Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Pegasus Mail  (gelezen 1857 keer)

Offline yJi

  • Lid
Pegasus Mail
« Gepost op: 2013/09/26, 10:48:37 »
Wie draait dat ook onder Wine, mij is het nog niet gelukt dat voor mij goede mailprogramma weer via Wine
in Xubuntu 12.04 te installeren.
Graag jullie bruikbare adviezen om Pmail weer te installeren.
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro


Offline yJi

  • Lid
Re: Pegasus Mail
« Reactie #2 Gepost op: 2013/09/26, 11:35:32 »
http://appdb.winehq.org/objectManager.php?sClass=version&iId=25448

Volgens Wine zit er een fout in versie Pegasus Mail 4.63, dan ga ik een oudere versie proberen.
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Pegasus Mail
« Reactie #3 Gepost op: 2013/09/26, 15:43:12 »
Eerlijk gezegd lijkt het me een veel beter idee, om een autochtoon Linuxalternatief te gaan gebruiken. Zoals bijvoorbeeld Thunderbird, maar er zijn er meer.

Of schakel over op webmail; die is tegenwoordig meestal zo goed en compleet, dat je geen apart e-mailprogramma meer nodig hebt. Zelf ben ik om die reden al jaren geleden volledig overgeschakeld op Gmail.  :)

Offline yJi

  • Lid
Re: Pegasus Mail
« Reactie #4 Gepost op: 2013/09/27, 13:47:54 »
Eerlijk gezegd lijkt het me een veel beter idee, om een autochtoon Linuxalternatief te gaan gebruiken. Zoals bijvoorbeeld Thunderbird, maar er zijn er meer.

Of schakel over op webmail; die is tegenwoordig meestal zo goed en compleet, dat je geen apart e-mailprogramma meer nodig hebt. Zelf ben ik om die reden al jaren geleden volledig overgeschakeld op Gmail.  :)

Thunderbird gebruik ik al lang, maar bevalt me toch niet zo goed als Pegasus, plus het feit dat ik daar inkomende mails ook gelijk, terwijl ze nog op het web staan, kan verwijderen.
Webmail is inderdaad veel beter geworden, maar ik wil toch niet alles online gaan doen, daarom wilde ik Pegasus terug, die nog wel draait onder XP, en ooit zelfs onder Xubuntu hoor. Alleen schijnt dat laatste nu niet meer te lukken, want Wine wil het niet installeren.

Gmail gebruik ik niet omdat dit nou net van Google is. Vroeger gebruikte ik Netscape als browser, vind ik nog steeds beter dan Firefox. Als zoekmachine gebruik ik Ixquick, dat slaat dus helemaal niets op qua privé gegevens.

Maar ook hier ging/gaat het dus ook om mijn persoonlijke gevoel. Jouw helpfora vind ik wel weer heel erg duidelijk ondanks dat je dan juist met Google wel 'samen'werkt.
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline vanadium

  • Lid
Re: Pegasus Mail
« Reactie #5 Gepost op: 2013/09/28, 13:42:50 »
Thunderbird gebruik ik al lang, maar bevalt me toch niet zo goed als Pegasus, plus het feit dat ik daar inkomende mails ook gelijk, terwijl ze nog op het web staan, kan verwijderen.
Uiteraard kan dat met Thunderbird ook, als je Thunderbird configureert om met je server te communiceren via het IMAP protocol.

Pegasus is inderdaad bijzonder goede software van één enthousiaste ontwikkelaar die dit al heel lang onderhoudt, maar is helaas niet vrij (wel gratis), en is er  alleen voor Windows.

Re: Pegasus Mail
« Reactie #6 Gepost op: 2013/09/29, 13:41:39 »
@yJi  Probeer eens https://duckduckgo.com als search engine.
Ze gebruiken geen Google en hun opmars is enorm.  ;)

Gnome web browser heeft duckduckgo al als standaard search engine in gebruik  :D
(http://www.omgubuntu.co.uk/2013/08/gnome-switches-from-google-to-duckduckgo)
You gotta be hungry !

Re: Pegasus Mail
« Reactie #7 Gepost op: 2013/09/29, 14:44:00 »
En Midori web browser ook en in de anderen kun je DDG heel makkelijk als standaard instellen. Maar hoe grote DDG-fan ik ook ben, daar gaat het in dit topic toch niet om? Ze hebben geen maildienst...

Offline yJi

  • Lid
Re: Pegasus Mail
« Reactie #8 Gepost op: 2013/09/30, 09:48:03 »
Hmm...tja, daar gaat het dus niet over , maar toch bedankt voor jullie adviezen.

Desondanks draait Pegasus nu alleen maar meer onder XP, die ook over geruime tijd dan ook niet meer te vertrouwen is en dan heb ik ook niets meer aan Pegasus, een beter e-mail programma is er voor mij niet.
Vroeger werkte Pegasus nog wel onder Wine.  :-[

(Volgende programma's werken allemaal NIET onder Wine en dus niet meer onder Linux: Patternmaker 7.5, Pmail(w32-452))
Daarom kan ik XP ook niet verwijderen, want met patternmaker maak ik mijn patronen en de nieuwste versie 7.5 daar kan Wine ook al niets mee, jammer hoor!
« Laatst bewerkt op: 2013/09/30, 09:54:57 door yJi »
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Re: Pegasus Mail
« Reactie #9 Gepost op: 2013/09/30, 09:56:04 »
Kijk eens op : http://alternativeto.net/software/pegasus-mail/

alternativeto.net is een zeer goede oplossing om andere / gelijksoortige programma's te vinden.
Ik heb er al veel baat bij gehad.  ;)
You gotta be hungry !

Offline yJi

  • Lid
Re: Pegasus Mail
« Reactie #10 Gepost op: 2013/10/01, 12:26:34 »
Kijk eens op : http://alternativeto.net/software/pegasus-mail/

alternativeto.net is een zeer goede oplossing om andere / gelijksoortige programma's te vinden.
Ik heb er al veel baat bij gehad.  ;)

Nou, dit vind ik toch minder interessant hoor, kom gelijk op een Google site terecht met gelijk een Linux-cursus.
Dat was mijn optie toch niet.
Dank dat jij er wel baat bij gehad heeft  ;)
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Re: Pegasus Mail
« Reactie #11 Gepost op: 2013/10/01, 20:02:22 »
Ik heb die site ook wel eens gebruikt. Niks Linux-cursus, alleen een lijstje met alternatieven.

Offline yJi

  • Lid
Re: Pegasus Mail
« Reactie #12 Gepost op: 2013/10/02, 11:23:28 »
Op een eerdere versie stond er toch echt wel Linux op hoor, maar ja nu is dat ineens verwijderd.

Verder leiden deze site's me toch ook niet naar Pmail, terwijl het eerder nog wel draaide onder Wine, kan Wine er nu niet meer mee omgaan.
Heb zelf met Pmail gewerkt onder het oudere Wine en er waren meer die dat deden. Nu is dat dus blijkbaar ook over.
Van Patternmaker kun je alleen een oudere Engelse versie installeren, terwijl ik ze in het Nederlands heb, ook de nieuwste PatternMaker 7.5 is er ook in het Nederlands, maar ook die 'lust' Wine niet eens! 
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Re: Pegasus Mail
« Reactie #13 Gepost op: 2013/10/02, 11:26:26 »
Dan kijk je volgens mij total niet goed want ik zie in die link toch echt Linux-alternatieven ertussen staan zoals Thunderbird, KMail, IRedMail en YMail2.

Offline DeBaas

  • Lid
Re: Pegasus Mail
« Reactie #14 Gepost op: 2013/10/02, 12:20:54 »
http://www.pmail.com/sundry/pmlinux.htm

Geeft aan waarom er geen PegasusMail is voor Linux.

Heel--- lang de Mercury mailserver gedraaid in Win95/98 en Netware, eerst nog met inbelmodem ;)
De pmail vond ik wel interessant maar ondertussen (persoonlijke mening) was (toen) iedereen gewend aan Eudora. Momenteel kan ik de meesten overhalen Thunderbird (met evt. plugins) te gebruiken.
"Men" vind de snelheid en overzichtelijkheid in het algemeen, zelfs bij grote hoeveelheden mail, veel beter dan in o.a. Outlook en de vele WebMailers. Daarbij, in diverse Outlook versies, zie je ineens je mail niet meer als de database files na een aantal  jaar te groot worden, importeren in TB laat deze gebruikers dan een diepe zucht van opluchting slaken ;)
Tot mij bekende bekeerlingen horen o.a. artsen, journalisten, wijkcentrum beheerders, al of niet Linux maar nu wel TB gebruikers.
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Offline yJi

  • Lid
Re: Pegasus Mail
« Reactie #15 Gepost op: 2013/10/02, 17:40:38 »
Dan kijk je volgens mij total niet goed want ik zie in die link toch echt Linux-alternatieven ertussen staan zoals Thunderbird, KMail, IRedMail en YMail2.

Voor jullie kunnen/mogen dat dan alternatieven zijn, voor mij zijn ze dat niet.
Desalnietemin, gebruik ik nu dan nog steeds Thunderbird, in mijn Windows-tijdperk werkte ik alleen maar met Pegasus Mail. Voor mij is er nog steeds geen betere, persoonlijke voorkeer hé!
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline yJi

  • Lid
Re: Pegasus Mail
« Reactie #16 Gepost op: 2013/10/02, 17:50:24 »
http://www.pmail.com/sundry/pmlinux.htm

Geeft aan waarom er geen PegasusMail is voor Linux.

Heel--- lang de Mercury mailserver gedraaid in Win95/98 en Netware, eerst nog met inbelmodem ;)
De pmail vond ik wel interessant maar ondertussen (persoonlijke mening) was (toen) iedereen gewend aan Eudora. Momenteel kan ik de meesten overhalen Thunderbird (met evt. plugins) te gebruiken.
"Men" vind de snelheid en overzichtelijkheid in het algemeen, zelfs bij grote hoeveelheden mail, veel beter dan in o.a. Outlook en de vele WebMailers. Daarbij, in diverse Outlook versies, zie je ineens je mail niet meer als de database files na een aantal  jaar te groot worden, importeren in TB laat deze gebruikers dan een diepe zucht van opluchting slaken ;)
Tot mij bekende bekeerlingen horen o.a. artsen, journalisten, wijkcentrum beheerders, al of niet Linux maar nu wel TB gebruikers.

'k Heb zijn verhaal gelezen en ja, natuurlijk voel ik met hem mee, het is toch wel zijn 'kindje', zijn schepping.

 Desondanks kon je vroeger het - Pmail - nog wel onder linux gebruiken maar dan onder Wine. Nu gaat ook dat niet meer. Blijkbaar heeft hij niet de juiste sponsors gevonden.

Laten we deze discussie dan nu maar beëindigen, dank voor jullie adviezen.
Maar ook Mercury werkt ook niet meer onder Wine, vroeger kon dat nog wel.
Jammer hoor, dat iets goeds dan toch weer moet sneuvelen, het is nu echt tijd voor een hele nieuwe wereld!
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Re: Pegasus Mail
« Reactie #17 Gepost op: 2013/10/02, 20:14:55 »
http://www.pmail.com/sundry/pmlinux.htm

Geeft aan waarom er geen PegasusMail is voor Linux.

Heel--- lang de Mercury mailserver gedraaid in Win95/98 en Netware, eerst nog met inbelmodem ;)
De pmail vond ik wel interessant maar ondertussen (persoonlijke mening) was (toen) iedereen gewend aan Eudora. Momenteel kan ik de meesten overhalen Thunderbird (met evt. plugins) te gebruiken.
"Men" vind de snelheid en overzichtelijkheid in het algemeen, zelfs bij grote hoeveelheden mail, veel beter dan in o.a. Outlook en de vele WebMailers. Daarbij, in diverse Outlook versies, zie je ineens je mail niet meer als de database files na een aantal  jaar te groot worden, importeren in TB laat deze gebruikers dan een diepe zucht van opluchting slaken ;)
Tot mij bekende bekeerlingen horen o.a. artsen, journalisten, wijkcentrum beheerders, al of niet Linux maar nu wel TB gebruikers.

Leuk om te lezen dat je zelfs artsen e.d. hebt overgehaald om een stuk software te gebruiken dat alleen door een groepje community-mensen ontwikkeld wordt!

Offline Ger61

  • Lid
Re: Pegasus Mail
« Reactie #18 Gepost op: 2013/11/27, 19:53:08 »
IK weet niet of Wine onder Linuxmint hetzelfde werkt als onder Ubuntu (ben net met Linux gestart). Bij mij draait Pegasus 4.63 nu onder Linuxmint 16.
Het volgende gedaan. Eerst een complete copy van de map PMAIL overgezet naar mijn persoonlijke map onder Linuxmint. Dan Wine configureren gestart, toepassing toevoegen. Zoek dan je persoonlijke map, dan Pmail en daarbinnen Programs. Klik vervolgens op wssetup.exe. En..., je krijgt een Pegasusscherm met alles aangevinkt. Eventueel nog een naam invullen. En de zaak is voor elkaar.
« Laatst bewerkt op: 2013/11/27, 21:14:00 door Ger61 »