Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Verschillende fouten bij het installeren en net na de installatie  (gelezen 682 keer)

Asperitas

  • Gast
Ik heb een Asus G2S laptop, hier staat ongeveer wat de systeem specs zijn (alleen in heb een andere hardeschijf, 120gb, 7200rpm en 4gb geheugen, maar volgens mij zijn dat niet de oorzaken van mijn probleem).

Als eerst probeerde ik ubuntu (als dual boot) te installeren met de livecd, 64 bit natuurlijk aangezien 32bit niet al mijn geheugen aankan. Ik start de cd op, kom in het optiemenu, kies "start or install from cd" krijg 2 foutmeldingen (cannot allocate resource region * (ik weet niet meer precies wat er op sterretje staat want het gaat nog al snel, maar ik krijg het iig 2x maar wel van 2 andere nummers die erachter staan)) Daarna wordt het scherm zwart, ik hoor de cd nog werken en lezen enzo, en dan houdt het op, met nog steeds een zwart scherm.

Dus heb ik via via gehoord dat ik het via de alt. cd moet proberen, afijn ik doe dat, geeft hij ondertussen aan dat hij mijn netwerkdrivers niet kan vinden en als ik een module ervoor heb moet ik terug gaan. Hij gaat door, installeert enzo, gaat prima.

Dan start ik ubuntu op... weer die 2 allocation foutmeldingen, en daarna "ubuntu in low gfx mode!" want je videokaart wordt niet herkend.

Ik google dus op mijn andere pc wat het kan zijn, ik kom hier terrecht en er staat het volgende:
Citaat
Go to 'System', 'Administration' and then 'Restricted Devices Manager'. Now enable the Nvidia driver and follow the on-screen prompts (you may be asked to insert your installation CD, depending on your setup).
Ik doe dit, restart de pc, krijg ik een zwart scherm met 2 rode halve rondjes (samen hebben ze de vorm van een oog, lijkt wel) en hier en daar nog een paar pixels rood.

Dus nu heb ik hem opnieuw geïnstalleerd maar wil wel in normale mode kunnen runnen

kan iemand mij helpen?

edit: ik probeerde opnieuw die drivers te installeren, maar nu is t scherm gewoon weer zwart, kan er niks mee...

nog een keer edit, hier een foto van het zwarte scherm met die rode dingen:

Offline Dave

  • Lid
Verschillende fouten bij het installeren en net na de installatie
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/20, 19:45:17 »
Heb je de 32bit versie al geprobeerd?
Ben je er meer in thuis kun je die andere uitdaging beter aan

Asperitas

  • Gast
Verschillende fouten bij het installeren en net na de installatie
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/20, 19:53:35 »
ja, die 32 bit versie werkt ook voor geen meter. Nouja het werkt wel, maar tot de driver van de videokaart installeren, dan is het zwart.

Verschillende fouten bij het installeren en net na de installatie
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/20, 20:56:43 »
Is blijkbaar een bug.  Op het Duitstalig forum geven ze volgende oplossing:
Als volgend commando dezelfde uitkomst geeft als deze hier:
Citaat
sudo modprobe nvidia
FATAL: Error running install command for nvidia
doe dan het volgendesudo rm /lib/linux-restricted-modules/.nvidia*Je verwijdert hiermee een verborgen file die Xorg laat denken dat hij een andere driver moet gebruiken.
Vervolgens installeer je de Nvidia-driver, als ik het goed begrijp via de restricted-drivers-manager. Vervolgens CTRL+ALT+Backspace om de grafische omgeving te herstarten.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Asperitas

  • Gast
Verschillende fouten bij het installeren en net na de installatie
« Reactie #4 Gepost op: 2007/11/20, 21:36:11 »
het bovenste commando geeft geen uitkomst, doet niks en die rode dingen in het zwarte scherm blijft.