Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Dweilerig  (gelezen 5788 keer)

pokkus

  • Gast
Dweilerig
« Gepost op: 2008/09/03, 04:30:15 »
Zou er nog een goede oplossing komen die er voor zorgt, dat in welke browser je ook gebruikt, een site met flash-content niet meer dweilerig is??
Neem nou youtube.
Het is op een windows computer al flut kwaliteit(waarom dan toch nog zeiken over copyrights???), maar met Ubuntu/Firefox/Epiphany/Opera is het helemaal bagger.
Vooral als je hetgeen wat word afgespeeld op youtube op volledig beeld insteld is het helemaat om te janken.
Het beeld loopt dweilerig(te traag) , en blokkerig.
Ik heb hele forums doorgeploegd, en alles uitgeprobeerd, maar zo goed als het in windows gaat, heb ik het nog niet gekregen.
Ook als ik zogenaamde "zware" sites bezoek, en ik scroll met de muis, dan gaat het ook weer dweilerig en stroperig.
De hardware heb ik getest en veel over gelezen, dus dat zit wel goed.
Ook heb ik alle benodigde en te verkrijgen drivers geinstaleerd.
Genoeg geheugen enz, enz.....
Maar deze computer die bijna identiek is (qua hardware) aan mijn windows computer loopt met Ubuntu als een pentium 2 machine met windows xp.
Why???
Ik vind Ubuntu fantastisch verder, ik hoop dat er in de nabije toekomst toch wat betere updates en lichtere browsers komen.

Dweilerig
« Reactie #1 Gepost op: 2008/09/03, 08:46:38 »
Met zo'n toon en ontbreken van informatie (wat is precies hardware/configuratie/ wat heb je al geprobeerd)  zal je weinig hulpvaardige antwoorden krijgen ben ik bang. Flash is gesloten software, dus als er problemen mee zijn kan niemand vanuit Ubuntu/linux hoek er iets aan verbeteren. Dat geldt ook voor drivers voor bepaalde grafische kaarten. Uit de losse pols zou Ik zou het zoeken in andere driver voor grafische kaart, kijken of bepaalde processen extreem veel geheugen/processorcapaciteit opeisen, lichtere desktopomgeving, zoals XFCE (Xubuntu).

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Dweilerig
« Reactie #2 Gepost op: 2008/09/03, 10:17:26 »
Dit zou verschil moeten maken:

- fabrieksdriver installeren voor de videokaart:
http://computertip.googlepages.com/directdoen
(nummer 2)

- visuele effecten uitzetten:
http://computertip.googlepages.com/ubuntutipsentrucs
(nummer 7)

Skilltone

  • Gast
Dweilerig
« Reactie #3 Gepost op: 2008/09/03, 12:16:10 »
Citaat van: pokkus
Zou er nog een goede oplossing komen die er voor zorgt, dat in welke browser je ook gebruikt, een site met flash-content niet meer dweilerig is??
Neem nou youtube.
Het is op een windows computer al flut kwaliteit(waarom dan toch nog zeiken over copyrights???), maar met Ubuntu/Firefox/Epiphany/Opera is het helemaal bagger.
Vooral als je hetgeen wat word afgespeeld op youtube op volledig beeld insteld is het helemaat om te janken.
Het beeld loopt dweilerig(te traag) , en blokkerig.
Ik vind je voorbeeld van youtube beetje raar. You tube heeft geen hoge resulutie. Du dat ga je nooit goed krijgen. Dat had ik met me xp media pc, en heb ik hetzelfde met me Ubuntu media pc.
Als ik filmpjes pakt van google video, eigen site, filmpjes.nl of 1001 filmpjes.nl maak allemaal niet uit. Het is trouwens in Elpiphany een stuk beter.

Dus dat blokkerig is logisch. Oja, mijn pc staat op een 37 inch HDLCD.

Als ik films kijk via dvd speler of van de hardeschijf af, in goede resolutie heb ik je klachten niet. Is dat bij jou ook zo?

Wat wel een verschil maakt welke drivers je gebruikt. Ik heb een tijdje ENVY gebruikt, dat werkte bij mij minder, dus ben op gesloten drivers verder gegaan. Je zou dat eens kunnen proberen.
Daarnaasy compiz, eventueel AWN uitzetten. Zoals Pjotr al aangaf.
Citaat
Ook als ik zogenaamde "zware" sites bezoek, en ik scroll met de muis, dan gaat het ook weer dweilerig en stroperig.
Heb je daar voorbeelden van? Of bedoel je bijvoorbeeld de site van sony erricson. Die is inderdaad alleen flash. Maar die draait bij mij goed.

Citaat
De hardware heb ik getest en veel over gelezen, dus dat zit wel goed.
Ook heb ik alle benodigde en te verkrijgen drivers geinstaleerd.
Genoeg geheugen enz, enz.....
Maar deze computer die bijna identiek is (qua hardware) aan mijn windows computer loopt met Ubuntu als een pentium 2 machine met windows xp.
Why???
Wat zijn je systeem gegevens dan? alleen op een pentium 2 draait een pc niet aleen ;-)

MvG

Martin

Eider

  • Gast
Dweilerig
« Reactie #4 Gepost op: 2008/09/03, 15:57:45 »
Flash heeft op Linux nog nooit goed gewerkt volgens mij. Hopelijk wordt daar vanuit Adobe's kant wat meer ondersteuning aan gegeven.

Dweilerig
« Reactie #5 Gepost op: 2008/09/03, 16:51:33 »
Flash 10 beta downloaden en installeren werkt heel goed voor de snelheid ;)
Maar de filmpjes zijn vaak wel lelijker (opzich hetzelfde maar soms zitten er een paar (soms ook heel veel) witte vlekjes of streepjes in...
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Offline Mij

  • Lid
Dweilerig
« Reactie #6 Gepost op: 2008/09/03, 17:17:34 »
Probeer eens op de link rechtsonder het filmpje te klikken ;)

Offline Floyo

  • Lid
Dweilerig
« Reactie #7 Gepost op: 2008/09/03, 21:26:43 »
Ik heb ook vaker dan ik wil bonje met flash, youtube werkt wel maar sommige sites niet.
Deze bijvoorbeeld (was ik nodig voor een opdracht CKV) Hij werkt wel maar is gruwelijk traag
www.aandeamstel.nl

Het zou erg fijn als de lui bij adobe er eens wat aan zouden doen.

Dweilerig
« Reactie #8 Gepost op: 2008/09/03, 22:30:18 »
Citaat van: floyo
Ik heb ook vaker dan ik wil bonje met flash, youtube werkt wel maar sommige sites niet.
Deze bijvoorbeeld (was ik nodig voor een opdracht CKV) Hij werkt wel maar is gruwelijk traag
www.aandeamstel.nl

Het zou erg fijn als de lui bij adobe er eens wat aan zouden doen.
Bij mij werkt die site  supersnel. Ik heb een bescheiden dell laptop met

Intel(R) Core(TM)2 CPU   T5300  @ 1.73GHz
1 gigabyte geheugen bussnelheid 533mhz
grafische kaart: Radeon Mobility X1400

Xubuntu Hardy 32 bit
Firefox (about:)  Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-US; rv:1.9.0.1) Gecko/2008072820 Firefox/3.0.1
Flash plugin:      Shockwave Flash 9.0 r124

Offline Dave

  • Lid
Dweilerig
« Reactie #9 Gepost op: 2008/09/04, 08:34:42 »
Citaat van: slorg
Flash 10 beta downloaden en installeren werkt heel goed voor de snelheid ;)
Maar de filmpjes zijn vaak wel lelijker (opzich hetzelfde maar soms zitten er een paar (soms ook heel veel) witte vlekjes of streepjes in...
waar heb je die weg. zie op de site van adobe dat ding niet.

Offline Tom

  • Lid
Dweilerig
« Reactie #10 Gepost op: 2008/09/04, 08:48:41 »
Citaat van: AptlyNamed
Citaat van: floyo
Ik heb ook vaker dan ik wil bonje met flash, youtube werkt wel maar sommige sites niet.
Deze bijvoorbeeld (was ik nodig voor een opdracht CKV) Hij werkt wel maar is gruwelijk traag
www.aandeamstel.nl

Het zou erg fijn als de lui bij adobe er eens wat aan zouden doen.
Bij mij werkt die site  supersnel. Ik heb een bescheiden dell laptop met

Intel(R) Core(TM)2 CPU   T5300  @ 1.73GHz
1 gigabyte geheugen bussnelheid 533mhz
grafische kaart: Radeon Mobility X1400

Xubuntu Hardy 32 bit
Firefox (about:)  Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-US; rv:1.9.0.1) Gecko/2008072820 Firefox/3.0.1
Flash plugin:      Shockwave Flash 9.0 r124
Hier idem snel en goed.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

pokkus

  • Gast
Dweilerig
« Reactie #11 Gepost op: 2008/09/08, 00:42:23 »
mijn hardware bestaat uit processor Amd Athlon 3000+, moederbord: Asus K8V-MX met onboard video VIA chip,
2 GB geheugen (DDR1).
Dit moet toch voldoende zijn, maar met firefox en alle andere browsers is het een en al ellende.
Ik heb alles uitgeprobeert en het word alleen maar erger.
Als ik b.v. naar het Tina Turner Forum (http://www.tinaturner.be/index.php) loopt de boel vast.
De begin pagina wil nog af en toe, maar wil ik inloggen of naar een subpagina gaan dan flitst Firefox weg, of de boel loopt vast.
Ik heb zelfs Ubuntu opnieuw geinstaleerd , heeft niets geholpen.
Misschien moet ik overstappen naar Xubuntu omdat de hardware niet meer het modernste is???!!!
Wie weet iets???

Dweilerig
« Reactie #12 Gepost op: 2008/09/08, 01:11:12 »
Je hebt nog sneller spul ik mij en ik heb er geen last van.

Ligt dus echt aan je configuratie en of je vga drivers die "niet" of niet goed geinstalleerd zijn.

Typ eens in Terminal
glxgears

en bekijk hoeveel fps je haalt ??
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

pokkus

  • Gast
Dweilerig
« Reactie #13 Gepost op: 2008/09/08, 01:17:51 »
Gandyman , ik doe dat zo snel mogelijk ik denk morgen, want ik zit nu op een andere computer oké??
Ik zal het posten, misschien kan jij of een ander hier dan iets uit opmaken.

Dweilerig
« Reactie #14 Gepost op: 2008/09/08, 11:43:40 »
Ik heb daar totaal geen last van op Youtube.

En er zijn wel lichtere browsers, maar daar is nog geen Flash-plugin voor.

Zoals:

Links 2
Midori
Dillo
Netsurf Web Browser
Epiphany (ja ook Epiphany is lichtgewicht, alleen wordt het gebouwd met Gecko waardoor het weer zwaarder wordt, en hier werkt Flash bijna probleemloos).

Dweilerig
« Reactie #15 Gepost op: 2008/09/09, 20:32:12 »
Citaat van: Vistaus
Ik heb daar totaal geen last van op Youtube.

En er zijn wel lichtere browsers, maar daar is nog geen Flash-plugin voor.

Zoals:

(...)
Midori
(...)
Ik gebruik hier Midori 0.0.21 en die ondersteunt Flash. Maakt gebruik van de Mozilla Plugins. Ik moet zeggen het is een leuke alternatieve browser. Ik ga er nog eens een topic over schrijven.

pokkus

  • Gast
Dweilerig
« Reactie #16 Gepost op: 2008/09/11, 00:18:48 »
Ik word gek van dit gedoe en zit er over te denken om windows te kopen.
Met die midori browser wil het ook niet goed.
Firefox gaat wel beter als ik alle plugins uitgezet heb, maar dat kan toch niet de bedoeling zijn.
Ik heb van alles geprobeerd maar youtube filmpies blijven stroperig en traag.
De juiste driver voor de VIA chip, de bios geupdate enz, enz ik weet het niet meer.
Als het zo doorgaat ben ik bang dat ik op korte termijn deze computer door het raam gooi.
Hoewel, met windows XP werkt deze pc als geen ander.
Dan nog maar een licentie kopen.

Offline tabasco

  • Lid
Dweilerig
« Reactie #17 Gepost op: 2008/09/11, 00:37:43 »
Citaat van: pokkus
Ik heb alles uitgeprobeert en het word alleen maar erger.
Zoals AptlyNamed aangeeft in zijn eerste antwoord is het handig als je aangeeft wat je geprobeerd hebt en hoe..

Niemand hier zal je tegenhouden als je over wilt stappen op Windows. Maar misschien bieden de volgende punten je enige uitkomst.

Enkele suggesties:
* Een nieuwe videokaart is goedkoper dan een XP licentie*
* Adobe Flash v.10 + Script-Block in Firefox doet wonderen*
* Test met de nieuwste Live-cd van Ubuntu 8.10 alpha, wellicht is je probleem over anderhalve maand voorbij *

Dweilerig
« Reactie #18 Gepost op: 2008/09/11, 00:38:10 »
Succes met XP dan maar. Niemand gaat je hier helpen met zo'n houding in ieder geval.

pokkus

  • Gast
Dweilerig
« Reactie #19 Gepost op: 2008/09/11, 05:59:55 »
Sorry voor mń houding maar ik leef nogal haastig, vandaar dat ik niet erg geduldig ben.
Ik heb al zoveel geprobeerd, dat ik het hier niet meer kan beschrijven.
Allerlei Linux/Ubuntu forums doorgespit.
Maar nu lees ik misschien hier een heel goed idee, n.l. een videokaart inbouwen.
Wie weet een (niet te dure) videokaart die goed onderseunt word??

Offline Hanssun

  • Lid
Dweilerig
« Reactie #20 Gepost op: 2008/09/11, 07:02:43 »
bij mij komt Youtube ook goed door.

Gr Hans,

pokkus

  • Gast
Dweilerig
« Reactie #21 Gepost op: 2008/09/12, 04:46:40 »
ik heb een videokaart (nvidia) erin geprikt en het youtube probleem is opgelost.
Echter het Tina Turner forum probleem wat ik eerder heb beschreven, dat firefox uitfloept als ik wil inloggen is er nog.
Ik ben er inmiddels wel achter dat het wel lukt als ik de Java plugin uitschakel.
Overigens werkt Ubuntu met die nieuwe videokaart nu net zo soepel als windows xp.
Dat uitfloepen van Firefox gebeurt bij mij op meerdere sites.
Ik had dat trouwens ook met de andere door Linux/Ubuntu ondersteunde browsers.
Het zal wel een Flash of Java probleem zijn, maar wie weet een oplossing??

pokkus

  • Gast
Dweilerig
« Reactie #22 Gepost op: 2008/09/12, 04:49:44 »
p.s. Het scrollen gaat met mijn nieuwe videokaart ook goed. (niet meer dweilerig)

Dweilerig
« Reactie #23 Gepost op: 2008/09/12, 08:34:58 »
Citaat van: pokkus
Ik had dat trouwens ook met de andere door Linux/Ubuntu ondersteunde browsers.
Het zal wel een Flash of Java probleem zijn, maar wie weet een oplossing??
- start firefox eens op vanaf de commandoregel (met 'firefox-3.0'), en kijk wat voor foutmeldingen je ziet. Zoek met die foutmeldingen dan eens in google in combinatie met 'crash' en 'hardy'.
- wat voor java en flash plugins heb je? te zien als je in firefox in de adresregel 'about:plugins:' typt.
- Je kunt de de java plugin eens de-installeren en weer opnieuw installeren, en aangeven dat firefox de sun versie van java moet gebruiken in plaats van eventuele andere java implementaties:

sudo apt-get update
sudo apt-get remove --purge sun-java6-plugin
sudo apt-get install sun-java6-plugin  
sudo update-java-alternatives  -s java-6-sun
- een bekende oorzaak van crashes en flash in de browser is libflashsupport .Je kunt deze zonder probleem de-installeren maar dan kun je niet meer tegelijk geluid uit een flash filmpje en via een andere muziekprogamma  luisteren.
sudo apt-get remove libflashsupport- Een ander probleem met plugins is dat er soms meerdere versies tegelijk door de browser   geladen kunnen worden. Die zie je dan ook dubbel bij about:plugins verschijnen.
je kunt de flash plugin opsporen met:
sudo find / -type f -iname 'libflashplayer*.so'Als je hier meer dan één exemplaar van libflashplayer(...).so tegenkomt dan kun je ze allemaal verwijderen behalve /usr/lib/flashplugin-nonfree/libflashplayer.so

pokkus

  • Gast
Dweilerig
« Reactie #24 Gepost op: 2008/09/18, 01:15:42 »
Ik denk dat ik mń probleem met firefox als opgelost beschouwd kan worden.
Ik heb precies zo gedaan als AptlyNamed  zegt, maar alles stond al goed.
Het enige probleem is dat Tina Turner forum, maar zelfs dat werkt goed als ik bepaalde adons in Firefox uitzet.
Het is denk ik een probleem van Firefox in combinatie met bepaalde adons, en beschouw het niet meer als problematisch.
Over Ubuntu niets dan lof, sinds mijn Nvidia video kaart.
Voor mensen met klachten: Het is even iets anders dan windows, maar lees verschillende Ubuntu forums goed door.
Als het eenmaal goed werkt, doet het niets onder aan windows.
Heel veel problemen zijn besproken en opgelost op vele forums, dus even spitten en graven.
Heb geduld. (en dat zeg ik).
Vergeet niet dat Ubuntu/Linux in tegenstelling tot windows een gratis besturingssysteem is wat ontwikkeld moet worden, zonder de ondersteuning van het bedrijf met een monopolie positie, nl. Microsoft.