug inloggen en nadien zal je dat probleem niet meer hebben als je terug opstart

zorofroozo

  • Gast
core2duo + 8800 gts: xserver crash
« Reactie #8 Gepost op: 2007/07/22, 22:39:02 »
alles werkt, maar als ik bv naar rgrfm.be ga, dan zegt ie dat mijn flash plugin verouderd is. [edit] gefixt via de vt4 site ^^ gewoon daar instal missing plugins gedaan

een tweede probleem is dat ik audio cd's wil laten autorunnen met amarok: dit heb ik geprobeerd via systeem->voorkeuren->verwiselbare stations en media, en de opdracht in "amarok audiocd:/media/cdrom0" te veranderen

maar dit werkte niet, kent iemand het commando? ik krijg het niet gegoogled.

ook, toen ik mijn externe hd aankoppelde zag ie em, maar toen ik hem ontkoppelde. en dan uitzetten en daarna weer aanzette zag ie em niet meer. is zal hem moeten mounte, maar hoe vind ik het mountpoint?

Offline Soul-Sing

  • Lid
core2duo + 8800 gts: xserver crash
« Reactie #9 Gepost op: 2007/07/23, 09:34:18 »
voor de externe harddisk. probeer eens: sudo mount '/media/Externe HDD'
voor mount info: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=283131

trouwens ik zou voor je restvragen een apart topic maken. heb je nu geen problemen meer met de drivers voor je graf. kaart?


zorofroozo

  • Gast
core2duo + 8800 gts: xserver crash
« Reactie #11 Gepost op: 2007/07/23, 11:00:27 »
ok, ik zal een nieuwe topic aanmaken voor mijn autorun probleem . Bedankt

er mag een slotje op