Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: installeren Ubuntu - Internet?  (gelezen 2777 keer)

installeren Ubuntu - Internet?
« Gepost op: 2006/11/02, 16:22:54 »
Ben ik weer.
Ik wil eerst trouwens even mijn complimenten geven aan de mensen van Ubuntu ShipIt;
ongeveer 2 weken geleden heb ik via ShipIt Ubuntu cd's bestelt. En vandaag zijn ze gekomen! :) :)
Trouwens, nu bedenk ik mij wel iets:
ik gebruik mijn mobiele telefoon (Sagem my401x) als modem, via de meegeleverde Wellphone software kon ik namelijk de GPRS van mijn telefoon gebruiken voor internet op m'n laptopje. Nu heb ik geen internet-abonnement en deze kan ik ook niet echt gaan afsluiten, ik gebruik de infraroodpoort van m'n laptop om deze te verbinden met mijn telefoon. Nu mijn probleem:
of Ubuntu infrarood ondersteunt is nog maar de vraag, maar

Offline Tukcedo

  • Lid
    • http://www.tukcedo.nl
installeren Ubuntu - Internet?
« Reactie #1 Gepost op: 2006/11/02, 16:44:43 »
Citaat van: Florian
als ik via dit modem mijn laptop aansluit op de telefoonlijn, kan ik dan gewoon internetten?
Yep, geen probleem. Maar wel een heel stuk langzamer dan je gewend bent met ADSL. Ik zou geen Ubuntu 6.10 downloaden via de telefoon als ik jou was. Alleen kon het nog wel es een (leuke) uitdaging worden om je ingebouwde modem aan de praat te krijgen omdat het heel waarschijnlijk een winmodem is. Echter, via de instructies op de http://linmodems.org/ site weet je snel of en hoe jouw modem gaat werken.

Citaat van: Florian
Gelieve zo snel mogelijk te reageren
We doen ons best! ;-))
Tukcedo Services - Unix en Linux Consultants
http://www.tukcedo.nl

Janny

  • Gast
installeren Ubuntu - Internet?
« Reactie #2 Gepost op: 2006/11/02, 16:48:53 »
Mijn schoonzoon heeft een kabel naar zijn bovenbuurman getrokken en de bovenbuurman doet nu zijn tuin - zo kun je elkaar ook helpen.
En hebben ze beiden internet.

installeren Ubuntu - Internet?
« Reactie #3 Gepost op: 2006/11/02, 16:57:16 »
:) reuze bedankt! Enne, ik ben wel into uitdagingen, zolang het maar goed afloopt ;)
Ik heb trouwens een SiS 900 Fast Ethernet Adapter (geloof ik, als ik maar naar de goeie kijk :) ) Type: PCI Verbindingsnaam: LAN ga nu effe Googlen :)
Bedankt

met heel vriendelijke, vrolijke en gerustgestelde groet,
Florian

installeren Ubuntu - Internet?
« Reactie #4 Gepost op: 2006/11/02, 17:10:02 »
Hoe ga je het nu oplossen?
Meedoen met de buren?
Kabel of ADSL is altijd goedkoper dan via de modem, daarmee betaal je namelijk per tik.
Kabel heb ik voor

installeren Ubuntu - Internet?
« Reactie #5 Gepost op: 2006/11/02, 17:10:44 »
O ja, enne ADSL ben ik niet echt gewent hoor :) mijn internetverbinding gaat met een paar KB per seconde, het updaten van m'n antivirus kan soms wel een uur duren :D

installeren Ubuntu - Internet?
« Reactie #6 Gepost op: 2006/11/02, 17:12:50 »
Ik ga het gewoon op gratis houden. Nu internet ik ook gratis via mijn mobiele telefoon als modem, dus dat moet ook via de telefoonlijn kunnen. Tevens huren we dus kabeltjes door de muren mag niet.

Offline eendje

  • Lid
installeren Ubuntu - Internet?
« Reactie #7 Gepost op: 2006/11/02, 17:16:21 »
Bij Freeaccess kun je een gratis account aanmaken om in te bellen. Zelf ook jaren gebruikt...

http://www.freeaccess.nl/
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!
__________________________________________________________
Een vraag? Heb je al eens gekeken op: http://wiki.ubuntu-nl.org/FAQ?

installeren Ubuntu - Internet?
« Reactie #8 Gepost op: 2006/11/02, 17:21:07 »
Heb je per se een abonnement nodig om te internetten via de telefoonlijn?
.................overpeinzingen..over..computers..en..zo...................

installeren Ubuntu - Internet?
« Reactie #9 Gepost op: 2006/11/02, 17:27:16 »
.........lastig..
het liefst zou ik Ubuntu allang willen installeren.

installeren Ubuntu - Internet?
« Reactie #10 Gepost op: 2006/11/02, 18:09:54 »
Nou ja..
ik zie wel. Als ik nooit meer online ben is het dus niet gelukt om het internet op te komen.
Nu ga ik dus:
Ubuntu Installeren,
Computer aansluiten op telefoonlijn (d.m.v. modem en kabeltje)
Hopen dat ik online kom.

Hopelijk tot ziens,
Florian

Offline eendje

  • Lid
installeren Ubuntu - Internet?
« Reactie #11 Gepost op: 2006/11/02, 22:37:39 »
Citaat van: Florian
Heb je per se een abonnement nodig om te internetten via de telefoonlijn?
.................overpeinzingen..over..computers..en..zo...................
@Florian,

Dat van Freeaccess is geen abonnement. Je moet toch een account + telefoonnummer hebben om te kunnen internetten? Dat is precies wat je bij Freeaccess doet. Je meldt je aan (gratis natuurlijk) en je krijgt het telefoonnummer en inlognaam+password. Zo simpel is dat. Kosten... gewoon lokaal tarief... (is 038-nummer)
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!
__________________________________________________________
Een vraag? Heb je al eens gekeken op: http://wiki.ubuntu-nl.org/FAQ?

Offline Dave

  • Lid
installeren Ubuntu - Internet?
« Reactie #12 Gepost op: 2006/11/02, 23:50:40 »
Citaat
Nu internet ik ook gratis via mijn mobiele telefoon als modem,
zou er wel meer over willen weten dan.

Gast

  • Gast
installeren Ubuntu - Internet?
« Reactie #13 Gepost op: 2006/11/03, 11:13:07 »
Ai..is er echt geen manier om gratis te internetten? Ik kan namelijk via mijn mobieltje nu volledig gratis internetten.

installeren Ubuntu - Internet?
« Reactie #14 Gepost op: 2006/11/03, 12:14:57 »
Citaat van: FlorianOpSchool
Ai..is er echt geen manier om gratis te internetten? Ik kan namelijk via mijn mobieltje nu volledig gratis internetten.
Mijn broertje heeft ook een internet abo. voor zn mobiel (een MDA) maar het is NIET gratis! In het abonement zit al wel een tijd internetten, maar tis niet volledig gratis.
Weet je 100% zeker weten van wel? wat me erg sterk lijkt omdat het via de telefoonlijn duurder is dan via de kabel.
Vertel eens wat voor een mobiel abonement het is! En geef eens een link ernaar die over dat specifieke abonement gaat.

Offline eendje

  • Lid
installeren Ubuntu - Internet?
« Reactie #15 Gepost op: 2006/11/03, 22:21:08 »
Citaat van: FlorianOpSchool
Ai..is er echt geen manier om gratis te internetten? Ik kan namelijk via mijn mobieltje nu volledig gratis internetten.
Lijkt me sterk...
Bellen met een vaste lijn is nog altijd goedkoper dan met mobiel.
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!
__________________________________________________________
Een vraag? Heb je al eens gekeken op: http://wiki.ubuntu-nl.org/FAQ?

Gast

  • Gast
installeren Ubuntu - Internet?
« Reactie #16 Gepost op: 2006/11/04, 00:23:50 »
Ik heb gewoon Telfort Prepaid. Bij toeval kwam ik erachter dat mijn internet gratis was/is

installeren Ubuntu - Internet?
« Reactie #17 Gepost op: 2006/11/04, 05:52:59 »
Ik zou even wat regelen met je buren.

installeren Ubuntu - Internet?
« Reactie #18 Gepost op: 2006/11/04, 15:32:03 »
Citaat van: dick123
Ik zou even wat regelen met je buren.
Ik zou voor een 10tje per maand een ADSL-abo nemen, aangezien jullie wel een vaste telefoonaansluiting hebben.

En anders vraag eens aan je ouders wat hun abonementskosten zijn, betreft de vastetelefoonaansluiting.
Tegenwoordig is er bij de KPN, maar ook bij andere providers een mogelijkheid voor telefoon en internet in 1 abonement.
Kennissen van me hebben bij de KPN een abo, met een vaste telefoonaansluiting en ADSL internet.
Voor nog geen 30 euro... ;) oh jah en dan is het gratis bellen naar vaste telefoons binnen nederland!!!

Gast

  • Gast
installeren Ubuntu - Internet?
« Reactie #19 Gepost op: 2006/11/05, 00:16:55 »
Ister nog 1 probleempje: we zijn nog bezig met onze verhuizing. We hebben geen vaste telefoon abonnement.

Offline Soul-Sing

  • Lid
installeren Ubuntu - Internet?
« Reactie #20 Gepost op: 2006/11/05, 09:42:52 »
Citaat van: FlorianOpzijnMobieltje
Ik heb gewoon Telfort Prepaid. Bij toeval kwam ik erachter dat mijn internet gratis was/is
he? echt waar? wil ik ook wel! vertel wat ik moet doen.:)

Gast

  • Gast
installeren Ubuntu - Internet?
« Reactie #21 Gepost op: 2006/11/05, 14:02:54 »
Ik heb gewoon voor 59.95 bij the Phone House de Sagem my401x met Telfort prepaid aangeschaft. Kwam er per toeval achter dat mijn internet gratis was. Ik kan met Google Mobile sites v.h WEB bekijken. Ben dus niet beperkt tot WAP. Da's handig anders kon ik nu niet alsnog dit forum bezoeken. Ik heb trouwens bij System -> Beheer -> Apparaatbeheer gekeken en mijn modem word niet herkent (evenals m'n irda)