Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Mods die problemen hebben met offtopic  (gelezen 23348 keer)

Offline Tom

  • Lid
Re: Mods die problemen hebben met offtopic
« Reactie #125 Gepost op: 2010/07/12, 12:50:11 »
Neen Parasieten is niet de juiste benaming en dat brengt ons ook niet verder.
Dus laten wij het vriendelijk houden het ging verder toch zeer goed hier moet ik tot mijn grote verbazing vast stellen.
Grtz Tom.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline nomko

  • Lid
    • Ubuntu Linux Gebruiker Site
Re: Mods die problemen hebben met offtopic
« Reactie #126 Gepost op: 2010/07/12, 13:09:36 »
Neen Parasieten is niet de juiste benaming en dat brengt ons ook niet verder.
Dus laten wij het vriendelijk houden het ging verder toch zeer goed hier moet ik tot mijn grote verbazing vast stellen.
Grtz Tom.

Inderdaad Wanda, hier ging het nog rustig aan toe tot die opmerking van Pjotr. Enja, enkelen zullen zich daar aan storen en wat van zeggen. Zo zie je maar weer dat 1 opmerking van iemand de hele boel al verziekt.

Maar goed. Ben benieuwd eigenlijk hoe de mod's denken zelf denken over het off-topic gedeelte. En wat ze denken zelf er iets aan te kunnen doen. Ik heb al van diverse leden mooie oplossingen voorbij zien komen, maar nog niet iets constructiefs.

Ik vind dat mijn gedachte over dat de poster eerder verantwoordelijk is voor de postings dan de mod's een gedachte waar es goed over nagedacht moet worden. Het schoppen naar de mod's toe moet es een keer afgelopen zijn.
Om mezelf te citeren:
Citaat
Waarom moeten we elke keer zo lopen te zeuren over de mod's? Zij trachten toch zeker wel hier goed werk te verrichten. We lopen hun verantwoordelijk te houden voor zaken waar wijzelf verantwoordelijk voor zijn. Is het niet dat wij die onzinnige dingen posten in het off-topic rubriek? Is het niet wij die de problemen veroorzaken door sommige topics uit te laten monden in ordinaire "scheld en vloek" wedstrijden? Is het niet aan onszelf om na te denken over wat we willen posten? Of hebben we de mod's ook nodig om voor ons het denkwerk te doen die door onszelf gedaan moet worden??

Wil je de off-topic rubriek aanpakken, pak dan de mensen als eerste aan door ze bewust te maken van hun (post)gedrag. Maak ze bewust ervan dat onnodig posten extra belasting geeft op de server, dat het extra werk betekend voor de mod's, dat het reacties en discussies uitlokt die je niet wilt hebben op deze forum. Zullen we dan eerst eens beginnen met onszelf en kijken waar we onszelf kunnen verbeteren voordat we weer es ordinair tegen de mod's aan lopen te trappen?? Lijkt me toch beter.

Handige site voor de Ubuntu gebruiker:
https://sites.google.com/site/ubuntulinuxgebruiker
-------------------------
https://www.dropbox.com/referrals/NTQ4MzUwNDc5
-------------------------
Linux user number 515471
----------------------

Offline nomko

  • Lid
    • Ubuntu Linux Gebruiker Site
Re: Mods die problemen hebben met offtopic
« Reactie #127 Gepost op: 2010/07/12, 13:50:51 »
Die een na laatste zin van je eigen quote is een hele goede! Als we daar nu eens mee beginnen, dan komen we al een heel eind!

Het lost zich straks allemaal vanzelf op. Iedereen is wat eh.........bevangen van de warmte geweest en dan worden mensen uitbundiger en misschien wel wat kribbiger. Het komt allemaal goed.

Onder andere, maar was eerder bedoeld om onszelf bewust te maken van wat wel/niet gepost kan worden in het off-topic gedeelte.
Handige site voor de Ubuntu gebruiker:
https://sites.google.com/site/ubuntulinuxgebruiker
-------------------------
https://www.dropbox.com/referrals/NTQ4MzUwNDc5
-------------------------
Linux user number 515471
----------------------

Re: Mods die problemen hebben met offtopic
« Reactie #128 Gepost op: 2010/07/12, 14:12:02 »
Die een na laatste zin van je eigen quote is een hele goede! Als we daar nu eens mee beginnen, dan komen we al een heel eind!

Het lost zich straks allemaal vanzelf op. Iedereen is wat eh.........bevangen van de warmte geweest en dan worden mensen uitbundiger en misschien wel wat kribbiger. Het komt allemaal goed.
Wat en wanneer komt het allemaal goed Femke98 ???

Het gaat volgens mij over twee dingen zoals de TS aangeeft:
1) Kan je alles posten in Offtopic? Haal ik nog even het voorbeeld van de ronde pannenkoek erbij uit mijn eerdere schrijven.
2) Kunnen de Mods hiermee leven of niet?

Dit is alleen op te lossen door de regels te verscherpen voor offtopic, hierbij kan je het ene draadje niet openlaten en een ander zonder meer sluiten. Vandaar mijn voorstel, radicale actie, offtopic sluiten of een aparte plek toebedelen en zoals eerder geopperd afgeschermd naar buiten toe.(het www)
En of de Mods er mee kunnen leven? Dat moet je dan in het team overleggen, waar de mods deel van uit maken, toch ???
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Mods die problemen hebben met offtopic
« Reactie #129 Gepost op: 2010/07/12, 21:57:24 »
Ik heb nog eens achterover geleund, maar ga toch nog wat posten.

@Gijsbert, offtopic sluiten: nope. Een tandje harder modereren: ja, dat zou wel mijn voorkeur hebben.
Het lijkt me lastig om grenzen aan te gaan geven, in hoeverre een topic daar mag of niet. Offtopic opsplitsen heb ik al aangegeven, en dat is maar een idee. De community beslist uiteindelijk  ;)

Nog iets: ik heb een paar keer gelezen, dat er wordt gedacht dat offtopic gebruikt wordt om de postcount omhoog te krijgen. Uhmmm?  ??? Even voor mezelf sprekend: een postcount zegt mij he-le-maal niets. Ik heb zeer intelligente bijdrages gelezen van mensen met een postcount onder de 100. De eerste de beste die meent een 'status' aan zijn/haar postcount te ontlenen, die krijgt een pittige discussie, en dan sta ik vooraan.
Daarnaast, ik kan ook in het hulpverleningsstuk m'n postcount lekker omhoog krijgen, hoor. 'Goh, ik denk dat je een bug hebt'. 'Installeer het eens opnieuw, helpt dat?', 'Doe eens een memorytest, dan weten we wat meer'. Maar, draagt dit echt iets bij? Of, om met kabouter Wesley te spreken 'wat is daar het praktisch nut van?' ;)

Daarnaast: ik hoop, dat eenieder naast de avatars en nicknames zich ervan bewust blijft, dat al wat daarachter zit, een bonte verzameling mensen is. Van kinderen tot bejaarden, vanuit alle hoeken en gaten van Nederland en Vlaanderen, met de meest uiteenlopende achtergronden, mogelijkheden en beperkingen.

Dit draadje was gericht aan de mods. Van de club heeft Wanda zich gemeld met zijn openhartige mening, waarvoor nogmaals mijn respect. Vooral die opmerking dat hij zuchtend elke keer diverse mails moet openen met gemopper, is een teken aan de wand. En als dit een kwestie is van meer capaciteit, dan zou dit toch ook opgelost kunnen worden? Daarnaast geeft dit ook aan, dat een soort 'zelfmodereren' van TS'ers al niet zal gaan werken. Ik zou er geen voorstander van zijn, in ieder geval.

@Pjotr: ik meen te snappen wat je eigenlijk bedoelt. Ik zou het iets anders geformuleerd hebben  ;), en ik ben het niet helemaal met je eens, maar dat mag, toch?
Hulpverlening mag niet ondergesneeuwd raken, dat zou de eerste prioriteit moeten hebben. Als je dit bedoelt: yes.
Dat er mensen voornamelijk in offtopic bezig zijn, zegt me niet zoveel. Het zou zomaar kunnen, dat die op hele andere manieren bezig zijn zich nuttig te maken voor Linux/Ubuntu/OpenSource. Bijvoorbeeld, door actief dit te promoten in hun omgeving, door bezig te zijn met een website hieromtrent, of de Wiki (oh, ja dat moest ook nog), of door hulp te verlenen op een IRC kanaal. En ik vergeet vast nog wat. En dat zijn allemaal dingen die we hier niet zien...

Offtopic moet kunnen, en zeker blijven.
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline Thijsg

  • Lid
Re: Mods die problemen hebben met offtopic
« Reactie #130 Gepost op: 2010/07/12, 22:47:34 »
Asphyxia, +1.

Laat ik maar even peilen: zou het nut hebben om extra moderatoren aan te nemen en de boel op te splitsen? Dus alle discutabele bijdragen gaan naar moderator X, alle verwijderingen naar Y, alle splitsingen naar Z?

Re: Mods die problemen hebben met offtopic
« Reactie #131 Gepost op: 2010/07/12, 22:49:16 »
Asphyxia, +1.

Laat ik maar even peilen: zou het nut hebben om extra moderatoren aan te nemen en de boel op te splitsen? Dus alle discutabele bijdragen gaan naar moderator X, alle verwijderingen naar Y, alle splitsingen naar Z?

IMHO absoluut niet.
Gewoon houden zoals het is, evt. sommige onzinnige topics in de gaten houden, maar verder gewoon niks veranderen. Het is goed zoals het is.

Offline Thijsg

  • Lid
Re: Mods die problemen hebben met offtopic
« Reactie #132 Gepost op: 2010/07/12, 22:50:43 »
Dat is ook mijn mening, maar we moeten de klachten van moderator Tom ook niet negeren.

Re: Mods die problemen hebben met offtopic
« Reactie #133 Gepost op: 2010/07/12, 23:08:34 »
Het is hier al een paar keer gezegd, soms met veel, soms met weinig woorden: als "we" allemaal eens wat minder op de man speelden en wat meer op de bal, dan zouden zelfs de meest onzinnige draadjes niet ontsporen (want gewoon verdwijnen door gebrek aan input) en kunnen we gewoon verder doen zoals we bezig zouden moeten zijn: af en toe wat helpen als je klak er naar staat, af en toe wat cafépraat verkopen, af en toe wat diepzinnige boekcommentaar leveren, af en toe ...
Staat er niet bij Off-Topic in de ondertitel: "hou het netjes en doe gezellig" ?
 
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Re: Mods die problemen hebben met offtopic
« Reactie #134 Gepost op: 2010/07/12, 23:16:35 »
Ik heb nog eens achterover geleund, maar ga toch nog wat posten.

@Gijsbert, offtopic sluiten: nope. Een tandje harder modereren: ja, dat zou wel mijn voorkeur hebben.
Het lijkt me lastig om grenzen aan te gaan geven, in hoeverre een topic daar mag of niet. Offtopic opsplitsen heb ik al aangegeven, en dat is maar een idee. De community beslist uiteindelijk  ;)
Soms moet je het hard spelen, om eens duidelijkheid te krijgen. En wat het modderen(daar lijkt het nu op, aanmodderen) betreft, het moet voor de moderator wel leuk blijven, het blijft vrijwilligerswerk. Dus wat ontlasting op dat gebied, door wat meer moderators lijkt mij geen gek idee. Maar hoe dan ook, de moderators team zal dit zelf moeten beslissen, zelfs al zou dit een restyling of opheffen van het offtopic deel betekenen.
« Laatst bewerkt op: 2010/07/12, 23:19:02 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Mods die problemen hebben met offtopic
« Reactie #135 Gepost op: 2010/07/12, 23:19:05 »
We hebben op dit moment anders meer dan genoeg moderators.

Offline heir4c

  • Lid
Re: Mods die problemen hebben met offtopic
« Reactie #136 Gepost op: 2010/07/12, 23:24:24 »

Het gaat volgens mij over twee dingen zoals de TS aangeeft:
1) Kan je alles posten in Offtopic? Haal ik nog even het voorbeeld van de ronde pannenkoek erbij uit mijn eerdere schrijven.
2) Kunnen de Mods hiermee leven of niet?

Dit is alleen op te lossen door de regels te verscherpen voor offtopic, hierbij kan je het ene draadje niet openlaten en een ander zonder meer sluiten. Vandaar mijn voorstel, radicale actie, offtopic sluiten of een aparte plek toebedelen en zoals eerder geopperd afgeschermd naar buiten toe.(het www)
En of de Mods er mee kunnen leven? Dat moet je dan in het team overleggen, waar de mods deel van uit maken, toch ???


(Edit: Ik spreek hier uit eigen naam ook al staat er hier en daar 'de mods'.)

Neen, je kan niet alles posten in Offtopic. (Wel bijna alles in de stamkroeg) Dat heb ik ook al gezegd.
Maar men moet ook Ontopic blijven in de Offtopic.

De mods kunnen leven met Offtopic en het is hen niet te veel om dat forumonderdeel te modereren. Waar die veronderstelling vandaan komt vraag ik mij nog steeds af. Toch niet omdat wanda zijn beklag doet over het overspoeld worden door Gemelde Berichten over Offtopic.
Als het dat is dan wil dat nog niet zeggen dat we problemen hebben met Offtopic.

Offtopic moet niet sluiten, Offtopic mag niet sluiten.

De regels verstrakken? Neen want die zijn strak genoeg. De moderators laten iets meer toe dan de regels toelaten. (mijn indruk is, dat dit altijd zo geweest is)

Het is zo dat regels, waar die ook uitgevaardigd worden, gemaakt zijn voor de mensen te begeleiden en niet dat de mensen gemaakt zijn om de regels te volgen. Regels/wetten zijn richtlijnen waar je je zoveel mogelijk aan dient te houden zodat alles zo vlot en leefbaar mogelijk kan verlopen. Moest men in het verkeer de regel van rechts rijden niet volgen en zou rijden waar men dat zelf wil dan zou het een zooitje worden. Moet men daarom rechts rijden? Neen men kan ook allemaal links gaan rijden of op een volledig lege weg kan men wel eens 'zot' doen en een eindje links rijden. Dat is wel tegen de regels maar daarvoor moet men niet de banvloek van de gemeenschap over zich krijgen. Men brengt dáár en op dát moment niemand in gevaar, dus kan men dat eventjes doen.
Voor een rood licht moet men stoppen, maar wie heeft er 's nachts als voetganger/fietser die regel nog nooit genegeerd? Je gaat daar toch niet als een onnozelaar staan wachten tot het groen word als er totaal niemand anders zich op straat bevind. Doe je daarmee iets verkeerd? Volgens de regels wel, volgens het logische denken niet.

Strenger modereren? Ja en Neen. In eerste plaats gewoon melden om ontopic te blijven. Word dat niet gedaan dan strenger modereren. (Tot slotje of verwijdering van topic).

Maar, ook de leden zelf moeten zich correct gedragen.
Nu lijkt het hier of de mods schuldig zijn aan al hetgeen mis loopt. Zo iets in de zin van: "Zolang ze mij niet corrigeren gaan we lekker door".
Als iemand de aanzet geeft om offtopic te gaan en anderen die heel goed weten dat dit uit de hand gaat lopen gaan er toch op in, Of ze reageren direct geïrriteerd waardoor de andere dat ook meestal word, in plaats van rustig die andere op een vriendelijke en diplomatieke manier terecht te wijzen. Dat mag normaal niet volgens de regels maar je kan dat doen. Reageert die persoon daar verkeerd op en doet die persoon toch verder dan ga je er niet meer op in en negeer je die persoon verder, en meld je dat aan de mods. Zo was het toen ik op dit forum kwam 2jaar geleden en dat was goed, dat werkte.
Tja... Hebben de mods dan problemen met Offtopic? Neen, ze hebben problemen met het gedrag van de leden.
En zo'n lid word dan wel eens benaderd met een PB om zich wat beter te gedragen. Meestal met goed gevolg. Ze beseffen dat ze ergens te ver zijn gegaan en passen hun gedrag aan. Waarvoor dank.

Moeten we strenger worden? Neen, als alle leden zich een beetje bewuster zijn over wat ze posten, dan kan een topic wel eens de verkeerde weg opgaan maar dan geen pagina's lang. En dan kunnen we dat oogluikend laten gebeuren (niet in geval van aanvallen/beledigingen)

Of zoals de voorbije week gebeurde, vroeg degene die Offtopic ging zelf om het af te splitsen.


En tot slot nog dit: Degene die we niet meer gehoord hebben is de TS zelf. En wij maar doordrammen.
Als dat geen  :evil: is.   :D


Met vriendelijke en respectvolle groeten,
heir4c



 
« Laatst bewerkt op: 2010/07/13, 18:40:42 door heir4c »
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Re: Mods die problemen hebben met offtopic
« Reactie #137 Gepost op: 2010/07/12, 23:39:56 »
Amen, mag er nu een slotje op ?  XD
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline Tom

  • Lid
Re: Mods die problemen hebben met offtopic
« Reactie #138 Gepost op: 2010/07/13, 00:13:33 »
Ik bedankt de leden voor de commentaren en de goede sfeer die algemeen toch zeer goed gebleven is .. top. :D
Nog één kleine bemerking  Offtopic moet zeker blijven  ,had en heb nooit de bedoeling gehad om dat te laten sluiten.
Groet Tom. :D
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.