Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: kan geen mail versturen met thunderbird  (gelezen 424 keer)

Offline vxvk

  • Lid
    • Scheiding der wegen
kan geen mail versturen met thunderbird
« Gepost op: 2014/04/09, 19:46:03 »
Ik werk al een tijd met thunderbird onder xp, vista en win7. Nu heb ik een dualboot gemaakt met xp en linux maar ik kan nu geen mail verzenden. Ik heb dezelfde instellingen gebruikt als onder windows maar dat werkt dus niet. Ook allerlei andere instellingen die ik van internet heb gehaald werken niet. Het kan toch  niet zo zijn dat thunderbird niet werkt onder linux? Gerda

Re: kan geen mail versturen met thunderbird
« Reactie #1 Gepost op: 2014/04/09, 20:21:08 »
Thunderbird werkt prima onder Linux, normaal gezien. Welke provider heb je en welke instellingen maak je?

Offline BenMedia

  • Lid
    • Ben-Media
Re: kan geen mail versturen met thunderbird
« Reactie #2 Gepost op: 2014/04/09, 22:55:22 »
Ik werk al een tijd met thunderbird onder xp, vista en win7. Nu heb ik een dualboot gemaakt met xp en linux maar ik kan nu geen mail verzenden. Ik heb dezelfde instellingen gebruikt als onder windows maar dat werkt dus niet. Ook allerlei andere instellingen die ik van internet heb gehaald werken niet. Het kan toch  niet zo zijn dat thunderbird niet werkt onder linux? Gerda

Gebruikersnaam in Thunderbitd is je E-mailadres dit is vaak anders dan je provider opgeeft. En als het alleen om verzenden gaat dan zit je fout ergens in de SMTP. Kun je wel mail ontvangen?
Leverancier Ubuntu, Xubuntu, Lubuntu en Mint PC's

Offline DeBaas

  • Lid
Re: kan geen mail versturen met thunderbird
« Reactie #3 Gepost op: 2014/04/10, 22:40:45 »
Kopiƫer de inhoud van de Windowsmap %AppData%/Thunderbird naar de Linuxmap ~/.thunderbird.
Dan heb je een een op een vergelijk.

%AppdData%, staat onzichtbaar in je Windows gebruikersmap, kun je in het opdrachtveld linksonder in het Windowsmenu/opdrachtveld ingeven.
~/ is je Linux gebruikersmap,    .thunderbird een onzichtbare map, zichtbaar te maken met Ctrl+H
« Laatst bewerkt op: 2014/04/12, 18:51:50 door DeBaas »
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Offline Ed

  • Lid
Re: kan geen mail versturen met thunderbird
« Reactie #4 Gepost op: 2014/04/12, 17:15:17 »
Is Thunderbird wel ingesteld voor online gebruik, geen rood kruisje linksonder.