Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Microsoft werkt uitgevers bewust tegen  (gelezen 1009 keer)

Microsoft werkt uitgevers bewust tegen
« Gepost op: 2011/09/05, 21:30:29 »
http://www.nu.nl/games/2607600/microsoft-werkt-uitgevers-bewust-tegen.html

Hmm, beetje een vreemd verhaal. Is nu niet bepaald concurrentie toelaten. Snap wel dat MS ook wil verdienen, maar er zijn wel veel games voor de Xbox, dus de PS verdient ook wel wat IMHO.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Microsoft werkt uitgevers bewust tegen
« Reactie #1 Gepost op: 2011/09/05, 21:56:04 »
Hoezo zouden ze rekening houden met Sony?
Concurrenten moet je uitschakelen en dat maakt niet uit hoe.
Of je nou bij een presentatie leugens staat te vertellen of je bedreigt fabrikanten en perst ze af, dat is allemaal geoorloofd om je concurrent uit te schakelen.
Ontneem ze het recht om iets op de markt te brengen en gooi er veel rechtszaken tegen aan al slaan ze nergens op.
Het draait allemaal om geld en niets anders.
Hoe denk je anders dan die bedrijven zo groot zijn geworden. Het komt niet omdat ze eerlijk zaken doen en iets om de klant geven want ook die zien ze als een domme kudde die uren voor een deur gaan liggen voor een dom telefoontje of een nieuw spelletje.

Niets nieuws aan dit alles want het gebeurd al jaren en al jaren halen alle mensen hun schouders op en zeggen dat het ze niet interesseert zolang ze maar hun spelletje of hun telefoon of wat dan ook hebben.

Kijk naar Diginotar, die gaven niets om de regeltjes en deden maar wat en zie hoe ze jou en iedereen die veilig wil internetten behandeld hebben.
Waarom iets in orde maken als men er toch voor betaald.
Als eerlijk en klantvriendelijk bedrijf waar je het beste voor je klanten wilt, zul je nooit groot worden.
Iedereen die anders beweert weet niet wat er achter de schermen gebeurd.
Het gebeurd overal en ik heb bij veel bedrijven gewerkt en niet bij ieder bedrijf worden de regels erg nauw genomen.
Ook op veiligheid laat het te wensen over en ik heb op de werkvloer velen gezien die vingers miste en erger.
Waarom, omdat de baas liever een hoge productie ziet inplaats dat hij om je veiligheid geeft want dan verdient hij niet genoeg.
Gelukkig zijn er ook bedrijven waar de veiligheid en dergelijke wel goed geregeld is.

Re: Microsoft werkt uitgevers bewust tegen
« Reactie #2 Gepost op: 2011/09/05, 22:05:52 »
Citaat
Ze maken het heel erg simpel. Als je iets wil doen wat meer dan 9 gigabyte aan ruimte kost, dan moet je goed in je oren knopen dat Microsoft daar niets mee kan

En daarmee zal Microsoft vanzelf verdwijnen van de Games-markt; ook zij moeten volgen met de concurrentie.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Microsoft werkt uitgevers bewust tegen
« Reactie #3 Gepost op: 2011/09/05, 22:24:05 »
Met een bedrijf dat bij z'n klanten rootkits installeert heb ik in deze weinig medelijden :P

Re: Microsoft werkt uitgevers bewust tegen
« Reactie #4 Gepost op: 2011/09/05, 22:35:41 »
@emiel: "Hoezo zouden ze rekening houden met Sony?"
Omdat als MS geen rekening houdt ze een monopolist worden op gamegebied en dan komen de overheden van de landen in opspraak omdat er te weinig concurrentie is? Daar kun je me ook niet op tegenspreken dat de overheid zich daar niet mee bemoeit, want de overheid van Zuid-Korea heeft dat zojuist nog gedaan.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Microsoft werkt uitgevers bewust tegen
« Reactie #5 Gepost op: 2011/09/05, 23:50:08 »
Uhm ze zijn nog steeds nummer 1 op de desktop en nog steeds hebben ze daar de macht omdat op iedere pc die je koopt hun software zit.
Dat is ook zo gedaan en Microsoft geeft geld als je maar hun software levert bij de pc die je verkoopt.

Als hun bepalen wat er wel en niet mag, dan hebben ze de macht en kunnen ze zich boven de rest zetten.
Game fabrikanten doen het omdat ze hun producten willen verkopen en als ze het alleen op de ps verkopen dan verdienen ze minder dan als ze het op alle 3 de systemen verkopen.
Vooral voor de kleinere fabrikanten is het van belang dat ze ook op de X-box hun spellen kunnen verkopen.

Microsoft heeft dit altijd gedaan en Apple deed het tot ze steve buiten werkte.
Die gingen bijna onderuit en toen hebben ze Steve terug gehaald en die heeft microsoft gevraagd om Apple er weer bovenop te helpen zodat ze niet onderuit gingen.
Sinds die tijd werken die 2 samen en heeft microsoft ook op dat platform de macht.
Nu willen ze het op de console markt hebben. Die consoles verkopen ze met verlies en ze verdienen vet op de games die verkocht worden. Als je daar markt leider bent, dan kan ik je zeggen dat ze daar ook goed aan verdienen.

Ze doen alles om geld te verdienen en om meer gaat het niet.

Re: Microsoft werkt uitgevers bewust tegen
« Reactie #6 Gepost op: 2011/09/06, 09:39:45 »
Citaat
Zo zouden games op de Xbox 360 niet eerder op concurrerende platformen mogen verschijnen en mogen andere versies die tegelijkertijd verschijnen geen extra content op andere systemen bevatten.
hetgeen ik hier rood heb gemaakt vind ik eigenlijk wel eerlijk, sommige spellen hebben andere content op andere platforms, dan zou je dus als je alle content wilt hem voor elke console moeten kopen...

maar wat er dan voor staat, vind ik wel erg raar, als een maker dan achteraf hem wil porten mag dat dus niet.
terwijl het wel voorkomt dat er juist gevraagd word een game te porten die helemaal nooit van die console bedoeld was, omdat mensen dat spel ook willen spelen, maar op de 360 mag dat dus niet.


ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Microsoft werkt uitgevers bewust tegen
« Reactie #7 Gepost op: 2011/09/06, 16:22:23 »
Het lijkt of het logisch is maar dat is het niet.
Het is namelijk zo dat het ene spel op de ps 3 populairder is dan op de 360 of op de wii.
Ook zitten ze er mee dat op de ene console ze concurrentie hebben van bijvoorbeeld een ander spel en om de concurrentie aan te gaan met dat spel, bieden ze extra content en dan kan het zijn dat het alleen voor 1 console word gedaan.
Ook als het spel wel goed verkocht word op de ps3 en niet op de 360, dan is het dus aantrekkelijker om de extra's alleen voor die console de extra software te leveren.
En dan heb ik het nog niet gehad dat op de ene console meer mogelijk is dan op de andere.
voor de ps3 kun je meer op een schijfje kwijt dan op de 360.

Tja als Microsoft daar niets aan doet, dan is het in mij ogen vrij voor de fabrikanten om voor bijvoorbeeld meer adons te leveren bij een spel voor de ps3.

Als Microsoft met Sony wil concurreren dan moeten ze dat doen door hun hardware te upgraden of hun software uit te breiden.