Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu LTS bestellen bij shipit  (gelezen 4845 keer)

Ubuntu LTS bestellen bij shipit
« Gepost op: 2009/07/07, 11:26:55 »
Hey,

Hoe kan ik Ubuntu Hardy cd's bestellen bij shipit? Het lijkt erop dat ik alleen de laatste versie kan bestellen. Dat zou wat vreemd zijn niet?

Offline Tom

  • Lid
Re: Ubuntu LTS bestellen bij shipit
« Reactie #1 Gepost op: 2009/07/07, 12:16:56 »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Ubuntu LTS bestellen bij shipit
« Reactie #2 Gepost op: 2009/07/07, 12:47:04 »
Zover ik weet kan je ze niet meer bestellen , downloaden wel natuuirlijk.
http://www.ubuntu-nl.org/zoek/?cx=014671892578544307088%3Aieul0htiovi&cof=FORID%3A11&q=download+hardy&sa=Zoek#935

Dat vind ik erg vreemd, zeker omdat in veel gevallen de LTS versie voor mensen het beste is (zie ook bericht Bartek in offtopic bijv.). Ik heb weinig zin om mensen te helpen met steeds nieuwe versies, met nieuwe bugs... Support lever ik liever voor de LTS versie... dan is dat support ook nog wat langer houdbaar...

Hoe gaan we dit oplossen?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Ubuntu LTS bestellen bij shipit
« Reactie #3 Gepost op: 2009/07/07, 12:55:05 »
Hoe gaan we dit oplossen?

Zelf binnenhalen en zelf branden!  :-)

http://www.ubuntulinux.org/getubuntu/download

Re: Ubuntu LTS bestellen bij shipit
« Reactie #4 Gepost op: 2009/07/07, 12:58:01 »
Hoe gaan we dit oplossen?

Zelf binnenhalen en zelf branden!  :-)

http://www.ubuntulinux.org/getubuntu/download

Ik zou liever zien dat het bij shipit gewoon mogelijk wordt om altijd ook de LTS versie te bestellen. Geef toe dat zou toch een veel betere oplossing zijn? Is hier iemand die contacten in die richting heeft?

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Ubuntu LTS bestellen bij shipit
« Reactie #5 Gepost op: 2009/07/07, 13:06:31 »
Tegen vergoeding van de verzendkosten kan ik je wel 5 à 10 Hardy cd's toesturen.

Re: Ubuntu LTS bestellen bij shipit
« Reactie #6 Gepost op: 2009/07/07, 13:22:35 »
Tegen vergoeding van de verzendkosten kan ik je wel 5 à 10 Hardy cd's toesturen.

Dat is een aardig voorstel. Ik houd het in mijn achterhoofd...

Maar ik heb liever een long term solution... Ship ook de LTS versie.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Ubuntu LTS bestellen bij shipit
« Reactie #7 Gepost op: 2009/07/07, 13:27:15 »
Zou te lastig worden met een LTS-versie erbij.... Vergeet niet, dat een LTS-versie ook nog eens puntuitgaves heeft. Op 9 juli verschijnt de derde puntuitgave, 8.04.3.

Je wil beslist liever niet installeren met een oorspronkelijke Shipit-CD van 8.04. Pak altijd de nieuwste puntuitgave.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Ubuntu LTS bestellen bij shipit
« Reactie #8 Gepost op: 2009/07/07, 13:31:53 »
Installeren met een originele cd is meestal geen probleem hoor. Na de updates heb je precies hetzelfde systeem als een systeem dat geïnstalleerd is met een puntuitgave.
Alleen bij hardware die moeilijk doet kan het installeren met een puntuitgave een uitkomst zijn.
En voor de mensen met een downloadlimiet natuurlijk, want er worden een hoop updates gedownload.

DarkEra

  • Gast
Re: Ubuntu LTS bestellen bij shipit
« Reactie #9 Gepost op: 2009/07/07, 13:57:34 »
Met de eerste originele cd van Ubuntu 8.04 dus dè 8.04 kan men op erg nieuwe hardeware wel problemen hebben met installeren. Heb het zelf ondervonden namelijk.
Natuurlijk ook met een zelfgebrande hetzelfde resultaat. Heb toen moeten wachten op de 8.04.1 uitgave. Zoals Johan dus zei had ik bv hardeware die moeilijk deed.
« Laatst bewerkt op: 2009/07/07, 16:11:16 door DarkEra »

Offline Dave

  • Lid
Re: Ubuntu LTS bestellen bij shipit
« Reactie #10 Gepost op: 2009/07/07, 16:32:05 »
ik heb altijd een originele geperste bij me omdat het voorkomt dat een cd speler jouw gebrande niet (goed) leest.
Maar in principe met een eigen gebrande Alternate versie.

Re: Ubuntu LTS bestellen bij shipit
« Reactie #11 Gepost op: 2009/07/07, 21:31:25 »
Tegen vergoeding van de verzendkosten kan ik je wel 5 à 10 Hardy cd's toesturen.

Dat is een aardig voorstel. Ik houd het in mijn achterhoofd...

Maar ik heb liever een long term solution... Ship ook de LTS versie.
Maakt niet uit, Hardy is en blijft LTS.
Je kunt ook langs mij komen, een CDtje geven, en dan kan ik het voor je branden (maar dan moet je wel een dagje wachten, omdat ik de ISO niet op mijn kamer heb, en ik alleen mag intersletten met een gedeelde PC).

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Re: Ubuntu LTS bestellen bij shipit
« Reactie #12 Gepost op: 2009/07/15, 01:37:58 »
Vind ik wel een goeie vraag. Ubuntu LTS is de laatste versie die degelijk werkte op mijn laptop. Sinds 8.10 (tot en met 9.04, en ook met 9.10 alpha) heb ik problemen met mijn grafische kaart (fglrx veroorzaakt freezes en 3D performance is lager) en harde schijf (voortdurend bestandssysteem corruptie). Aangezien deze problemen bleven aanhouden ben ik maar weer even 8.04 gaan proberen, en sindsdien opnieuw geen problemen met grafische kaart en harde schijf. Maar ik hoop wel dat het ooit allemaal deftig gefixt wordt zodat ik een nieuwere versie van Ubuntu kan draaien ???
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Re: Ubuntu LTS bestellen bij shipit
« Reactie #13 Gepost op: 2009/07/15, 21:23:19 »
Kan dat niet aan je hardware liggen?
Op mijn nieuwe laptop heb ik tot nu toe alleen nog 8.10 (met knipperende media spelers) en 9.04 (andere problemen met media spelers) gedraaid.
Op de zelfde machine Linux Mint 7 (wat Ubuntu 9.04 in feite IS) via Live CD, werkt het allemaal moeiteloos.

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Re: Ubuntu LTS bestellen bij shipit
« Reactie #14 Gepost op: 2009/07/15, 22:40:01 »
Kan dat niet aan je hardware liggen?
Het is de taak van Ubuntu om ervoor te zorgen dat er zo weinig mogelijk regressions zijn. Als het in een oudere versie wel werkt, ligt het niet enkel aan de hardware of aan het ontbreken van drivers voor die hardware. Vooral die bestandssysteem problemen (zelfs met ext3) baren me grote zorgen...
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Ubuntu LTS bestellen bij shipit
« Reactie #15 Gepost op: 2009/07/15, 22:45:55 »
Het is de taak van Ubuntu om ervoor te zorgen dat er zo weinig mogelijk regressions zijn. Als het in een oudere versie wel werkt, ligt het niet enkel aan de hardware of aan het ontbreken van drivers voor die hardware. Vooral die bestandssysteem problemen (zelfs met ext3) baren me grote zorgen...

Vreemd probleem, mij onbekend. Heb je het al aangekaart op Launchpad?

Overigens is 8.04 LTS natuurlijk nog steeds een prima alternatief. Mijn werkcomputers blijven allemaal op de LTS draaien, en gaan pas over bij 10.04.1 (of, als de nieuwe LTS 10.10 wordt, bij 10.10.1).