Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Programma na verwijderen Wine blijft staan  (gelezen 1160 keer)

Offline Do

  • Lid
[OPGELOST] Programma na verwijderen Wine blijft staan
« Gepost op: 2010/03/08, 20:14:42 »
Hallo,

Vorige week ben ik begonnen met Ubuntu 9.10. Speciaal hiervoor is een ouwe pc afgestoft om er eerst maar eens maar mee te oefenen.
Ik wou proberen om een programma voor Windows van DVDvideosoft te laten draaien met behulp van Wine. In dat programma werkte het copy-paste verhaal niet, maargoed. Dat programma wilde ik dus weer verwijderen.
Bij Applicaties en dan Wine heb je de optie om het programma te 'uninstallen'. Dat heb ik vervolgens uitgevoerd. Het probleem wat ik trof is dat het programma nog steeds stond in de lijst van Wine(maar is niet meer op te starten). Vervolgens heb ik compleet Wine verwijdert. Alleen nu heb ik het probleem dat er onder Applicaties de map Wine aanwezig is met het programma van videosoft.

Nu hoop ik dat iemand mij kan helpen om dit in orde te krijgen. Alvast bedankt:)

Groeten,

Do
« Laatst bewerkt op: 2010/03/11, 14:55:41 door Do »

Re: Programma na verwijderen Wine blijft staan
« Reactie #1 Gepost op: 2010/03/08, 20:49:01 »
In je persoonlijke map staat nog een verborgen map .wine, let op de punt voor wine. Als je met Nautilus je persoonlijke map opent, dan druk je de toetsen CTRL+H in dit geeft de verborgen bestanden en mappen weer. Even naar beneden scrollen naar de map .wine en deze verwijderen. Verder open een terminal en type
sudo apt-get purge wine een ENTER geven, nu je wachtwoord intypen, zie je niets van, geen sterretjes o.i.d, geef weer een ENTER. As het goed is, is alles van Wine verwijdert.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Do

  • Lid
Re: Programma na verwijderen Wine blijft staan
« Reactie #2 Gepost op: 2010/03/08, 22:08:33 »
Bedankt voor je reactie Gijsbert. Het heeft heeft helaas niet geholpen. Onder het applications menu staat nog steeds de map Wine met de programma's erin. Die overigens niet opstarten of wat dan ook.

Re: Programma na verwijderen Wine blijft staan
« Reactie #3 Gepost op: 2010/03/08, 22:13:02 »
Dan iets radicaler, nou ja. Ga naar Systeem>Voorkeuren>Hoofdmenu>Toepassingen>Selecteer Wine en klik rechts op Verwijderen, is het nu weg?
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Programma na verwijderen Wine blijft staan
« Reactie #4 Gepost op: 2010/03/08, 22:15:45 »
In /home/gebruikersnaam/.local/share/applications staat ook nog een map wine. Heb je die al verwijderd?
En mocht er in menu Toepassingen nog steeds een verwijzing naar wine achterblijven, klik dan met de rechtermuisknop op menu Toepassingen en kies Menu's bewerken. Aan de rechterkant van het venster klik je met de rechtermuisknop op Wine en je kiest Verwijderen.

Offline Do

  • Lid
Re: Programma na verwijderen Wine blijft staan
« Reactie #5 Gepost op: 2010/03/08, 22:44:57 »
@ Gijsbert en Mikkel
Harstikke bedankt voor jullie hulp. Heb gedaan wat jullie beide zeiden en het is gelukt. Probleem is opgelost:)

Groeten,

Do