Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Simple-scan blijft vastlopen  (gelezen 976 keer)

Offline Bobbie

  • Lid
Simple-scan blijft vastlopen
« Gepost op: 2019/09/23, 11:52:47 »
Laats een boekje willen inscannen met 27 bladzijde, na 20 bladzijde liep simple scan vast, het lukt niet om het op te lossen, opnieuw opstarten helpt niet ???

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Simple-scan blijft vastlopen
« Reactie #1 Gepost op: 2019/09/23, 13:12:10 »
Heb je ze steeds als aparte file bewaard, of probeerde je er één grote file van te maken?
Het kan zijn, dat na 20 pagina's het (gereserveerde) geheugen vol is gelopen.
Als dit juist is en je met PDF werkt:
Doe eens b.v. steeds 10 pagina's en met het programma PDFsam Basic kan je er daarna één grote PDF file van maken.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Bobbie

  • Lid
Re: Simple-scan blijft vastlopen
« Reactie #2 Gepost op: 2019/09/23, 13:23:04 »
ik was alles achter elkaar  aan het scannen tot een groot bestand, nu als ik simple- scan opstart, is inderdaad te zien dat 97 procent van get geheugen wordt gebruikt, dus ook vastloopt, zou het zijn als het pdf bestandje verwijdert wordt (waar staat het??) dat het geheugen dan weer vrij komt ?? nu is het beeld scherm blank, maar wel gevuld met de bovenbalk en in de werkbalk
« Laatst bewerkt op: 2019/09/23, 13:24:45 door Bobbie »
Handige tips voor beginners: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/

Re: Simple-scan blijft vastlopen
« Reactie #3 Gepost op: 2019/09/23, 13:46:26 »
Iets meer info zou helpen...  ;)
- resolutie?
- tekst/foto mode?
- bijknippen?
- ?

Re: Simple-scan blijft vastlopen
« Reactie #4 Gepost op: 2019/09/23, 13:48:16 »
Je kunt in Persoonlijke map het (verborgen) bestand /.cache/simple-scan weg gooien.
Als je dan simple-scan weer op start wordt dat weer nieuw aangemaakt in de standaard instellingen, en dus wordt eventuele oude zooi die mogelijk hinderd ook weggegooid.

Kun je proberen. Al volg ik ook de rest met mogelijke overbelasting van het systeem door te groot project.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline Bobbie

  • Lid
Re: Simple-scan blijft vastlopen
« Reactie #5 Gepost op: 2019/09/23, 14:22:38 »
Je kunt in Persoonlijke map het (verborgen) bestand /.cache/simple-scan weg gooien.
Als je dan simple-scan weer op start wordt dat weer nieuw aangemaakt in de standaard instellingen, en dus wordt eventuele oude zooi die mogelijk hinderd ook weggegooid.

Kun je proberen. Al volg ik ook de rest met mogelijke overbelasting van het systeem door te groot project.

Jaa, daar zocht ik naar:  /.cache/simple-scan weg gooien. gedaan en weer helemaal top, hij doet het

Re: Simple-scan blijft vastlopen
« Reactie #6 Gepost op: 2019/09/23, 20:13:24 »
Mooi. Dit trucje werkt vaak, met veel proggies.

Alleen niet altijd, want je mag het nooit zomaar gebruiken in programma's die gebruikersdata bevatten (zoals thunderbird, firefox, etc)
Dan verwijder je ook je data zoals bladwijzers, email, emailaccounts, en dat wil je natuurlijk niet. Dus opletten.  ;)
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore