Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Programma voor Digitale camera in Ubuntu  (gelezen 1136 keer)

Programma voor Digitale camera in Ubuntu
« Gepost op: 2007/07/12, 20:39:58 »
Wat raden jullie aan voor een dig camera van Kodak C6113, voor het uitprinten van sommige fotos of het maken van een fotoalbum ? Kan er zo direct niet een vinden in de synaptic.
Was wel een install cd'tje bij, doch wat raad je, alleen voor Microsoft en Apple... zoals gewoonlijk.
Graag wat advies.
Groetjes,
Freddy
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

Offline kennywest

  • Lid
    • http://kennywest.blogspot.com
Programma voor Digitale camera in Ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2007/07/12, 20:49:51 »
Ik gebruik f-spot voor het beheer van mijn foto's.
sudo apt-get install f-spot.

Guus

  • Gast
Programma voor Digitale camera in Ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2007/07/12, 21:16:44 »
ik egbruik DigiKam voor fotobeheer. Heeft ook verschillende drivers voor cameramodellen.

Programma voor Digitale camera in Ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2007/07/12, 21:22:33 »
Ook digikam. :)

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Programma voor Digitale camera in Ubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2007/07/12, 21:49:37 »
F-Spot gebruik ik al, zal even digkam proberen ook, alvast bedankt voor de reacties. Zal wel lukken.
Freddy
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

Offline vanadium

  • Lid
Programma voor Digitale camera in Ubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2007/07/13, 10:28:21 »
Van zodra je je camera inplugt, zou Ubuntu hem automatisch moeten herkennen. In vele gevallen wordt de camera eenvoudig als een opslagmedium herkend: dan kopieer je op de gewone manier je foto's van de camera naar je computer. In andere gevallen verschijnt een dialoog om je foto's te downloaden. Als het echt tegenzit, en het werkt niet (goed), dan kan je je nog een externe geheugenkaartlezer aanschaffen, en die dan gebruiken om de fotos van je geheugenkaart af te kopiëren.

Programma voor Digitale camera in Ubuntu
« Reactie #6 Gepost op: 2007/07/13, 13:31:27 »
Citaat van: vanadium
Van zodra je je camera inplugt, zou Ubuntu hem automatisch moeten herkennen. In vele gevallen wordt de camera eenvoudig als een opslagmedium herkend: dan kopieer je op de gewone manier je foto's van de camera naar je computer. In andere gevallen verschijnt een dialoog om je foto's te downloaden. Als het echt tegenzit, en het werkt niet (goed), dan kan je je nog een externe geheugenkaartlezer aanschaffen, en die dan gebruiken om de fotos van je geheugenkaart af te kopiëren.
Moet er nog aan beginnen, eventjes weinig tijd door tekenwerk, komt zeker wel goed, laat het weten.
Bedankt,
Freddy
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux