Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: muis doet raar  (gelezen 1356 keer)

muis doet raar
« Gepost op: 2010/11/08, 19:26:28 »
als ik een progamma start met wine dan doet de muis heel raar want als ik bijvoorbeeld in het veld ben om iets te instaleren dat gaat hij er naast. kan iemand mij daarmee helpen?

Offline _Walter_

  • Lid
Re: muis doet raar
« Reactie #1 Gepost op: 2011/01/26, 21:59:43 »
Het verbaast me dat hier geen reacties op zijn.

Ik heb zelf namelijk ook veel problemen met de muis en Wine. Wat zonde is, aangezien bijvoorbeeld een spel prachtig draait, maar ik niet alle plaatsen kan bereiken met de muis en dus zodoende onspeelbaar is. Ik neem aan dat veel mensen ditzelfde probleem hebben en dat het hetzelfde is als jij meldt.

Groet,
Walter

Re: muis doet raar
« Reactie #2 Gepost op: 2011/01/26, 22:22:30 »
Ik heb eens gezocht op het Engelstalige forum en ben daar gelijkwaardige problemen tegengekomen. Het schijnt een bug in Wine te zijn die niet goed wil samenwerken met de x server. Er zijn een paar mogelijke oplossingen genoemd. Een daarvan is het aanpassen van je xorg.conf, maar mogelijk is het verstandiger om eens te kijken naar de muisgevoeligheid (systeem, voorkeuren, muis) Je zou ook kunnen proberen om laatste development versie te downloaden. normaal gesproken geen goed idee, maar mogelijk is het probleem in die versie juist getackeld. Kijk voor meer informatie op de website van Wine: http://www.winehq.org/
Linux op je desktop: Digiplace - http://www.digiplace.nl

hpcoutinho

  • Gast
Re: muis doet raar
« Reactie #3 Gepost op: 2011/01/28, 12:10:28 »
Is dit software of hardware gerelateerd? Ik denk meteen bij onwillige muizen: kloppen drivers envideo wel?

Heb in de praktijk , als ondersteuner Lichamelijk gehandicapten met onwillige input-devices te maken?

Muisjes vinden het fijn goed schoon gehouden te worden als je dat kunt: doosje open, stof weg met blaaslucht, Niet sofzuiger.

 8) Hans (B)

Offline ivo

  • Lid
Re: muis doet raar
« Reactie #4 Gepost op: 2011/01/28, 16:12:46 »
Een muis kan niet tegen wine, daar worden ze dronken van en dan gaan ze gek doen.
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Re: muis doet raar
« Reactie #5 Gepost op: 2011/02/01, 13:24:24 »
Er is ook een alternatief; Bordeaux ook zo'n layer. Ze beweren daar dat het beter is dan Wine, maar of het waar is weet ik, nog, niet.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort